Ο αριθμός των 431.603 αυτοκινήτων της BYD αφορά μόνο τις πωλήσεις EV – ενώ με την παραγωγή υβριδικών, το νούμερο φτάνει τα 822.094 οχήματα.
Η Tesla έχοντας φτάσει στη χρεοκοπία μόλις πριν από λίγα χρόνια, καθώς προσπάθησε να αυξήσει την παραγωγή του Model 3, είναι τώρα η μεγαλύτερη εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο όσον αφορά την παραγωγή και συχνά βρίσκεται στην κορυφή των συνολικών πωλήσεων οχημάτων στην Ευρώπη. Αλλά εδώ έρχεται η BYD από την Κίνα να χαλάσει αυτό τον τίτλο.
Τα στοιχεία πωλήσεων μόλις για τους τρεις μήνες έως τον Σεπτέμβριο αποκαλύπτουν ότι η Tesla πούλησε μόνο 3.456 περισσότερα EV από την BYD το τρίτο τρίμηνο, με 435.049 μονάδες έναντι 431.603 της κινεζικής εταιρείας. Αυτό είναι το πλησιέστερο που έχουν έρθει ποτέ οι αυτοκινητοβιομηχανίες και μπορεί εν μέρει να αποδοθεί σε διακοπές στα εργοστάσια της Tesla που προκάλεσαν την πρώτη πτώση της παραγωγής της σε περισσότερους από 12 μήνες.
Η BYD είχε ήδη μειώσει τη διαφορά σε σχέση με την Tesla μέχρι το δεύτερο τρίμηνο του 2023, έχοντας χάσει έδαφος το 1ο τρίμηνο. Οι πωλήσεις της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας για το πιο πρόσφατο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 23% το δεύτερο τρίμηνο και ήταν ήδη σε καλό δρόμο για να τραβήξει το επίπεδο με την Telsa το 2024, ακόμη και αν η εταιρεία του Έλον Μασκ δεν είχε υποστεί καθυστέρηση στην παραγωγή.
Αυτές οι καθυστερήσεις που σχετίζονται με τις προετοιμασίες για την παραγωγή του ανανεωμένου Model 3 και Cybertruck έχουν τώρα επιταχύνει το ρυθμό προόδου της BYD σε σχέση με της Tesla και ορισμένοι αναλυτές του κλάδου είναι βέβαιοι ότι η Tesla θα βρεθεί στη δεύτερη θέση κατά τους τελευταίους τρεις μήνες του αυτή την χρονιά. «Η BYD θα πουλήσει περισσότερα πλήρως ηλεκτρικά επιβατικά οχήματα από την Tesla το τέταρτο τρίμηνο», δήλωσε στο Bloomberg ο Taylor Ogan, Διευθύνων Σύμβουλος της Snow Bull Capital.
Ο αριθμός των 431.603 αυτοκινήτων της BYD αφορά μόνο τις πωλήσεις EV – ενώ αν προσθέσουμε και την παραγωγή υβριδικών, το νούμερο φτάνει τα 822.094 οχήματα, καθιστώντας την την κορυφαία μάρκα αυτοκινήτων στην Κίνα. Αλλά το πιο ενδιαφέρον είναι ότι το 9% της παραγωγής της BYD το τρίτο τρίμηνο του 2023 αποστέλλεται εκτός Κίνας, «Αυτό θα είναι βασικός μοχλός το επόμενο έτος, καθώς η BYD επεκτείνει την παγκόσμια παρουσία της με περισσότερα νέα EV», προτείνει η αναλύτρια του Bloomberg Intelligence, Joanne Chen.
Η BYD βρίσκεται, φυσικά, υπό το βλέμμα της ΕΕ που ερευνά τις κινεζικές κρατικές επιδοτήσεις για ηλεκτρικά οχήματα και πώς αυτές ενδέχεται να θέτουν σε μειονεκτική θέση τις δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Μερικά όμως από τα οχήματα της Tesla κατασκευάζονται επίσης στην Κίνα και θα πέσουν στο ίδιο μικροσκόπιο.