Οι Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων και η δυναμική που γνωρίζουν οι εταιρείες της Κίνας τρομάζουν ακόμη και τον Έλον Μασκ.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, Έλον Μάσκ, η οποία έχει το κύριο βιομηχανικό της εργοστάσιο και εξαγωγικό κέντρο στην Κίνα, εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία της τηλεδιάσκεψης για τα τριμηνιαία αποτελέσματα για να προειδοποιήσει για τις δυνατότητες των αντιπάλων: «Γενικά, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες πιστεύω ότι θα έχουν σημαντική επιτυχία εκτός Κίνας με βάση τον τύπο των δασμών ή των εμπορικών φραγμών που τίθενται. Ειλικρινά, πιστεύω ότι εάν δεν τεθούν εμπορικοί φραγμοί, θα καταργήσουν ουσιαστικά τους περισσότερους μεταξύ των άλλων κατασκευαστών αυτοκινήτων στον κόσμο».
Προοπτικές
Προφανώς, η τηλεδιάσκεψη ήταν μια επίσης ευκαιρία για τον Musk και το διοικητικό συμβούλιο να ασχοληθούν με διάφορα άλλα θέματα, συμπεριλαμβανομένων των προηγούμενων και μελλοντικών επιδόσεων της εταιρείας ή νέων προγραμμάτων παραγωγής. Μία από τις δηλώσεις που προκάλεσε τη μεγαλύτερη αίσθηση αφορούσε τις εμπορικές προοπτικές της Tesla. Ο επιχειρηματίας δεν παρείχε ακριβείς ενδείξεις για τους στόχους για το 2024, αλλά ο οικονομικός διευθυντής Vaibhav Taneja, απαντώντας στην ερώτηση σχετικά με την πιθανότητα αύξησης του όγκου κατά 50% μεταξύ 2024 και 2025, απέκλεισε το ενδεχόμενο νέων διψήφιων ή τριψήφιων ρυθμών ανάπτυξης. Το 2023 έκλεισε με αύξηση 38% στις παραδόσεις σε πάνω από 1,8 εκατομμύρια μονάδες, εκ των οποίων 484.500 το τέταρτο τρίμηνο (+20%). «Όπως έχουμε πει στο παρελθόν, θα υπάρξουν περίοδοι που δεν θα αναπτυσσόμαστε με υψηλούς ρυθμούς», εξήγησε ο Taneja. «Βρισκόμαστε ανάμεσα σε δύο μεγάλα κύματα ανάπτυξης. Το πρώτο ξεκίνησε με την παγκόσμια επέκταση των Model 3 και Model Y, ενώ πιστεύουμε ότι το δεύτερο θα ξεκινήσει με την πλατφόρμα επόμενης γενιάς. Το 2024, η αύξηση του όγκου μας θα είναι χαμηλότερη, όπως είπαμε , γιατί προσπαθούμε να εστιάσουμε την εταιρεία στο λανσάρισμα του οχήματος επόμενης γενιάς».
Model 2
«Είμαστε πολύ μπροστά με το την ανάπτυξή του», εξήγησε ο Διευθύνων Σύμβουλος, Έλον Μάσκ επιβεβαιώνοντας στη συνέχεια τις τελευταίες φήμες για έναρξη παραγωγής το επόμενο έτος. «Συχνά είμαι αισιόδοξος για το χρονοδιάγραμμα, αλλά το τρέχον πρόγραμμά μας δείχνει ότι θα ξεκινήσουμε την παραγωγή προς τα τέλη του 2025, άρα στο δεύτερο εξάμηνο του έτους». Ο Μασκ δεν παρέλειψε να επισημάνει τις δυσκολίες ανάπτυξης της νέας πλατφόρμας, υπογραμμίζοντας «τον τεράστιο όγκο καινοτόμων και επαναστατικών τεχνολογιών παραγωγής» που θα βρίσκονται στο εργοστάσιο του Ώστιν (Τέξας). “Η κλιμάκωση της παραγωγής θα είναι προκλητική – βασικά θα κοιμόμαστε στη γραμμή συναρμολόγησης. Ωστόσο, είμαι βέβαιος ότι, μόλις τεθεί σε λειτουργία, θα είναι ανώτερη από οποιαδήποτε άλλη τεχνολογία κατασκευής που υπάρχει οπουδήποτε στον κόσμο.”
Όλες οι ειδήσεις
Οι νέες ειδικές εκδόσεις Toyota GR Yaris έρχονται με «αέρα» WRC