Luvly O: Το «πάρτο και φτιαχ’ το» ηλεκτρικό αυτοκινητάκι που λύνει όλα τα προβλήματα μεταφοράς (κεφτεδάκια δεν θα έχει…)
Ένας παράγοντας κόστους που αυξάνει την τιμή ενός αυτοκινήτου, είναι τα έξοδα της μεταφοράς του, τα οποία μέσω μετακύλισης τα πληρώνει φυσικά ο αγοραστής. Είναι πολύ πιθανό ότι το παρθενικό ταξίδι του αυτοκίνητου που οδηγείτε, δεν είναι αυτό που πήγατε όταν το στρώνατε αλλά η «κρουαζιέρα» που έκανε βγαίνοντας από την γραμμή παραγωγής στους ωκεανούς του πλανήτη, προκειμένου να φτάσει στα χέρια σας.
Αυτά τα ταξίδια, ακόμα και μέσα σε κοντέινερ ή σε ειδικά διαμορφωμένα πλοία, κοστίζουν. Η σουηδική νεοφυής εταιρεία Luvly, είπε –μεταξύ άλλων- να ασχοληθεί και με αυτό. Δεν είναι μόνο ότι το ηλεκτρικό microcar που κατασκευάζει, με το όνομα «Ο», αποτελεί μια λύση στο πρόβλημα της μεταφορά εντός των πυκνοκατοικημένων αστικών κέντρων. Λύνει και το πρόβλημα κόστους της μεταφοράς του στα πέρατα της Γης.
Οι Σουηδοί, είναι οι πρώτοι διδάξαντες στη μείωση του κόστους σε logistics και εφοδιαστική αλυσίδα και υπάρχει μια εταιρεία που το ξεκίνησε αυτό, η IKEA. Tα συναρμολογούμενα έπιπλα της έχουν κατακτήσει όλο τον κόσμο, ακριβώς γιατί είναι πολύ εύκολο και φθηνό να μεταφερθούν και να αποθηκευτούν.
Την ίδιο λογική λοιπόν ακολουθεί και η Luvly, με το «O» το οποίο θα αποστέλλεται «λυμένο» σε κούτα, απαιτώντας συναρμολόγηση. Ενδεικτικά, στον χώρο που χρειάζεται για να μεταφερθούν 20 συναρμολογημένα «Ο», θα μπορούν να μεταφερθούν… 250 σε κούτες. Φυσικά η συναρμολόγηση τους όταν παραδοθούν σε πελάτες δεν θα απαιτεί απλά ένα αλενόκλειδο και υποθέτουμε ότι την διαδικασία αυτή θα την αναλαμβάνει καταρτισμένο προσωπικό αλλά σε κάθε περίπτωση καταλάβετα περί τίνος πρόκειται.
Το διθέσιο αυτοκινητάκι αυτό, του οποίου το μεγαλύτερο ποσοστό των υλικών του προέρχονται από ανακύκλωση, θα έχει δύο εναλλάξιμες μπαταρίες (συνολικής χωρητικότητας 6,4 kWh), που θα προσδίδουν αυτονομία μέχρι και 100 χιλιόμετρα. Η τελική του ταχύτητα θα μπορεί να φτάσει τα 90 χλμ./ώρα, αν δεν ισχύουν περιορισμοί λόγω διπλώματος και άδειας κυκλοφορίας, ενώ το βάρος του, θα είναι μικρότερο από 400 κιλά. Με μήκος 2,7 μέτρα και πλάτος 1,5 μέτρα ανήκει προφανώς στην micro κατηγορία τετράτροχων και ανταγωνιστές του θεωρούν μοντέλα όπως το Ami της Citroen και το Topolino της FIAT.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, που ο όμιλος Stellantis, υπό την στέγη του οποίου βρίσκονται Citroen και FIAT, έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για την Luvely, θέλοντας να αντλήσει από αυτή την τεχνογνωσία αλλά και την φιλοσοφία «πακεταρίσματος» για τα μελλοντικά microcar που θα παρουσιάσει.
Όλες οι ειδήσεις Τι είναι η ιπποδύναμη στα αυτοκίνητα μας; Ισούται με αντίστοιχο αριθμό πραγματικών αλόγων;
Ποια εταιρεία κολοσσός στρέφεται προς τα αυτοκίνητα – Αλλάζουν οι ισορροπίες στην αγορά!
Renault 5 Turbo 3E: Από το… «χρονοντούλαπο» με 540 ίππους!⚡