Q-ELECTRIC

Dongfeng: Το Πεκίνο βάζει λουκέτο στο εργοστάσιο στην Ιταλία

dongfeng-to-pekino-vazei-louketo-sto-ergostasio-stin-italia-736400

Οι δασμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα κινέζικα ηλεκτρικά κινδυνεύουν να αποδειχθούν αντιπαραγωγικοί για την Ιταλία και τις προθέσεις της να πείσει τους κατασκευαστές να επενδύσουν στη χώρα.

του Rosario Murgida, απόδοση: Autotypos Team

Σύμφωνα με φήμες από το πρακτορείο Bloomberg, το Πεκίνο ασκεί πίεση για να αναστείλει τις εμπορικές και παραγωγικές στρατηγικές επέκτασης στη Γηραιά Ήπειρο. Ο λόγος; Οι αυξανόμενες εμπορικές εντάσεις με τις Βρυξέλλες που προκλήθηκαν από τους τελωνειακούς δασμούς. Και ανάμεσα στα σταματημένα έργα είναι και αυτό του πιθανού βιομηχανικού οικισμού στην Ιταλία της Dongfeng, της εταιρείας στην οποία η Ιταλία έχει ποντάρει περισσότερο.

Η «διαταγή» του Πεκίνου

Ειδικότερα, οι αρχές θα είχαν ζητήσει ρητώς από τους κατασκευαστές να αναστείλουν τις έρευνες για εγκαταστάσεις παραγωγής, να μην υπογράψουν εμπορικές συμφωνίες και, γενικά, να διατηρήσουν ένα «χαμηλό προφίλ» στην Ευρώπη όσο βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις με τις Βρυξέλλες για την εξεύρεση λύσης στο θέμα. Επιπλέον, δεν θα ήταν ένα απλό αίτημα, αλλά μια πραγματική οδηγία, αν και όχι δεσμευτική. Ωστόσο, είναι γνωστό ότι οι όποιες εντολές προέρχονται από το Πεκίνο γίνονται κατά γράμμα σεβαστές από τις κινεζικές εταιρείες, ακόμη περισσότερο εάν είναι κρατικές ή άλλως σχετίζονται με τον δημόσιο μηχανισμό.

Dongfeng

Μεταξύ άλλων, η οδηγίες δεν θα συνδεόταν μόνο με τους δασμούς: Κινέζοι αξιωματούχοι θα ανησυχούσαν επίσης για την πιθανή πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα στην Ευρώπη, που προκαλείται από μια δύσκολη μετάβαση στην ηλεκτρική ενέργεια και τη χαμηλή ζήτηση κινεζικών αυτοκινήτων από τους ευρωπαίους καταναλωτές.

Τα υπόλοιπα «λουκέτα»

Η Dongfeng έχει ήδη ενημερώσει τις αρχές στην Ιταλία για την αναστολή της λειτουργίας του εργοστασίου της Dongfeng, αποδίδοντας την απόφαση στη στήριξη που εξέφρασε δημόσια η Ρώμη στις ευρωπαϊκές προστατευτικές πολιτικές. Ωστόσο, η εταιρεία από το Wuhan δεν είναι η μόνη που έχει επιβραδύνει την επέκτασή της. Η Changan ακύρωσε μια εκδήλωση που είχε προγραμματιστεί στο Μιλάνο, ενώ η Chery ανέβαλε την έναρξη της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων για τον Οκτώβριο του 2025 στο εργοστάσιο της Βαρκελώνης.

Σε κάθε περίπτωση, οι Κινέζοι κατασκευαστές παραμένουν στην Ευρώπη για δύο λόγους: μπορούν να πουλήσουν τα αυτοκίνητά τους σε υψηλότερες τιμές από ό,τι στη μητρική τους χώρα και δεν πρέπει να υποστούν τον πόλεμο τιμών που διεξάγεται στην κινεζική αγορά. Για αυτό, η BYD δεν πατά φρένο στο project της για ένα εργοστάσιο στην Ουγγαρία και πρόσφατα επέλεξε την Τουρκία για να παρακάμψει τους δασμούς των Βρυξελλών: η εταιρεία Shenzhen θα επενδύσει 1 δισεκατομμύριο ευρώ για την παραγωγή ηλεκτρικών που θα εξάγεται στη Γηραιά Ήπειρο, χωρίς να χρειάζεται να πληρώσει τελωνειακούς δασμούς χάρη στη συμφωνία ελεύθερου εμπορίου μεταξύ Βρυξελλών και Άγκυρας.

Πηγή: Quattroruote.it

Όλες οι ειδήσεις

Porsche Taycan Turbo GT: Νέο ρεκόρ γύρου στη Σαγκάη – Βίντεο

Δοκιμάζουμε το υβριδικό Renault Rafale με τους 200 ίππους

«Κλέβει» σχεδόν μια στις τρεις αντλίες στα βενζινάδικα της Αττικής

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο