Πολλά ανεξάρτητα συνεργεία δεν έχουν τον εξοπλισμό ή τη τεχνογνωσία για να επισκευάσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αυξάνοντας τα κόστη χρήσης των EV.
Μία νέα έρευνα παρουσιάζει πως οι ιδιοκτήτες των EV, πληρώνουν κατά μέσο όρο περισσότερα χρήματα για τις επισκευές των αυτοκινήτων τους, ενώ ταυτόχρονα αναγκάζονται να περιμένουν περισσότερο χρόνο για να πραγματοποιηθούν, σε σχέση με ένα θερμικό αυτοκίνητο.
Ένα από τα βασικά προβλήματα είναι η άρνηση των ανεξάρτητων συνεργείων να αναλάβουν ένα EV. Για να υποδεχτούμε ένα αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον, πρέπει να αρχίσουν να εμφανίζονται συνεργεία που ειδικεύονται στα ηλετρικά αυτοκίνητα, με χαμηλότερα κόστη από αυτά των επίσημων service.
Κανονικά, με λιγότερα μηχανικά μέρη από ένα συμβατικό αυτοκίνητο, η επισκευή ενός EV θα έπρεπε να είναι πιο οικονομική. Υπάρχουν όμως ένας ακόμη παράγοντας: όταν κάτι χαλάσει, τα EV είναι πιο περίπλοκα.
Τα συνεργεία που θα αποφασίσουν να εξυπηρετήσουν τα νεά EV που συνεχώς αυξάνονται, θα χρειαστούν μεγάλες επενδύσεις σε εξοπλισμό, νέες τεχνολογίες, αλλά και νεά συστήματα ασφάλειας και πυρόσβεσης. Πολλά μοντέρνα EV έχουν συστήματα 400 ή 800 volt που μπορεί να γίνουν θανατηφόρα με λάθος διαχείριση. Εκτός από το κίνδυνο του ηλεκτρισμού, υπάρχουν και αυξημένες πιθανότητες για φωτιά, αν οι μπαταρίες λιθίου έχουν κάποια θερμική διαρροή, με αποτέλεσμα μία φωτιά που θέλει ειδική εκπαίδευση και δραστικά μέτρα για να σβήσει.
Σε χώρες που έχουν χαμηλό ποσοστό EV και λίγους σταθμούς φόρτισης, όπως η Ιταλία, τα περισσότερα συνεργεία αρνούνται να κάνουν αυτή την επένδυση, καθώς σύμφωνα με αναφορές, χρειάζονται περίπου 30.000€ για το συγκεκριμένο εξοπλισμό.
Υπάρχει ένα ακόμη πρόβλημα: Το Reuters αναφέρει πως υπάρχει μια παγκόσμια έλλειψη σε τεχνικούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, για παράδειγμα, το 20% των μηχανικών έχει δεχτεί κάποιου είδους εκπαίδευση για τα EV, αλλά μόνο το 1% μπορεί να κάνει κάτι περισσότερο από ένα απλό service.
Η απουσία των εξειδικευμένων συνεργείων και έμπειρων τεχνικών σημαίνει ότι όλα τα EV καταλήγουν στα επίσημα service, ανεβάζοντας τη τιμή αλλά και το χρόνο αναμονής. Ταυτόχρονα, αυτό αυξάνει και το κόστος ασφάλισης: Η βρετανική ασφαλιστική Warrantywise δηλώνει πως η ασφάλιση ενός Tesla Model 3 κοστίζει τρεις φορές περισσότερο από ένα θερμικό αυτοκίνητο στο αντίστοιχο εύρος τιμής.
Και τώρα;
Πολλές εταιρείες παγκοσμίως επενδύουν εκατομμύρια ευρώ στην εκπαίδευση, καθώς τα EV έχουν αρχίσει να κερδίζουν τους καταναλωτές. Η Tesla ήδη έχει προγράμματα εκπαίδευσης για την επισκευή EV στις ΗΠΑ, ενώ και η Siemens έχει επενδύσει 30 εκατ. δολάρια για να εκπαιδεύσει προσωπικό στην εγκατάσταση και συντήρηση φορτιστών.
Αλλά προς το παρόν και για το βραχυχρόνιο μέλλον, οι ειδικοί συμφωνούν πως οι επισκευές EV θα γίνουν ακόμη ακριβότερες, αλλά και πιο χρονοβόρες.