Νέα έρευνα αποκαλύπτει πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διανύουν 7.200 χλμ. λιγότερα τον χρόνο από αυτά με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Τεράστια είναι η απόσταση που χωρίζει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τα βενζινοκίνητα και τα υβριδικά, σύμφωνα με τη νέα έρευνα που διεξήχθη στις ΗΠΑ. Η εν λόγω έρευνα πραγματοποιήθηκε από το George Washington University (GW), με τους ερευνητές να χρησιμοποιούν τις μετρήσεις χιλιομετρητών από 12,5 εκ. μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και 11,4 εκ. SUV που διατέθηκαν προς πώληση μεταξύ 2016 και 2022. Οι ερευνητές λένε ο λόγος για αυτήν την σημαντική διαφορά είναι το γεγονός πως πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούνται ως δεύτερα οχήματα και όχι ως κύρια από πολλούς ιδιοκτήτες, ωστόσο, ένας άλλος παράγοντας είναι ο προβληματισμός των οδηγών σχετικά με τις λιγότερο αναπτυγμένες υποδομές φόρτισης για EV, σε αντίθεση πάντα με το καθιερωμένο δίκτυο πρατηρίων καυσίμων των ΗΠΑ.
Ο συν-συγγραφέας της εν λόγω έρευνας και Επίκουρος Καθηγητής Μηχανικής Διοίκησης και Μηχανικής Συστημάτων στο πανεπιστήμιο GW, John Helveston, λέει πως το μέσο αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα διανύει 18.735 χλμ. ετησίως, ενώ το μέσο ηλεκτρικό αυτοκίνητο οδηγείται για μόλις 11.530. Παράλληλα, το μέσο θερμικό SUV διανύει 20.832 χλμ. ενώ το μέσο ηλεκτρικό SUV διανύει 17.038 χλμ. κάθε χρόνο.
«Οι άνθρωποι συχνά υποθέτουν ότι η αγορά ενός EV είναι κάτι καλό για το περιβάλλον, και γενικά είναι, αλλά οι επιπτώσεις κλιμακώνονται με τα χιλιόμετρα», είπε ο Helveston. «Η μελέτη μας δείχνει ότι η τρέχουσα γενιά ιδιοκτητών ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν τα χρησιμοποιεί τόσο όσο τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Για μέγιστο αντίκτυπο, χρειαζόμαστε τους οδηγούς με τα υψηλότερα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και όχι τους οδηγούς χαμηλών χιλιομέτρων. Αν θέλετε να δημιουργήσετε ένα μοντέλο που προβλέπει πόσες εκπομπές μπορούν να εξοικονομηθούν από την υιοθέτηση των EV, αυτό το μοντέλο εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το πόσο πιστεύετε ότι θα οδηγηθούν τα EV».
Συνεχίζοντας τις δηλώσεις του, John Helveston είπε πως: «Αν οι ομοσπονδιακές υπηρεσίες υπερεκτιμούν τα πραγματικά χιλιόμετρα, αυτό έχει ως αποτέλεσμα την υπερεκτίμηση της εξοικονόμησης εκπομπών. Πρέπει να κατανοήσουμε καλύτερα όχι μόνο ποιος αγοράζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και πώς τα οδηγεί. Ποια ταξίδια αντικαθιστούν οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων ένα πιο καθαρό ταξίδι σε ένα EV και ποια ταξίδια δεν πραγματοποιούν οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων;»