Τo Fiat 500e, διαχρονικά το πιο σημαντικό μοντέλο της ιταλικής φίρμας διακρίνεται για το απαράμιλλο στυλ και την ευελιξία εντός πόλης. Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό μοντέλο στην έκδοση 3+1.
Το 2020 το 500αράκι αναδείχθηκε εκ νέου ως ένα μοντέλο ορόσημο, καθώς είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που λανσαρίστηκε στις αγορές. Στην συγκεκριμένη «πράσινη» εκδοχή του, την Fiat 500e 3+1, πέραν της ανανεωμένης (και ούτως ή άλλως) μοδάτης εμφάνισης του, εμφανίζεται και ενισχυμένο ως προς το τομέα της πρακτικότητας, κατ’ αρχήν, καθώς διαθέτει πίσω δεξιά μία μισή πόρτα που ανοίγει με ανάποδη φορά, ώστε να μπορούν οι πίσω επιβάτες να εισέρχονται στην καμπίνα με μεγαλύτερη ευκολία.
Ο ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 118 ίππων και 220 Nm ροπής, συνδυάζεται με μπαταρία 42 kWh και προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης που παραμετροποιούν το βαθμό ανάκτησης ενέργειας: Normal, Range και Sherpa. Για την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας χρειάζονται 15 ώρες και 15 λεπτά από απλή οικιακή πρίζα (2,3 kW), 4 ώρες και 15 λεπτά με Wallbox 11 KW, ενώ με ταχυφορτιστή 85 kW η φόρτιση του 80% της μπαταρίας γίνεται σε 35 λεπτά.
Μετά την ολοκλήρωση της δοκιμής μας, η μέση κατανάλωση του «κλείδωσε» στα 13,4 kwh/ 100χλμ., γεγονός που ισοδυναμεί σε πραγματική αυτονομία 218 χλμ. Παρά το αυξημένο βάρος που πλέον φθάνει τα 1.400 κιλά, η ροπή του ηλεκτρικού μοτέρ, το καθιστά ιδιαίτερα ευχάριστο καθώς κινείται και με σπιρτάδα εντός πόλης, ενώ εξίσου ικανό αποδεικνύεται και στο ταξίδι, όπου μπορεί να κινηθεί με ανώτατη ταχύτητα τα 150 χλμ./ώρα για ευνόητους λόγους που έχουν να κάνουν με την αυτονομία.
Αθήνα ————————————————- Λαύριο
Απόσταση 134 χλμ.
Μέση κατανάλωση 13,4 kWh/100 χλμ.
Μέση κατανάλωση αυτοκινητόδρομος (με 110 χλμ./ώρα) 13,1 kWh/100 χλμ.
Αυτονομία 218 χλμ.