Q-ELECTRIC

Hyundai Ioniq 6: Ματιές στο μέλλον

hyundai-ioniq-6-maties-sto-mellon-641108

Tην γκάμα των ηλεκτρικών μοντέλων της Hyundai, όπως το IONIQ 5, έρχεται να συμπληρώσει ένα νέο τετράθυρο coupé μοντέλο. Με μήκος σχεδόν πέντε μέτρα και ένα άκρως ιδιαίτερο σχεδιαστικό μοτίβο, που εμπνέεται από το πρωτότυπο Prophecy EV που μας εντυπωσίασε όταν παρουσιάστηκε πριν από δύο σχεδόν χρόνια.

Του Andrea Sansovini

Φιλοσοφία «Streamliner», αρκετά στοιχεία από το ηλεκτρικό πρωτότυπο Prophecy, καθώς και απουσία των τετράγωνων σχημάτων που κυριαρχούν στο Ioniq 5. Αυτές είναι μερικές από τις βασικές έννοιες του νέου κορεατικού ηλεκτρικού τετράθυρου coupé Ioniq 6. Πρόκειται για το δεύτερο μοντέλο που δημιουργήθηκε για να εμπλουτίσει την γκάμα των μοντέλων BEV της Hyundai. Προς το παρόν, παρουσιάστηκε ως πρωτότυπο. Aλλά για την εταιρεία από τη Σεούλ προορίζεται να κάνει την εμφάνισή του στις αγορές πριν από το SUV μοντέλο με τον κωδικό «7». Αυτό που παρουσιάστηκε τον περασμένο Νοέμβριο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Λος Άντζελες και, σε σύγκριση με το πολλάκις βραβευμένο Ioniq 5, σηματοδοτεί μία αλλαγή πορείας. Ή μάλλον, ένα νέο τρόπο ερμηνείας ενός οικογενειακού οχήματος. Είχαμε την ευκαιρία να το δούμε από κοντά (σε στατική μορφή) στο Λονδίνο, έχοντας ως οικοδεσπότη τον επικεφαλής σχεδιασμού και Αντιπρόεδρο της Hyundai, Simon Loasby. Ας ξεκινήσουμε από τις έννοιες που αναφέρθηκαν στις πρώτες γραμμές του κειμένου και κυρίως στη λέξη «Streamliner».

ΜΕ ΡΙΖΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ ‘30

Ως λέξη, το «streamline» είναι δύσκολο να μεταφραστεί, καθώς δεν έχει μία ουσιαστική έννοια. Στο άκουσμα της λέξης μας έρχονται στο μυαλό οι πρώτες αεροδυναμικές σήραγγες, οι αεροδυναμικές μελέτες των δεκαετιών του 1920 και του 1930, τα τεχνολογικά αριστουργήματα εκείνης της περιόδου. Από αεροπλάνα μέχρι ψυγεία και (πολύ αργότερα) τους φορητούς υπολογιστές της Apple, αλλά κυρίως τα αντίστοιχα αυτοκίνητα. Αυτή είναι και η σχεδιαστική φιλοσοφία που επέλεξαν οι άνθρωποι της Hyundai στο νέο Ioniq 6. Με άλλα λόγια, κάτι εντελώς διαφορετικό σε σχέση με το Ioniq 5. Το οποίο χαρακτηρίζεται από την «τετράγωνη» λογική, το μεγάλο πλάτος και την έμπνευσή του από την δεκαετία των 80’s. Αποτίνοντας δε, φόρο τιμής στο Pony της δεκαετίας του ’70, που είχε σχεδιάσει ο Giorgetto Giugiaro. Πως μπορούν να συμβιβαστούν δύο τόσο διαφορετικά αυτοκίνητα κάτω από το ίδιο λογότυπο; Χωρίς κανένα πρόβλημα, μας εξηγεί ο Loasby. Η παλιομοδίτικη οικογενειακή προσέγγιση ανήκει στο παρελθόν. Τόσο το νέο Ioniq 6, το Ioniq 5, όσο και το πολυαναμενόμενο «7» θα έχουν το δικό τους κοινό, έχοντας την ίδια στιγμή διαφορετικούς στόχους, αλλά και κοινά στοιχεία. Όπως το σχεδιαστικό μοτίβο «Parametric Pixels» στα τετραγωνισμένου σχήματος διπλά LED εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα, τα οποία ενσωματώνουν 24 λαμπτήρες σε κάθε προβολέα. Και το πιο σημαντικό, ένα ευρύχωρο και προσαρμόσιμο εσωτερικό με εξατομικευμένη δυνατότητα κινήσεων και άνεση για τους επιβάτες.

Μία από τις λέξεις που χρησιμοποιούνται ευρέως τα τελευταία χρόνια ακόμα και στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία είναι αυτή του «cocooning». Τι σημαίνει αυτός ο όρος; Το cocooning λοιπόν, προερχόμενο από το cocoon που σημαίνει κουκούλι, είναι όταν κάποιος κλείνεται σπίτι του, μένει μακριά από κόσμο, υποχρεώσεις κι έξοδα και περνάει χαλαρές στιγμές με τον εαυτό του. Κάτι που η Hyundai θέλει να υιοθετήσει και στο εσωτερικό του νέου Ioniq 6, εκφράζοντας την πρόθεση να ανεβάσει το επίπεδο της άνεσης της καμπίνας, ακόμα περισσότερο από ό,τι στο Ioniq 5. Το νέο μοντέλο βασίζεται στην πλατφόρμα E-GMP, με το μήκος του να φτάνει τα 4,86 μέτρα, το πλάτος τα 1,88 μέτρα και το ύψος τα 1,495 μέτρα. Διαστάσεις που αρμόζουν σε μια δυναμική και κόμπακτ τετράθυρη λιμουζίνα που έχει μεταξόνιο στα 2.950 χιλιοστά. Στο εσωτερικό και στη θέση του οδηγού υπάρχουν πολλά κοινά στοιχεία που γνωρίζουμε από το Ioniq 5, προφανώς ενημερωμένα και αναθεωρημένα.

Εκτός από τα εικονοστοιχεία στο τιμόνι, υπάρχουν δύο ψηφιακές οθόνες με διαγώνιο 12 ίντσες, που ενσωματώνονται σε ένα ενιαίο πάνελ, όπως και αντίστοιχα δύο τοποθετημένες στα άκρα, μέσω των οποίων ο οδηγός έχει την δυνατότητα να δει τι γίνεται πίσω και στο πλάι του αυτοκινήτου. Οι αισθητήρες και οι επτά συνολικά κάμερες γύρω από το αμάξωμα ελέγχονται επίσης μέσω του infotainment του αυτοκινήτου. Σε αυτές συμπεριλαμβάνονται και εκείνες που βρίσκονται τοποθετημένες στο κάτω μέρος. Το εσωτερικό του Ioniq 6 είναι επίσης διακοσμημένο με βιώσιμα υλικά και χρώματα. Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, αυτά περιλαμβάνουν δέρμα οικολογικής επεξεργασίας και ύφασμα από ανακυκλωμένο PET στα καθίσματα, βιολογικό δέρμα TPO στο ταμπλό, βιολογική βαφή από φυτικά έλαια στις πόρτες και ανακυκλωμένο υλικό από δίχτυα αλιείας στα πατάκια.

ΧΩΡΙΣ ΧΕΙΡΟΛΑΒΕΣ ΚΑΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥΣ ΚΑΘΡΕΠΤΕΣ

Το λογότυπο «IONIQ» είναι συνώνυμο με την ηλεκτροκίνηση. Σύμφωνα με πληροφορίες θα είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις με έναν ή δύο ηλεκτρικούς κινητήρες. Όπως επίσης και με μπαταρία χωρητικότητας 77,4 kWh, με την αυτονομία του να μπορεί να φτάσει τα 500 χλμ., χάρη και στον εντυπωσιακό αεροδυναμικό συντελεστή (Cx:0,21). Σε αυτό παίζουν ρόλο και οι μικροί ψηφιακοί καθρέπτες, τα ενεργά flaps στο εμπρός μέρος, η απουσία των παραδοσιακών χειρολαβών και οι νέοι τροχοί 18-20 ιντσών. Τέλος, η ελλειπτική πίσω αεροτομή με πτερύγιο είναι σταθερή, με σκοπό τον περιορισμό του κόστους παραγωγής. Βάσει οδηγιών από την ίδια την Hyundai, θα πρέπει να είναι χαμηλότερο ή έστω ευθυγραμμισμένο με το αντίστοιχο του Ioniq 5.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο