Η Tesla έχει αρχίσει να μεταφέρει δεδομένα των FSD και Tesla Autopilot σε ένα σύστημα που διαθέτει μόνο κάμερα και ονομάζεται Tesla Vision.
H Tesla αρχικά συνέλεξε δεδομένα από τις μονάδες ραντάρ και τους αισθητήρες υπερήχων (που συμβάλλουν στην ανίχνευση χώρου και αντικειμένων σε μεγάλη αλλά και μικρή εμβέλεια αντίστοιχα) από τα Model 3 sedan και Model Y SUV. Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Επικοινωνιών αποκάλυψε ότι η Αμερικάνικη εταιρεία έχει υποβάλει αιτήματα εμπιστευτικότητας και έχει αρχίσει να ζητά παράταση για την δοκιμή και χρήση συστημάτων ραντάρ.
Σύμφωνα με το Jalopink, η Tesla δοκιμάζει συστήματα ραντάρ από τις αρχές του έτους, και υπέβαλλε αίτημα εμπιστευτικότητας χρονικής διάρκειας 180 ημερών στην FCC τον Ιούνιο. Τώρα-σχεδόν έξι μήνες αργότερα- αυτή η συμφωνία έχει ολοκληρωθεί, και η Tesla ζήτησε εκ νέου παράταση τουλάχιστον έως τις αρχές Φεβρουαρίου με πιθανή ημερομηνία κυκλοφορίας του νέου συστήματος ραντάρ της τα μέσα Ιανουαρίου.
Επιπλέον πληροφορίες της FCC αναφέρουν ότι το ραντάρ της Tesla λειτουργεί στο φάσμα των 76 έως 77 GHZ και δεν χρειάζεται παλμό για να λειτουργήσει, μια λεπτομέρεια που παραπέμπει σε ραντάρ συνεχών κυμάτων διαμορφωμένης συχνότητας (FMCW). Αναλυτικότερα, -σε περίπτωση που δεν είστε εξοικειωμένοι με την λειτουργία των ραντάρ- ένα σύστημα εκπέμπει έναν παλμό, δηλαδή ένα σήμα, για ένα καθορισμένο χρονικό διάστημα και περιμένει να επιστρέψει αυτό το σήμα για να υπολογίσει την απόσταση και την κατεύθυνση του. Το FMCWR, αντί να εκπέμπει ένα σήμα και να περιμένει να επιστρέψει, στέλνει το σήμα και εξετάζει την διαφορά μεταξύ της συχνότητας αυτού του σήματος που εκπέμπεται, και αυτού που αντανακλάται πίσω, για να προσδιορίσει την θέση και την απόσταση του αντικειμένου. Το συγκεκριμένο σύστημα ραντάρ είναι αρκετά φθηνότερο σε σχέση με τα υπόλοιπα αλλά και πιο ακριβές, καθώς είναι ένα σύστημα που δεν σταματάει να εκπέμπει και να δέχεται σήματα.
Αυτό που δεν είναι σαφές ωστόσο, είναι τι επιφυλάσσει το μέλλον για το Tesla Vision, το λογισμικό που λειτουργεί με την βοήθεια καμερών και βασίστηκε στις ροές δεδομένων των οχημάτων της Αμερικανικής εταιρείας, για να βελτιώνει συνεχώς τις δυνατότητες ανίχνευσης αντικειμένων και του χώρου.
Η έρευνα που προέκυψε, δείχνει μόνο τα δεδομένα δοκιμών και τα αιτήματα για εμπιστευτικότητα, αλλά δεν δηλώνει ρητά ότι το ραντάρ FMCW θα αντικαταστήσει πλήρως αυτές τις κάμερες ή εάν απλά θα δρά βοηθητικά σε αυτές.
Επιπλέον, η Αμερικάνικη εταιρεία εξακολουθεί να μην χρησιμοποιεί το LiDAR, ένα σύστημα ραντάρ που βασίζεται σε laser, το οποίο ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, ‘Ελον Μάσκ, έχει χαρακτηρίσει “δεκανίκι” για την αυτοκινητοβιομηχανία.
Το Tesla Vision, θα βοηθούσε στη παραγωγή αυτόνομων ( ή έστω ημι-αυτόνομων αυτοκινήτων), τα οποία θα μπορούσαν να «βλέπουν» όπως εμείς, κάτι το οποίο φαίνεται όμως δύσκολο να επιτευχθεί. Έχουν καταγραφεί περιστατικά με οχήματα με χρήση των συστημάτων αυτόματης πλοήγησης AutoPilot και FSD Beta, στα οποία τα οχήματα, απέτυχαν να ανιχνεύσουν αυτοκίνητα ή αντικείμενα στην πορεία τους (ακόμη και ..κούκλες σε μέγεθος παιδιών).
Αν και ίσως θα άξιζε τον κόπο η Tesla να παραιτηθεί από την προσθήκη συστημάτων ραντάρ στα οχήματα της για να μειώσει το κόστος παραγωγής αλλά και την πολυπλοκότητα, υπάρχει λόγος για κάθε άλλη βιομηχανία με προηγμένα χαρακτηριστικά συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού να συνεχίσουν να ασχολούνται με την δημιουργία και παραγωγή συστημάτων ραντάρ και καμερών. Τόσο τα συστήματα ραντάρ όσο και οι κάμερες μπορούν να λειτουργήσουν συμπληρωματικά για την διασταύρωση της ανίχνευσης αντικειμένων στην πορεία των οχημάτων. Τα ραντάρ ωστόσο, είναι πιο ακριβές στην ανίχνευση μεγαλύτερης εμβέλειας σε σχέση με τις κάμερες(ακόμη και αυτές που διαθέτουν υψηλή ευκρίνεια).
Ο μόνος μεγάλος ανταγωνιστής στην αυτοκινητοβιομηχανία που βασίζεται αποκλειστικά στις κάμερες είναι η Subaru, με το σύστημα EyeSight που βασίζεται στην στερεοσκοπική όραση των καμερών. Δυο κάμερες χρησιμοποιούνται για τον υπολογισμό του βάθος του πεδίου, εκτός από το να ανιχνεύουν αντικείμενα στην πορεία του οχήματος. Πρόσφατα η Subaru πρόσθεσε μια τρίτη κάμερα, χωρίς να διαθέτει όμως τις δυνατότητες που έχει η Tesla με τις λειτουργίες Autopilot και Full-Self Driving.
H Tesla ίσως τελικά αντιλαμβάνεται, ότι δεν θα είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις μελλοντικές προκλήσεις της αγοράς χωρίς τα ραντάρ.