Πέντε χρόνια μετά την παρουσίαση έφτασε η ώρα για τις πρώτες παραδόσεις. Η τιμή της Lotus Evija δεν είναι μικρή: περίπου 1 εκ. ανά… 1.000 ίππους
Το ηλεκτρικό «τέρας» πρωτοέβγαλε το κεφάλι του στην επιφάνεια το 2019, όταν και είχε αποκαλυφθεί από τη Lotus. Από τότε, η ηλεκτρική Evija έχει βγει στο φως της δημοσιότητας για καλούς, αλλά και όχι τόσο καλούς λόγους: το πρώτο λόγο του ρεκόρ της, μόνο για πίστα, Lotus Evija X, στο Nurburgring, εκεί που κατέχει την 4η θέση με 6:24,047. Ο δεύτερος, όχι και τόσο καλός, είναι ένα ατύχημα που είχε το ίδιο αυτοκίνητο το περασμένο καλοκαίρι στο Goodwood, με τον οδηγό της να παίρνει ένα ρίσκο παραπάνω και να πάει για… σανό.
Η street-legal έκδοση της Lotus Evija αναμενόταν αρχικά για το 2020, ωστόσο, μεσολάβησαν διάφορα «κύματα», αλλά έφτασε επιτέλους η ώρα.
Η παραγωγή της Lotus, όπως συνέβη και σε πολλές άλλες εταιρείες, έπεσε σε ρυμθούς… έρπειν μέσα στην καραντίνα, αναγκάζοντας τους βρετανούς να αναβάλουν τα σχέδιά τους. «Δυστυχώς, η πανδημία ήρθε τη χειρότερη δυνατή στιγμή για εμάς», εξηγεί ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος της Lotus Europe, Dan Balmer. «Λόγω διαφόρων περιορισμών έπρεπε να σταματήσουμε όλες τις δοκιμές, όπως και πολλοί από τους προμηθευτές μας».
Η Lotus Evija είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό hypercar που φιγουράρει κοντά στην κορυφή της λίστας των αυτοκινήτων με τη μεγαλύτερη ιπποδύναμη στον κόσμο. Μπορεί η φιλοσοφία της είναι λίγο διαφορετική από αυτή του ιδρυτή της μάρκας, Colin Chapman, με την επιβλητική Evija να κουβαλάει αρκετά κιλά, αλλά έχει και αρκετή ιπποδύναμη για να το κάνει… άνετα.
Η Lotus Evija διαθέτει ισχύ που ξεπερνά τους 2.000 ίππους, ενώ το μεικτό της βάρος είναι 1.887 κιλά. Τροφοδοτείται από 4 ηλεκτροκινητήρες και μια μπαταρία 93 kWh, κάτι που κάνει την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα υπόθεση > 3 δευτερολέπτων. Παράλληλα, η τελική της ταχύτητα περιορίζεται αυτόματα στα 350 χλμ./ώρα.
Η τιμή φυσικά είναι ανάλογη των επιδόσεων, με τη Lotus να ζητά πάνω από 2 εκ. λίρες (2,4 εκ. ευρώ) για ένα από τα 130 παραδείγματα.
Πηγές: Lotus, Uk.Motor1
Όλες οι ειδήσεις
Το παρασκήνιο πίσω από την παραίτηση Ταβάρες στην Stellantis
Ξεκίνησε η παραγωγή των ηλεκτροκινητήρων του νέου Ford Puma Gen-E
Η Formula E έβαλε στοίχημα 240.000€ με τον Φερστάπεν… και το έχασε