Να είναι σε θέση να παράγει ηλεκτρικά οχήματα με αυτονομία 1.300 χλμ. έχει βάλει ως στόχο της η Porsche για το άμεσο μέλλον.
Η γερμανική μάρκα πιστεύει πως η βελτίωση της ανόδου της μπαταρίας ενός EV είναι ένας τρόπος βελτιστοποίησής του. Η Porsche χρησιμοποιεί αυτή τη στιγμή γραφίτη ως υλικό ανόδου, αλλά αναπτύσσει άνοδο πυριτίου, ισχυριζόμενη πως το πυρίτιο προσφέρει έως και 10 φορές μεγαλύτερη χωρητικότητα αποθήκευσης. Παράλληλα, οι κυψέλες πυριτίου μπορούν να φορτιστούν από 5-80% σε λιγότερο από 15 λεπτά.
Ωστόσο, υπάρχει ένα πρόβλημα με την άνοδο πυριτίου, με την Porsche να σημειώνει πως τα σωματίδια του υλικού διαστέλλονται κατά 300% όταν απορροφούν λίθιο, κάτι που μειώνει την διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Η γερμανική μάρκα εργάζεται επί του παρόντος πάνω στην αύξηση της αναλογίας νικελίου στην κάθοδο, επιτρέποντας υψηλότερες δυνατότητες φόρτισης.
«Μεσοπρόθεσμα, μπορούμε να περιμένουμε ότι ο συνδυασμός νέας χημείας ανόδου και πυκνής συσκευασίας των κυψελών θα επιτρέψει αυτονομία οχημάτων 1.300 χλμ.», δήλωσε ο καθηγητής Maximilian Fichtner, διευθυντής του Ινστιτούτου Helmholtz Ulm και επικεφαλής της ερευνητικής μονάδας Energy Storage Systems στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Καρλσρούης.
«Πιστεύω ότι θα δούμε 30 έως 50 τοις εκατό αύξηση της εμβέλειας στα premium οχήματα στο μέλλον», πρόσθεσε ο εμπορικός και τεχνικός διευθυντής του MEET Battery Research Center στο Πανεπιστήμιο του Munster, Dr. Falko Schappacher.
H Porsche επενδύει επίσης σε μεγάλο βαθμό στην τεχνολογία μπαταριών στερεάς κατάστασης, με τους ερευνητές να πιστεύουν πως αυτές θα διαθέτουν 50% μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα και θα προσφέρουν σημαντικά καλύτερους χρόνους φόρτισης. Ωστόσο, οι ταχύτεροι χρόνοι φόρτισης θα απαιτήσουν και την δημιουργία ισχυρότερων σταθμών φόρτισης, οι οποίοι θα χρειαστούν και ενεργή ψύξη, έτσι ώστε οι χωρητικότητες φόρτισης που υπερβαίνουν τα 500 kW να μπορούν να διεξάγονται αξιόπιστα.