Η Volkswagen και η Rivian ανακοίνωσαν μια κοινοπραξία αξίας 5,8 δισ. δολαρίων για την ανάπτυξη ηλεκτρικής αρχιτεκτονικής και λογισμικού.
Το e-Golf έπρεπε να φύγει από τη γκάμα της Volkswagen προκειμένου το ID.3 να πάρει σάρκα και οστά. Ωστόσο, η μάρκα ετοιμάζει μια αλλαγή. Σχεδιάζει να διαγράψει και πάλι τον κινητήρα εσωτερικής καύσης από το πιο δημοφιλές αυτοκίνητό της και όταν συμβεί αυτό, το ID.3 είναι πιθανό να καταργηθεί, όπως άφησε να εννοηθεί στις αρχές του έτους ο Kai Grünitz, επικεφαλής της τεχνικής εξέλιξης. Ο νούμερο ένα της αυτοκινητοβιομηχανίας, Thomas Schäfer, αποκάλυψε τώρα ότι και ένας δεύτερος παίκτης πρόκειται να μπει στο παιχνίδι του ηλεκτρικού Golf.
Η Rivian δίνει χείρα βοηθείας στη Volkswagen για την ανάπτυξη της ένατης γενιάς του Golf. Το νέο compact hatchback θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό και θα βασίζεται πάνω στην επερχόμενη αρχιτεκτονική Scalable Systems Platform (SSP). Πριν από μερικές εβδομάδες, η Volkswagen και η Rivian ξεκίνησαν την κοινοπραξία τους αξίας 5,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την ανάπτυξη ηλεκτρικής αρχιτεκτονικής και λογισμικού για αυτοκίνητα επόμενης γενιάς. Μαθαίνουμε ότι το Golf ένατης γενιάς θα είναι μεταξύ των πρώτων που θα το υιοθετήσουν.
Μιλώντας στο Automotive News, ο Schäfer επιβεβαίωσε ότι η Volkswagen χρειάζεται τη βοήθεια της Rivian για να εργαστεί σε μια πλήρη επανεφεύρεση του θρυλικού της αυτοκινήτου: «Αυτό θα συμβεί με την Rivian, την κοινοπραξία, όπου θα βάλουμε μαζί τη νέα ηλεκτρική αρχιτεκτονική. Αλλά αποφασίσαμε επίσης ότι θέλουμε να ξεκινήσουμε αυτό το ταξίδι με ένα πιο εμβληματικό προϊόν. Έτσι θα ξεκινήσουμε με το Golf».
Σίγουρα δεν περιμέναμε να δούμε ένα Volkswagen Golf από τη Rivian, αλλά αυτό δείχνει πόσο αλλάζει η αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς οι παλαιές αυτοκινητοβιομηχανίες χρειάζονται βοήθεια από τους τεχνολογικά καταρτισμένους νεοεισερχόμενους. Ωστόσο, το νέο ηλεκτρικό Golf δεν θα έρθει σύντομα. Τα κορυφαία στελέχη από το Wolfsburg δήλωσαν ότι θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι το 2029 για να δούμε το αυτοκίνητο, ως ένα «πραγματικό προϊόν».
Δεδομένου ότι δεν θα λανσαριστεί μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια, η Volkswagen έχει ακόμα αρκετό χρόνο για να βελτιώσει το ID.3 που αναφέραμε νωρίτερα. Μια πλήρως ανασχεδιασμένη έκδοση με καλύτερο υλικό και ένα ποιοτικότερο εσωτερικό με περισσότερα φυσικά κουμπιά έρχεται το 2026. Η λογική μας λέει ότι η Volkswagen είναι απίθανο να εγκαταλείψει το ID.3 μετά από μόλις τρία χρόνια στη παραγωγή.
Όταν το ηλεκτρικό Golf φτάσει το 2029, δεν θα σημάνει το τέλος για το μοντέλο με τον κινητήρα εσωτερικής κάυσης. Το Mk8 που λανσαρίστηκε στα τέλη του 2019 με βενζινοκίνητα, πετρελαιοκίνητα και plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης θα μπορούσε να παραμείνει μέχρι το 2035. Τότε είναι που η Ευρωπαϊκή Ένωση υποσχέθηκε να απαγορεύσει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων που παράγουν βλαβερές εκπομπές ρύπων, απαγορεύοντας ουσιαστικά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Το e-Golf δεν θα είναι το πρώτο προϊόν της Volkswagen που θα επωφεληθεί από την τεχνογνωσία της Rivian. Ο Schäfer δήλωσε ότι η Audi και η Porsche θα πρωτοστατήσουν, με τα αυτοκίνητα να φτάνουν ήδη από το 2027. Όταν η κοινοπραξία ξεκίνησε νωρίτερα αυτό το μήνα, οι δύο εταιρείες δήλωσαν ότι η νέα ηλεκτρική αρχιτεκτονική και η τεχνολογία λογισμικού τους θα είναι συμβατή με «όλα τα σχετικά τμήματα οχημάτων».
Πηγή: motor1.com
Όλες οι ειδήσεις
Φόρμουλα 1: Νίκη για τον Vesrtappen, «θρίλερ» για το πρωτάθλημα κατασκευαστών
Δοκιμή Mini Cooper S: The fun is back!
Ο μύθος της Lancia: Αυτά είναι τα 20+1 σημαντικότερα αυτοκίνητα στην ιστορία της