Οι πωλήσεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν σταματήσει να αυξάνονται, αλλά μερικοί κατασκευαστές έχουν μειώσει το ρυθμό της μετάβασης τους στην ηλεκτροκίνηση και παρουσιάζουν ολοένα και περισσότερες θερμικές επιλογές.
Το πρόβλημα τώρα, είναι πως εκατοντάδες εκατ. ευρώ έχουν ήδη επενδυθεί για να αναπτυχθούν πλατφόρμες αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, και η τοποθέτηση ενός θερμικού κινητήρα σε μια τέτοια πλατφόρμα θέλει αρκετές τροποιποιήσεις και φέρνει μεγάλα κόστη, αλλά και πάλι, βλέπουμε εταιρείες να το επιχειρούν, με την ελπίδα ότι ένα υβριδικό μοντέλο θα σημειώσει καλύτερες πωλήσεις από ένα αμιγώς ηλεκτρικό. Η Horse Powertrain, μια εταιρεία στην οποία συνιδιοκτήτες είναι ο όμιλος Renault, η Geely και η Aramco, φέρνει μια πολύ ενδιαφέρουσα λύση για το παραπάνω θέμα: ενώ έχουμε δει πολλές εταιρείες να μετατρέπουν ένα θερμικό μοντέλο (συνήθως vintage) σε ηλεκτρικό, η Horse κάνει ακριβώς το αντίθετο, με το Future Hybrid Concept.
H επίσημη αποκάλυψη έχει προγραμματιστεί για τη φετινή έκθεση Auto Shanghai, με το all-in-one σύστημα να αποτελείται από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, έναν ηλεκτροκινητήρα και ένα κιβώτιο ταχυτήτων. Έχει σχεδιαστεί για να αντικαθιστά την μπροστινή μονάδα κίνησης ενός EV και μπορεί να καίει όλα τα είδη καυσίμων, συμπεριλαμβανομένης της βενζίνης, των καυσίμων με αιθανόλη, της καθαρής μεθανόλης ή των μοντέρνων συνθετικών καυσίμων.
Η ιδέα είναι να μειωθεί το κόστος εξέλιξης όσο το δυνατόν περισσότερο. Σύμφωνα με τη Horse, ένα EV και ένα υβριδικό που χρησιμοποιεί αυτό το σύστημα μετάδοσης κίνησης θα μπορούσαν να συναρμολογηθούν στην ίδια γραμμή παραγωγής, γεγονός που μειώνει σημαντικά την πολυπλοκότητα. Η μονάδα βιδώνει απευθείας στο υποπλαίσιο του οχήματος και απαιτούνται ελάχιστες τροποποιήσεις για να λειτουργήσει με την υπάρχουσα ηλεκτρική αρχιτεκτονική. Από εκεί και πέρα, χρειάζεται ακόμα πράγματα όπως μια δεξαμενή καυσίμου και χώρο για ένα σύστημα εξάτμισης. Αλλά τα θεμέλια είναι εκεί.
Το σύστημα μετάδοσης κίνησης μπορεί να λειτουργήσει ως range extender για την μπαταρία υψηλής τάσης που βρίσκεται ήδη στο αυτοκίνητο, ενώ το ενσωματωμένο κιβώτιο ταχυτήτων μπορεί να λειτουργήσει μόνο του, παρέχοντας ισχύ στους μπροστινούς τροχούς ή μαζί με τον ηλεκτρικό πίσω άξονα για κίνηση σε όλους τους τροχούς. Η ενσωματωμένη μονάδα ισχύος διαθέτει όλα τα απαραίτητα ηλεκτρονικά συστήματα ισχύος που απαιτούνται για ένα υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, όπως ελεγκτή, μετατροπέα, μετατροπέα DC σε DC και φορτιστή.
Υπάρχει επίσης ένας ενισχυτής φόρτισης 800V, έτσι ώστε η φαντασία των μηχανικών να μπορεί να …οργιάσει με αυτό το σύστημα. Θεωρητικά, ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπως το Hyundai Ioniq 5N και η ανανεωμένη Porsche Taycan θα μπορούσαν να εξοπλιστούν εκ των υστέρων με το υβριδικό σύστημα της Horse. Αυτό είναι απίθανο, αλλά μικρότερες αυτοκινητοβιομηχανίες με περιορισμένους πόρους θα μπορούσαν να ζητήσουν τη βοήθεια της Horse στη μετατροπή των ΕV τους σε υβριδικά.
«Η Horse Powertrain επικεντρώνεται στην επίλυση των μεγαλύτερων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων», δήλωσε ο Matias Giannini, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας. «Για πάνω από μια δεκαετία, φαινόταν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία ήταν ο μόνος δρόμος προς το καθαρό μηδέν και οι εταιρείς σχεδίαζαν αναλόγως. Ωστόσο, τώρα μεταβαίνουμε προς έναν τεχνολογικά ουδέτερο κόσμο, με διαφορετικές αγορές και εφαρμογές που η καθεμία επιδιώκει το δικό της ταξίδι βιώσιμης κινητικότητας.»
«Το Future Hybrid Concept βοηθά την αυτοκινητοβιομηχανία να λύσει αυτό το πρόβλημα», πρόσθεσε ο Giannini. «Μέσω της καινοτομίας μας, μπορούμε να προσφέρουμε ένα πλήρες υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης που ενσωματώνεται άψογα σε μια πλατφόρμα ηλεκτρικού οχήματος με μπαταρία. Αυτή η συμπαγής, ολοκληρωμένη ιδέα συστήματος μετάδοσης κίνησης επιτρέπει ποικιλομορφία συστήματος μετάδοσης κίνησης με ελάχιστη διακοπή στη διαδικασία παραγωγής και στη δαπάνη πόρων.»
Το υβριδικό σύστημα drop-in της Horse Powertrain αναμένεται να τοποθετηθεί σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραγωγής από το 2028.
Όλες οι ειδήσεις
Ξεχάστε τον όρο «μικροτρακάρισμα»: Κάθε ζημιά πλέον κοστίζει πολλά!
Υγρά υαλοκαθαριστήρων: Ποιο να διαλέξεις για το αυτοκίνητο σου – Τι δεν πρέπει ποτέ να χρησιμοποιείς