Πτώχευση κηρύσσει η αμερικάνικη startup, Fisker, μετά από μόλις 8 χρόνια παρουσίας στο χώρο της αυτοκίνησης.
του Claudio Todeschini, απόδοση: Autotypos Team
Το ταξίδι της Fisker, μιας αμερικάνικης startup εταιρείας ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ιδρύθηκε το 2016 από τον Henrik Fisker, έφτασε στο τέλος του. Τα απογοητευτικά οικονομικά αποτελέσματα του περασμένου έτους οδήγησαν σε διαγραφή από το χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης μέσα σε λίγους μήνες, το 15% του εργατικού δυναμικού απολύθηκε και ακολούθησαν τεράστιες περικοπές στους τιμοκαταλόγους του SUV Ocean (το μοναδικό μοντέλο στην αγορά). Προτελευταίο κεφάλαιο: το κλείσιμο των κεντρικών γραφείων στην Καλιφόρνια.
Henrik Fisker, two and half years ago
How time flies pic.twitter.com/UwkviVyHCo
— ALEX (@ajtourville) June 18, 2024
Το εν λόγω ταξίδι είχε ξεκινήσει με καλούς οιωνούς, ενώ ο ιδρυτής της Fisker… χόρευε περιχαρής σε βιντεάκια στο X πριν περίπου 2,5 χρόνια.
Προς αποφυγήν αυτής της κατάληξης, η Fisker αναζήτησε συμφωνία με άλλο κατασκευαστή αυτοκινήτων (σύμφωνα με φήμες, ήταν η Nissan) για μια παραγωγική συνεργασία στη Βόρεια Αμερική, η οποία δεν καρποφόρησε. Στη Fisker δεν έμεινε άλλη επιλογή από την υποβολή επίσημης αίτησης πτώχευσης στο Ντέλαγουερ σύμφωνα με το Κεφάλαιο 11 (τυπική χρεοκοπία των Ηνωμένων Πολιτειών), δηλώνοντας περιουσιακά στοιχεία μεταξύ 500 εκατομμυρίων και ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων, οφειλές μεταξύ 100 και 500 εκατομμυρίων δολαρίων και έναν αριθμό πιστωτών μεταξύ 200 και 999.
Σύμφωνα με το εν λόγω κεφάλαιο, η Fisker μπορεί να ξεκινήσει μια επιχείρηση εσωτερικής αναδιάρθρωσης με στόχο την εξομάλυνση των χρεών και την εξυγίανση της εταιρείας, μέσω ενός σχεδίου που προτείνει η ίδια η εταιρεία. Σύμφωνα με το σημείωμα Τύπου που εξέδωσε η Βουλή, οι πρώτες κινήσεις αφορούν την πώληση περιουσιακών στοιχείων για τη ρύθμιση των οφειλών, σύμφωνα με εκπρόσωπο. Προς το παρόν, ωστόσο, η παραγωγή παραμένει σταθερή και οι δραστηριότητες της Fisker περιορίζονται στο ελάχιστο (πληρωμή μισθών και παροχών, υποστήριξη πελατών, διαχείριση προμηθευτών).
Εάν κι αυτή η απόπειρα αποτύχει, ο δικαστής μπορεί να διατάξει την πραγματική εκκαθάριση. Αυτή δεν είναι η πρώτη αποτυχία για τον Δανό επιχειρηματία: η Fisker Automotive, που ιδρύθηκε το 2007, κήρυξε πτώχευση το 2014 και στη συνέχεια εξαγοράστηκε από τον κινεζικό όμιλο Wanxiang.
Όλες οι ειδήσεις
Audi RS e-tron GT Performance: Αυτό είναι το ισχυρότερο Audi παραγωγής!