Η Tesla του Έλον Μασκ θα αντιμετωπίσει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο δικαστήριο του Λουξεμβούργου, μετά την ένταξή της σε τρεις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που μήνυσαν την ΕΕ για τους δασμούς που επιβλήθηκαν στα ηλεκτρικά οχήματα κατασκευασμένα στην Κίνα, σύμφωνα με δύο πηγές της βιομηχανίας που μίλησαν στο POLITICO
Η Tesla, αν και εδρεύει στις ΗΠΑ, κατασκευάζει τα περισσότερα από τα οχήματα που προορίζονται για την Ευρώπη στην Κίνα, ενώ τα αυτοκίνητα περιέχουν επίσης κινεζικές μπαταρίες.
Η μήνυση στο δικαστήριο της ΕΕ στο Λουξεμβούργο ενδέχεται να προκαλέσει έκπληξη, καθώς η Tesla είχε υποβληθεί σε ατομική έρευνα από τους ερευνητές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, περιλαμβανομένων επιθεωρήσεων χώρου, και τελικά της είχε παραχωρηθεί ο χαμηλότερος δασμός 8% για όλους τους εξαγωγείς. Αντίθετα, στην κινεζική κοινοπραξία της Volkswagen, SAIC, είχε επιβληθεί δασμός 35%.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεωρεί ότι βρίσκεται σε ισχυρό έδαφος, καθώς έχει συγκεντρώσει αποδείξεις μέσω μιας έρευνας κατά των επιδοτήσεων διάρκειας ενός έτους, η οποία δείχνει ότι η Κίνα χρηματοδότησε την άνοδο της βιομηχανίας ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας για να καταστεί παγκόσμια κυρίαρχη. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τις αυθαίρετες αποφάσεις των ΗΠΑ και του Καναδά να επιβάλουν δασμούς 100% στα ηλεκτρικά οχήματα κατασκευασμένα στην Κίνα.
“Είμαστε έτοιμοι”, δήλωσε ο εκπρόσωπος εμπορίου της Επιτροπής, Όλοφ Γκίλ, την Πέμπτη, απαντώντας σε αγωγές που έχουν ήδη καταθέσει οι τρεις κορυφαίοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας: BYD, SAIC και Geely, που ανήκει στη Volvo. “Είμαστε ένα κλαμπ βασισμένο σε κανόνες εδώ στην ΕΕ. Αν θέλουν να μας πάνε στα δικαστήρια, ας το κάνουν.”
Σκοπός των αγωγών είναι η ακύρωση του νόμου που επέβαλε τους δασμούς. Αν το δικαστήριο αποφασίσει υπέρ των εξαγωγέων, αυτοί θα μπορούσαν να προσπαθήσουν να ανακτήσουν τις απώλειές τους.
Ένα λόμπι που εκπροσωπεί αρκετούς Κινέζους εξαγωγείς, το Επιμελητήριο Εμπορίου Κίνας για την Εισαγωγή και Εξαγωγή Μηχανημάτων και Ηλεκτρονικών (CCCME), φέρεται επίσης να έχει καταθέσει αγωγή.
Η Επιτροπή έχει τώρα δύο μήνες και 10 ημέρες για να προετοιμάσει την υπεράσπισή της στο Λουξεμβούργο.
Ο Γκίλ τόνισε ότι η ΕΕ συνεχίζει να διαπραγματεύεται με τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και την κινεζική κυβέρνηση παράλληλα: “Η τεχνική διαφωνία συνεχίζεται”, δήλωσε, αναφέροντας ότι ο επικεφαλής εμπορίου της ΕΕ, Μαρός Σέφκοβιτς, είχε συναντηθεί με τον πρεσβευτή της Κίνας στην ΕΕ την περασμένη εβδομάδα για την πρώτη τους συνάντηση από τότε που ανέλαβε το χαρτοφυλάκιο εμπορίου.
Πηγή: EleftherosTypos.gr
Όλες οι ειδήσεις
MG3: Αυτή είναι η πιο χαμηλή τιμή με το νέο κινητήρα στην Ελλάδα
Αθήνα-Βουλγαρία με τη νέα BMW X3: Βάλτε αυτό το προορισμό στα πλάνα σας!