Η βρετανική κυβέρνηση επιβεβαίωσε τον στόχο της να βάλει τέλος σε βενζινοκίνητα και diesel αυτοκινήτα το 2030
του Rosario Murgida, απόδοση: Autotypos Team
Η εν λόγω επιβεβαίωση ήρθε στο τέλος της συνάντησης μεταξύ των εκπροσώπων της κυβέρνησης, με επικεφαλής τον Keir Starmer, και της βιομηχανίας τεσσάρων τροχών, η οποία εδώ και καιρό έχει ζητήσει μεγαλύτερη ευελιξία και αναθεώρηση των τρεχουσών πολιτικών για την υποστήριξη της στροφής στην ηλεκτροκίνηση που υποδεικνύεται από την Ντάουνινγκ Στριτ.
Το Λονδίνο δεν παρέλειψε να προσφέρει διαβεβαίωση, υπογραμμίζοντας πώς η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα πραγματοποιηθεί «σε έναν κόσμο που θα υποστηρίζει επίσης την οικονομική ανάπτυξη του Ηνωμένου Βασιλείου». Ωστόσο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εκφράσει εδώ και χρόνια τις ανησυχίες τους όχι μόνο για την ημερομηνία σταδιακής κατάργησης (που ορίστηκε στο 2030 από τον Starmer μετά την αναβολή για το 2035 που αποφάσισε ο προκάτοχος Rishi Sunak), αλλά και, αν όχι πάνω απ’ όλα, για το “ZEV Mandate” , ένα πακέτο υποχρεώσεων και απαιτήσεων που απαιτεί από τον κλάδο να επιτύχει συγκεκριμένους στόχους ως προς τις συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων μηδενικών εκπομπών. Η εντολή ορίζει ήδη για φέτος ότι το 22% των νέων αυτοκινήτων που πωλούνται στο Ηνωμένο Βασίλειο πρέπει να είναι ηλεκτρικά και στη συνέχεια ορίζει μια πορεία σταδιακής αύξησης του ποσοστού, ώστε να φτάσει το 100% έως το 2030. Επιπλέον, προβλέπονται αυστηρά πρόστιμα για όσους δεν συμμορφώνονται με τις υποχρεώσεις: οι κυρώσεις φτάνουν τις 15.000 λίρες για κάθε θερμικό αυτοκίνητο που πωλείται «εκτός στόχου».
Για να προωθήσει την υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης και να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις, ο κλάδος ζήτησε από το Λονδίνο να αποκαταστήσει τα κίνητρα αγοράς, τα οποία έχουν ήδη αφαιρεθεί από τον Sunak και είναι δύσκολο να επανενεργοποιηθούν λόγω μιας δύσκολης και περίπλοκης κατάστασης για τη δημόσια οικονομία, ή να εισαγάγει μια σειρά παραχωρήσεων, όπως μείωση του ΦΠΑ στο μισό και απότομη μείωση των φόρων στην ηλεκτρική ενέργεια που παρέχεται από τους σταθμούς φόρτισης. Οι κατασκευαστές φοβούνται ήδη ότι δεν θα μπορέσουν να επιτύχουν τον στόχο που έχει τεθεί, όχι τόσο για φέτος όσο για τα επόμενα χρόνια. Τον Οκτώβριο, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυξήθηκαν κατά 24,5%, φτάνοντας το 20,7% του συνόλου, κάτι που συνδέεται περισσότερο από οτιδήποτε άλλο με την απόφαση των εταιρειών να ξεκινήσουν μαζικές προωθητικές ενέργειες για να προσπαθήσουν να τηρήσουν τα όρια που επιβάλλονται από το ZEV Mandate .
Διαβάζοντας τα νούμερα του πρώτου δεκαμήνου του έτους, τα BEV, χάρη στην ανάπτυξη 14,2%, έχουν φτάσει στο 18,1%, ποσοστό που απέχει ακόμη από την υποχρέωση του 22% και είναι δυνατή μόνο με νέες εκπτώσεις από τους κατασκευαστές. Αυτή είναι μια κατάσταση που είναι δύσκολο να διατηρηθεί μακροπρόθεσμα χωρίς αντίμετρα, ίσως για το εργατικό δυναμικό, όπως αποφάσισε πρόσφατα η Ford.
Όλες οι ειδήσεις
H Jaguar, η «woke» καμπάνια και η τέχνη του να δημιουργείς… χαμό
Πρεμιέρα για το ανανεωμένο Kia Sportage του 2026
Οι 10 πιο επικίνδυνοι δρόμοι του κόσμου: Ένας από αυτούς, στην Ελλάδα!