Η Mercedes-Benz ανακοίνωσε ότι θα παρουσιάσει το νέο πρωτότυπο μοντέλο της νέας CLA στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου τον Σεπτέμβριο.
Η Mercedes-Benz σκοπεύει να αντιμετωπίσει το Model 3 της Tesla με την νέα CLA 3ης γενιάς. Το νέο μοντέλο θα παρουσιαστεί πριν από την έναρξη των πωλήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο στις αρχές του 2025. Η νέα CLA είναι μεταξύ των 4 νέων μοντέλων “Entry Luxury” που θα λανσαριστούν από την Mercedes-Benz τα επόμενα 3 χρόνια ως μέρος μιας συνολικής αναδιάρθρωσης της compact σειράς αυτοκινήτων της στο πλαίσιο της στρατηγικής “Electric First”.
Η Mercedes-Benz αναφέρει ότι θέλει να μειώσει τον αριθμό των compact αυτοκινήτων της από τα 7 που προσφέρει σήμερα σε μόλις 4 μέχρι το τέλος του 2026. Αυτή η κίνηση θα έχει ως αποτέλεσμα την απομάκρυνση του hatchback A-Class με κινητήρα της εταιρείας, της A-Class με μακρύ μεταξόνιο και της MPV B-Class.
Στην ανανεωμένη compact γκάμα της γερμανικής εταιρείας η νέα CLA θα προστεθεί διπλά στην διάδοχο της CLA Shooting Brake, στο crossover GLA/EQB και στο SUV της εταιρείας GLB/EQB. Και τα 4 μοντέλα πρόκειται να παράγονται σε ηλεκτρική έκδοση αλλά και θερμική στα εργοστάσια της εταιρείας στο Rastatt της Γερμανίας και στο Kecskemet της Ουγγαρίας. «Θα επικεντρωθούμε στα μοντέλα που πιστεύουμε ότι είναι πιο πετυχημένα σε παγκόσμια κλίμακα», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz , Ola Kallenius.
Τα επερχόμενα μοντέλα πρόκειται να βασίζονται στη νέα πλατφόρμα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας “Mercedes Modular Architect” (MMA). Σε αντίθεση με την πλατφόρμα MB-EA η οποία θα υποστηρίζει αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, η πλατφόρμα MMA έχει σχεδιαστεί και για μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Τα βασικά στοιχεία σχεδιασμού της νέας CLA περιλαμβάνουν μια ολοκαίνουρια μάσκα που είναι τοποθετημένη χαμηλά σε ένα μπροστινό προφυλακτήρα μαζί με γωνιακούς προβολείς που συνδέονται με μια μπάρα φωτός. Επιπλέον ακόμη μια παρόμοια μπάρα θα κοσμεί το πορτμπαγκάζ του νέου μοντέλου.
Όταν η νέα CLA κάνει το ντεμπούτο της το 2025, θα προσφέρεται αρχικά σε ηλεκτρική έκδοση , με μια επιλογή ήπιας υβριδικής καύσης να προγραμματίζεται να έρθει 6 μήνες αργότερα (αλλά μόνο σε συγκεκριμένες αγορές). Η Mercedes αναφέρει ότι σε αμιγώς ηλεκτρική μορφή, η πλατφόρμα MMA υποστηρίζει την δυνατότητα φόρτισης της μπαταρίας του οχήματος από 10 σε 80% μέσα σε μόλις 30 λεπτά με ένα σύστημα ταχυφόρτισης DC υψηλής ισχύος. Η Mercedes επίσης έχει στα μελλοντικά της σχέδια να παρουσιάσει μια μπαταρία ανόδου που ανέπτυξε σε συνεργασία με την εταιρεία Sila. Υποστηρίζει, ότι στις πρώτες δοκιμές απέδωσε άμεση κατανάλωση ενέργειας κάτω από 12 kW ανά 100 περίπου χιλιόμετρα.
Όσον αφορά τον κινητήρα που θα φέρει το νέο μοντέλο, πρόκειται για ένα τετρακύλινδρο που έχει αναπτυχθεί από την Mercedes στο εργοστάσιό της στην Γερμανία, ο οποίος περιλαμβάνει περιφερειακά εξαρτήματα από την Geely. «Είναι ένας ολοκαίνουριος κινητήρας σχεδιασμένους βάσει των προδιαγραφών για τους κανονισμούς εκπομπών ρύπων Euro 7», δήλωσε ο επικεφαλής E&A της Mercedes-Benz, Markus Schafer. Μια ακόμη καινοτομία που πρόκειται να κάνει την εμφάνισή της στο νέο μοντέλο της Mercedes είναι το ιδιόκτητο λειτουργικό σύστημα MB.OS της γερμανικής εταιρείας.
Επιπλέον, ο Kallenius παρουσίασε στο κέντρο E&A της Mercedes-Benz στη Silicon Valley, τη νέα αρχιτεκτονική “chip to cloud” η οποία αναπτύχθηκε με σκοπό να υποστηρίζει διάφορες εφαρμογές και να παρέχει πρόσβαση στους χάρτες της Google και άλλες νέες λειτουργίες.
Ακόμα δεν έχει γνωστοποιηθεί κάτι για την τιμολόγηση της νέας CLA, ωστόσο η εστίαση στη μεγιστοποίηση της εμβέλειας και της απόδοσης υποδεικνύει την πρόθεση να αφορά μια βιώσιμη και καθημερινή πρόταση της Mercedes.