Q-ELECTRIC

Γιατί η νέα Porsche Macan είναι τόσο αποτελεσματική στη φόρτιση;

giati-i-nea-porsche-macan-einai-toso-apotelesmatiki-sti-fortisi-716428

Η εξέλιξη της αμιγώς ηλεκτρικής Porsche Macan επικεντρώθηκε σε ένα πράγμα: την απρόσκοπτη ενσωμάτωση στην καθημερινή οδήγηση.

Η διαδικασία φόρτισης της νέας αμιγώς ηλεκτρικής Porsche Macan περιγράφεται καλύτερα ως μια συμβίωση φιλικότητας προς το χρήστη και ταχύτητας, με σταθερή εστίαση στην απρόσκοπτη ενσωμάτωση της φόρτισης στην καθημερινή λειτουργία. Όπως και η Taycan, η Macan διαθέτει μόνιμους σύγχρονους ηλεκτροκινητήρες (PSM) και τεχνολογία 800 βολτ, η οποία όχι μόνο συμβάλλει στις υψηλές επιδόσεις, αλλά στοχεύει και στη βελτιστοποίηση του χρόνου φόρτισης. «Η υψηλότερη τάση βελτιώνει την απόδοση φόρτισης και μειώνει τις απώλειες, διατηρώντας παράλληλα χαμηλότερο βάρος στο όχημα», εξηγεί ο Tomas Gajdos, Διευθυντής του Έργου του Ενεργειακού Συστήματος για τη σειρά Macan.

Porsche Macan

Ικανότητα φόρτισης έως 270 kW

Η νέα Macan είναι η πρώτη Porsche που εξελίχθηκε με βάση την Premium Platform Electric (PPE) που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Audi. Επειδή το σπορ αυτοκίνητο φτάνει σε ικανότητα φόρτισης έως και 270 kW. Υπό βέλτιστες συνθήκες*, η μπαταρία του μπορεί επομένως να φορτιστεί γρήγορα από το 10 στο 80% σε περίπου 21 λεπτά.

Η φόρτιση τράπεζας μπαίνει στο παιχνίδι αν ο επιλεγμένος σταθμός λειτουργεί με τεχνολογία 400 βολτ, με ένα έξυπνο λογισμικό που διαχωρίζει αποτελεσματικά τη μπαταρία 800 βολτ σε δύο μπαταρίες με την ίδια τάση χάρη στους ενσωματωμένους διαχωριστές υψηλής τάσης. Και οι δύο μπαταρίες μπορούν στη συνέχεια να φορτιστούν ταυτόχρονα με έως και 135 kW σε έναν σταθμό φόρτισης 400 volt χωρίς πρόσθετο ενισχυτή HV, καθιστώντας τη Macan συμβατή με σταθμούς φόρτισης σε όλο τον κόσμο και υποστηρίζοντας ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά από τους πελάτες. Η ίδια η μπαταρία, η οποία αναπτύχθηκε ειδικά για απόδοση και αποδοτικότητα, περιέχει κυψέλες που προσφέρουν τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ πυκνότητας ισχύος, περιεχομένου ισχύος, βιωσιμότητας και διάρκειας ζωής. Αυτό υποστηρίζεται περαιτέρω από την εξαιρετικά ανεπτυγμένη θερμική διαχείριση που ρυθμίζει τη θερμοκρασία της μπαταρίας για τη βελτιστοποίηση της απόδοσης. Συνεπώς, η κυκλοφορία παρέχει την απαραίτητη ψύξη όταν οι θερμοκρασίες αυξάνονται, ενώ τους ψυχρότερους μήνες τα εξαρτήματα υψηλής τάσης, όπως η μπαταρία, μπορούν να θερμανθούν όπως απαιτείται με την ενσωμάτωση του θερμαντήρα υψηλής τάσης.

«Ως αποτέλεσμα, η θερμοκρασία της μπαταρίας παραμένει πάντα εντός του βέλτιστου εύρους, είτε το όχημα βρίσκεται στο δρόμο είτε σε λειτουργία ταχείας φόρτισης», λέει ο Gajdos. Ο Porsche Charging Planner, μια λειτουργία ενσωματωμένη στο σύστημα πλοήγησης, μπορεί να φέρει τη μπαταρία στη βέλτιστη θερμοκρασία πριν από τη φόρτιση, λαμβάνοντας υπόψη μια σειρά από πτυχές, όπως το προφίλ της διαδρομής, το τρέχον επίπεδο κατανάλωσης του οχήματος και την αναμενόμενη απόδοση των σταθμών φόρτισης.

Porsche Macan

Ευφυής διαδικασία φόρτισης

Η διαδικασία φόρτισης έχει απλοποιηθεί για τον οδηγό με μια διαισθητική ιδέα χειρισμού στο κόκπιτ. Το νέο Macan διαθέτει ένα έξυπνο σύστημα οθόνης που παρουσιάζει με σαφήνεια πληροφορίες όπως η κατάσταση φόρτισης, ο υπολειπόμενος χρόνος φόρτισης και η τρέχουσα αυτονομία. «Η νέα λειτουργία Battery Care Mode στοχεύει στη βελτιστοποίηση της διάρκειας ζωής της μπαταρίας υψηλής τάσης», λέει ο Gajdos. «Εάν η λειτουργία αυτή ενεργοποιηθεί από τον οδηγό, το επίπεδο φόρτισης-στόχος ρυθμίζεται σε ένα φιλικό προς τη μπαταρία 80%». Όλα αυτά συμπληρώνονται από την εφαρμογή My Porsche, η οποία επιτρέπει στους χρήστες να διαχειρίζονται και να παρακολουθούν τη διαδικασία φόρτισης από απόσταση. Με τη βοήθεια της εφαρμογής και του ενσωματωμένου στο όχημα ελέγχου ώρας, οι διαδικασίες φόρτισης μπορούν να προγραμματιστούν ώστε να πραγματοποιούνται τη νύχτα, όταν οι τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος είναι χαμηλότερες. Ο οδηγός μπορεί επίσης να επιλέξει μια ώρα κατά την οποία η μπαταρία θα έχει προθερμανθεί θερμικά ή μια ώρα κατά την οποία το όχημα θα πρέπει να είναι πλήρως φορτισμένο. Ένα από τα σημαντικότερα καινοτόμα στοιχεία είναι το Porsche Integrated Power Box (IPB), για το οποίο η Porsche έχει κατοχυρώσει δίπλωμα ευρεσιτεχνίας. Συνδυάζει τρία εξαρτήματα: τον ενσωματωμένο φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος, τον θερμαντήρα υψηλής τάσης και τον μετατροπέα 12 βολτ DC σε DC.

Με βάρος μόλις 19 κιλά, το εξαιρετικά συμπαγές IPB είναι σχετικά ελαφρύ και τοποθετείται μεταξύ του πίσω καθίσματος και της μπαταρίας κάτω από αυτό για εξοικονόμηση χώρου. «Αυτή η συσκευασία βελτιστοποιεί την κατανομή του βάρους του οχήματος», εξηγεί ο Tomas Gajdos. «Και προσφέρει περισσότερο χώρο στο μπροστινό μέρος του οχήματος για ένα “frunk”, το οποίο είναι ένας άλλος χώρος αποσκευών κάτω από το καπό στο μπροστινό μέρος».

Μια θύρα φόρτισης σε κάθε πλευρά

Εκτός από αυτά τα τεχνικά χαρακτηριστικά, η Macan διαθέτει επίσης μια εγκατάσταση φόρτισης που προσφέρει μεγάλο βαθμό ευελιξίας τόσο στο σπίτι όσο και στο δρόμο. Με μια θύρα ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος στα αριστερά και δύο θύρες φόρτισης εναλλασσόμενου ρεύματος – μία σε κάθε πλευρά του αυτοκινήτου – η φόρτιση είναι δυνατή ανεξάρτητα από την κατάσταση στάθμευσης. Το ίδιο το υλικό έχει σχεδιαστεί για να είναι ανθεκτικό και φιλικό προς τον χρήστη. Συνεπώς, το νέο Macan συνδυάζει την ευκολία με τη γρήγορη φόρτιση.

Όλες οι ειδήσεις

Δοκιμή Mercedes-AMG A35: Είναι μία «πραγματική» AMG;

Τα 8 πράγματα που αγαπάμε να παραμελούμε στο αυτοκίνητο το καλοκαίρι

Η Buell επιστρέφει στην Ευρώπη

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο