Κανονικά θα φορολογούνται στην Ελβετία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η αυξημένη παρουσία των οποίων έχει οδηγήσει σε μείωση των φορολογικών εσόδων.
«Το Ομοσπονδιακό Συμβούλιο θεωρεί ότι η απαλλαγή από τον φόρο ως κίνητρο δεν είναι πλέον απαραίτητη, δεδομένης της απότομης αύξησης του μεριδίου των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο σύνολο των εισαγωγών αυτοκινήτων και της σύγκλισης των τιμών», ανέφερε.
Μεταξύ του 2018 και του 2022, οι ετήσιες εισαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων εκτοξεύθηκαν σχεδόν στο εξαπλάσιο, από περίπου 8.000 σε περισσότερα από 45.000 οχήματα. Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023, εισήχθησαν περίπου 30.400 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σημειώνοντας αύξηση 66% σε σχέση με την ίδια περίοδο ένα χρόνο νωρίτερα, ανέφερε.
Αυτή η δραματική αύξηση σημαίνει ότι τα ηλεκτρικά αποτελούσαν σχεδόν το ένα τέταρτο των συνολικών εισαγωγών το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, από 16% το πρώτο εξάμηνο του 2022. «Η αύξηση αυτή οδήγησε σε αισθητή μείωση των εισπράξεων από τους δασμούς αυτοκινήτων», δήλωσε η κυβέρνηση. Για όλο το 2022, το έλλειμμα φόρων ήταν περίπου 78 εκατομμύρια ελβετικά φράγκα (81 εκατομμύρια ευρώ) και φέτος το έλλειμμα αναμένεται να εκτιναχθεί στα 100-150 εκατομμύρια ελβετικά φράγκα, ανέφερε.
Εάν η απαλλαγή είχε συνεχιστεί, εκτιμάται ότι το αθροιστικό έλλειμμα φόρων για τα έτη 2024 έως 2030 θα ήταν μεταξύ δύο και τριών δισεκατομμυρίων φράγκων. «Με την υπαγωγή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον φόρο κατανάλωσης αυτοκινήτων, το Ομοσπονδιακό Συμβούλιο ενεργεί για την αποκατάσταση αυτού του ελλείμματος», αναφέρει η ανακοίνωση.
Η κυβέρνηση υπογράμμισε επίσης την εκτίμηση της βιομηχανίας ότι το κόστος παραγωγής EV θα ευθυγραμμιστεί με την παραγωγή οχημάτων με ορυκτά καύσιμα μέχρι το 2025. «Επομένως, θα πρέπει να είναι ακόμη δυνατό να επιτευχθεί περιθώριο κέρδους στο μέλλον, χωρίς αύξηση των τιμών για τον καταναλωτή και χωρίς κρατικές επιδοτήσεις», ανέφερε.