Η Audi ενδέχεται να κλείσει ένα από τα εργοστάσιά της στην Ευρώπη λόγω της χαμηλής ζήτησης για ένα από τα ηλεκτρικά της οχήματα.
Σύμφωνα με ανακοινώσεις από την εταιρεία, η ανώτατη διοίκηση εξετάζει τη διακοπή παραγωγής των μοντέλων Q8 e-tron και Q8 Sportback e-tron, κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει σε αναδιάρθρωση του εργοστασίου στις Βρυξέλλες. Αυτό ενδέχεται να σημαίνει το κλείσιμο του εργοστασίου και την απόλυση περισσότερων από 3.000 εργαζομένων.
Οι λόγοι
“Η Audi καταγράφει μείωση των παραγγελιών σε παγκόσμιο επίπεδο για τα premium ηλεκτρικά αυτοκίνητα”, εξήγησε ο Γερμανός κατασκευαστής, υπογραμμίζοντας ότι η σειρά μοντέλων Q8 e-tron επηρεάζεται από μια συγκεκριμένη τάση στην αγορά. Το Q8 e-tron, το οποίο εγκαινίασε την ηλεκτροκίνηση για την Audi το 2018, ήταν πολύ επιτυχημένο παγκοσμίως για πολλά χρόνια. Ωστόσο, με την αύξηση των νέων μοντέλων στην Premium Platform Electric, η εταιρεία παρατηρεί πλέον μείωση της ζήτησης.
Πέρα από την πτώση στις πωλήσεις, το εργοστάσιο των Βρυξελλών αντιμετωπίζει επίσης διαρθρωτικά προβλήματα, όπως η δύσκολη αλλαγή της διαμόρφωσης των εγκαταστάσεων λόγω της εγγύτητας στο κέντρο της πόλης, η πολύπλοκη και ακριβή εφοδιαστική και το υψηλό κόστος παραγωγής. “Μετά από λεπτομερή αξιολόγηση της κατάστασης της αγοράς και των γενικών συνθηκών στο εργοστάσιο των Βρυξελλών, η Audi εξετάζει το ενδεχόμενο πρόωρου τερματισμού της παραγωγής των μοντέλων Q8 e-tron”, ανέφεραν εκπρόσωποι της εταιρείας από το Ίνγκολσταντ.
Η αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων
Ακόμα δεν έχει ληφθεί τελική απόφαση για το μέλλον του εργοστασίου, το οποίο αποτελεί εδώ και καιρό αντικείμενο ανησυχίας από τα συνδικάτα λόγω των συχνών διακοπών της παραγωγής. Η διοίκηση ενημέρωσε τους εκπροσώπους των εργαζομένων για τις προθέσεις της και ξεκίνησε μια διαδικασία διαβούλευσης, σύμφωνα με τους τοπικούς κανονισμούς, με στόχο να μειωθούν οι επιπτώσεις στην απασχόληση και να βρεθούν εναλλακτικές λύσεις αντί του κλεισίματος. Η Audi ενημέρωσε επίσης τη μητρική εταιρεία Volkswagen, η οποία εξέδωσε ανακοίνωση για να δώσει λεπτομέρειες σχετικά με τις οικονομικές συνέπειες της απόφασης της θυγατρικής.
Η Volkswagen αναφέρει “σημαντική επίπτωση” στα ετήσια λειτουργικά κέρδη λόγω των επιβαρύνσεων που θα καταγραφούν ήδη από το τρίτο τρίμηνο, μαζί με άλλα έκτακτα στοιχεία, όπως συναλλαγματικές ζημίες που σχετίζονται με την αποενοποίηση των χρηματοοικονομικών δραστηριοτήτων στη Ρωσία, δαπάνες που σχετίζονται με το κλείσιμο του τμήματος αεριοστροβίλων της Man Energy Solutions και προβλέψεις για καταγγελίες συμβάσεων. Συνολικά, οι επιβαρύνσεις ανέρχονται σε 2,6 δισ. ευρώ. Ως αποτέλεσμα, ο όμιλος αναθεώρησε προς τα κάτω τις εκτιμήσεις για το λειτουργικό περιθώριο κέρδους για το 2024, από το προηγούμενο εύρος 7% έως 7,5%, στο εύρος 6,5% έως 7%.
Με όλα αυτά τα δεδομένα, η Audi βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή, προσπαθώντας να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες της αγοράς και να διαχειριστεί τις εσωτερικές και εξωτερικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει.
Όλες οι ειδήσεις
ADAS ή ηλεκτρονικά συστήματα βοήθειας στην οδήγηση: Τι προσφέρουν, πως λειτουργούν
Νέοι κανονισμοί για τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα στα ελληνικά πλοία