Το νέο Ora 03 της Great Wall Motors έχει κάτι από Porsche 911 και κάτι από Volkswagen Beetle, εφαρμοσμένο σε ένα ηλεκτρικό πεντάθυρο B-Suv
Το είχαμε πρωτοδεί στην πρεμιέρα της Έκθεσης Αυτοκινήτου του Παρισιού το φθινόπωρο του 2022 και η στρογγυλεμένη και κομψή σχεδίασή του μας είχε εντυπωσιάσει, με τμήματα λίγο από Porsche 911 και λίγο από το Volkswagen Beetle εφαρμοσμένα σε ένα ηλεκτρικό πεντάθυρο B-Suv. Ονομάστηκε “Ora Funky Cat” και ανήκει στον κινέζο κατασκευαστή Great Wall Motors (GWM). Μια ιδιαίτερη «γάτα» που στον δρόμο του μεταξιού προς τη Ρώμη – όπου μόλις έγινε ευρωπαϊκή παρουσίαση διαφόρων μοντέλων – άλλαξε το όνομά του σε “03”. Γιατί – για άλλη μια φορά – αριθμός; «Επειδή είναι πιο διαισθητικό», λέει ο Thiemo Jahnke, διευθυντής μάρκετινγκ της GWM Europe με έδρα το Μόναχο.
Το Ora 03 έχει μήκος 4,23 μέτρα και πλάτος 2,65 και θα είναι προς πώληση στην Ιταλία μέχρι το καλοκαίρι σε άγνωστη -ακόμα- τιμή. Στη Γερμανία το αυτοκίνητο έχει τιμοκατάλογο που ξεκινά από περίπου 38 χιλιάδες ευρώ, πολλά για κατηγορία αν και πλούσιο σε περιεχόμενο και ποιοτικό στην επιλογή των υλικών. Τώρα, ρωτάμε τον Jahnke, θα μπορούσε επίσης να αποτελέσει μια απάντηση σε φθηνότερα μοντέλα μπαταριών των 25 χιλιάδων ευρώ, αυτό που πρόκειται να καταθέσουν αρκετοί ευρωπαίοι κατασκευαστές; «Όχι, δεν μας ενδιαφέρει ένα εύρος τιμών όπου πιστεύουμε ότι δεν υπάρχει περιθωριοποίηση», ήταν η απάντηση.
Η ελκυστική σχεδίαση του Ora 03 δεν θυσιάζει τη λειτουργικότητα παρά μόνο με τη μείωση του μεγέθους του πίσω παραθύρου. Στο εσωτερικό, ο χώρος είναι κάτι παραπάνω από αρκετός, τόσο μπροστά όσο και για τα γόνατα όσων κάθονται πίσω, αλλά πολύ λιγότερο στο πορτμπαγκάζ, του οποίου η δηλωμένη χωρητικότητα είναι μόλις 228 λίτρα. Το ταμπλό έχει μια καθαρή γραμμή, με δύο οθόνες 10,25 ιντσών για ταμπλό και infotainment, στις οποίες προστίθεται ένα head-up display. Η προσοχή στη λεπτομέρεια φαίνεται στις διπλές ραφές στα δερμάτινα ένθετα όπως και στο δίχρωμο χρωματισμό του εσωτερικού, μια επιλογή που επεκτείνεται και στο αμάξωμα με πανοραμική οροφή.
Για την ιταλική αγορά θα υπάρχει μόνο μία έκδοση με κίνηση στους εμπρός τροχούς και ηλεκτροκινητήρα 126 kW (171 HP) και μπαταρία λιθίου-σιδηρού-φωσφορικού 48 kWh για δηλωμένη αυτονομία έως 310 km με μέση κατανάλωση (κύκλος Wltp) 16,7 kWh ανά 100 km. Το Ora 03 φορτίζει στα 11 kW με εναλλασσόμενο ρεύμα σε 5 ώρες και 30, στα 50 kW με συνεχές ρεύμα σε λιγότερο από 50 λεπτά. Η προσφορά ολοκληρώνεται με πενταετή εγγύηση στο όχημα και οκτώ χρόνια ή 160 χιλιάδες χιλιόμετρα στην μπαταρία.
Μπαίνουμε πίσω από το τιμόνι για μια σύντομη βόλτα, βρίσκοντας εύκολα τη βέλτιστη ρύθμιση μεταξύ του καθίσματος και των καθρεπτών. Το κέντρο βάρους είναι χαμηλό (χάρη και στη συνήθη διάταξη της μπαταρίας κάτω από την πλατφόρμα) και το ηλεκτρικό προχωρά με πάντα καθησυχαστική συμπεριφορά. Στην επιτάχυνση είναι πολύ αντιδραστικό, αλλά χωρίς υπερβολές με τα 8,3 δευτερόλεπτα του στο 0-100 και βάρος 1.540 κιλών. Όσον αφορά τα συστήματα ασφαλείας, τα Adas φαίνονται καλά βαθμονομημένα, αλλά ολοκληρώνονται με πολύ επιμελείς προειδοποιήσεις: ακόμη και η κάμερα στην όρθια θέση, που δείχνει προς τον οδηγό, είναι κάπως παρεμβατική στις κλήσεις του κατά της απόσπασης της προσοχής. Τέλος, αποτελεσματική είναι η ρύθμιση της αναγεννητικής φόρτισης για το «ένα πεντάλ», που σχεδόν πάντα σας επιτρέπει να σταματήσετε σε στάση σηκώνοντας απλά το πόδι σας από το πεντάλ του γκαζιού, χωρίς να ακουμπήσετε τα φρένα.
Διαβάστε επίσης:
Θεσσαλονίκη: Σύγκρουση ΙΧ με μηχανή – Τραυματίστηκε ηλικιωμένος [εικόνες]
«Παραπληροφόρηση» που… σκοτώνει
Ντελιβεράς στην Πάτρα μετέτρεψε το μηχανάκι του σε χριστουγεννιάτικο… έλκηθρο [Βίντεο]