To τελευταίο διάστημα η Citroen έχει γίνει ο δοκιμαστικός σωλήνας νέων ιδεών εντός των εταιρειών του ομίλου Stellantis, κάτι που «μαρτυρά» το νέο Citroen Oli.
Μετά το Citroen 19 Concept και το Ami One Concept, που τελικώς προέκυψε ως μοντέλο παραγωγής με την ονομασία Ami, η Citroen παρουσίασε προσφάτως το πρωτότυπο μοντέλο Oli. Ένα ακόμα ηλεκτρικό μοντέλο με ιδιαίτερη σχεδίαση που παντρεύεται με χρηστικά στοιχεία στην καμπίνα και περιβάλλεται από τεχνολογία μηδενικών ρύπων.
Όλοι συνηγορούν πως η ηλεκτροκίνηση ήρθε για να μείνει και το ζητούμενο πλέον είναι το κατά πόσο τα οχήματα που στηρίζονται σε αυτή την τεχνολογία θα γίνουν ακόμα περισσότερο αποδοτικά. Το πειραματικό Citroen Oli αποτελεί μια πρόταση ηλεκτρικού οχήματος με πράσινο αποτύπωμα όχι μόνο σε ρύπους αλλά και σε επίπεδο ανακυκλώσιμων υλικών. Άλλωστε το μανιφέστο που θέλει να περάσει στην αγορά η Citroen με αυτό το όχημα είναι η πλήρως βιώσιμη αυτοκίνηση η οποία τελικά είναι και το ζητούμενο για τα μελλοντικά οχήματα.
Σχεδιαστικά το αμάξωμα με μήκος 4,2 μ., πλάτος 1,9 μ. και ύψος 1,65 μ. είναι δύο όγκων με φουτουριστικά στοιχεία και θυμίζει εν πολλοίς μοντέλο SUV. Σε σχέση με το αμάξωμα οι γυάλινες επιφάνειες είναι σχετικά μικρές. Εντύπωση προκαλεί το παραλληλόγραμμο παρμπρίζ που είναι κάθετα τοποθετημένο παραπέμποντας σε οχήματα τύπου Hummer. Αντί για ένα συμβατικό πορτμπαγκάζ, το Oli μπορεί να διαμορφωθεί στα μετόπισθεν κατά τέτοιο τρόπο που να προσφέρει πρόσβαση στην φόρτωση αντικειμένω όπως και σε ένα μοντέλο pick up.
Το Citroen Oli διαθέτει αμάξωμα και καμπίνα κατασκευασμένα από ανθεκτικά και πλήρως ανακυκλώσιμα υλικά. Ο βασικός στόχος ήταν να σχεδιαστεί ένα τετράτροχο που θα ήταν συνάμα και ελαφρύ. Το χαμηλό βάρος είναι ένας ιδιαίτερα σημαντικός παράγοντας στα εξηλεκτρισμένα μοντέλα καθώς έχει να κάνει με την αυτονομία. Ειδικότερα σήμερα όπου τα περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα είναι απείρως βαρύτερα από τα αντίστοιχα συμβατικά. Το Oli λοιπόν ζυγίζει περίπου 1.000 κιλά και με τις συστοιχίες μπαταριών που διαθέτει μπορεί να καλύψει μια απόσταση 400 χλμ. με μία φόρτιση. Καθόλου άσχημα αν αναλογιστούμε πως τα μικρά ηλεκτρικά οχήματα που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στην αγορά έχουν ένα εύρος αυτονομίας έως 320 χλμ. και ζυγίζουν πάνω από ενάμισι τόνο.
Βεβαίως η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική με το ελαφρύ αμάξωμα και την διευρυμένη αυτονομία έχει και κάποιους περιορισμούς. Για παράδειγμα, η επίτευξη της μέγιστης αυτονομίας των 400 χλμ., αφορά μια μέση κατανάλωση στα 10kWh/100 χλμ. η οποία απαιτεί τον περιορισμό της τελικής ταχύτητας στα 110 χλμ./ώρα. Αυτή η συνθήκη σε ταξίδι είναι σίγουρα περιοριστική. Πάντως το γεγονός πως η αυτονομία των 400 χλμ. προέρχεται από μια σχετικά μικρή, σε χωρητικότητα, μπαταρία 40 kWh αποτελεί σίγουρα επίτευγμα. Μάλιστα η Citroen ισχυρίζεται πως η πλήρωση ηλεκτρικής ενέργειας από το 20% έως το 80% της μπαταρίας μπορεί να πραγματοποιηθεί σε χρόνο μόλις 23 λεπτών.
Μια από τις καινοτομίες του αυτοκινήτου προέρχεται από την εταιρεία ελαστικών Goodyear η οποία ανέπτυξε σε συνεργασία με την Citroen ένα νέο πειραματικό ελαστικό με την ονομασία Eagle GO ειδικό για ηλεκτρικά οχήματα. Πρόκειται για ένα τύπο ελαστικών που έχει χαμηλό συντελεστή τριβής και διάρκεια ζωής έως και 500.000 χλμ. Το συγκεκριμένο ελαστικό διαθέτει επίσης και μια νέα τεχνολογία με την ονομασία SightLine που περιλαμβάνει διάφορους αισθητήρες στο θάλαμο του ελαστικού που δίνουν πληροφορίες για την κατάσταση (φθορά, πίεση κ.ά.) ανά πάσα στιγμή.
Τέλος, το Citroen Oli μπορεί να υποστηρίξει τεχνολογίες σύνδεσης V2G (Vehicle-to-Grid/ροή ηλεκτρικής ενέργειας από την μπαταρία στο δίκτυο)και V2L (Vehicle-to-Load/φόρτιση ηλεκτρικών συσκευών ή ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου από τις μπαταρίες του οχήματος) προσφέροντας πρακτικές λύσεις πέραν της μετακίνησης.