Η Audi ακολουθεί τα χνάρια της Porsche, προικίζοντας την ανανεωμένη γκάμα του e-tron με ακόμα περισσότερη δύναμη.
Η Porsche παρουσίασε πρόσφατα την ανανεωμένη έκδοση της Taycan, ένα πραγματικό θηρίο με ισχύ 1.000+ ηλεκτρικών ίππων, έτοιμο να κοιτάξει στα μάτια οτιδήποτε κυκλοφορεί στον δρόμο. Η Audi μάλλον… ζήλεψε, ακολουθώντας την ίδια «συνταγή», παρουσιάζοντας τις νέες κορυφαίες εκδόσεις του e-tron. Μεταξύ τους βρίσκεται και η ναυαρχίδα Audi RS e-tron GT Performance: το ισχυρότερο μοντέλο παραγωγής που έχουμε δει μέχρι σήμερα από τη γερμανική μάρκα.
Η ανανεωμένη γκάμα του e-tron τροφοδοτείται από μια μπαταρία 97 kWh και στην κορυφαία έκδοση, RS e-tron GT Performance, διαθέτει ηλεκτρική ισχύ 912 ίππων. Το σύστημα αναγεννητικής πέδησης έχει βελτιωθεί και τώρα μπορεί να ρυθμιστεί μέσω των χειριστηρίων ταχυτήτων, ενώ το νέο μοντέλο μπορεί να διανύσει περίπου 600 χλμ. με μια φόρτιση, σε ιδανικές καιρικές συνθήκες.
Ακολουθώντας για άλλη μια φορά το παράδειγμα της Porsche, η Audi θέλει να κάνει τα νέα e-tron όσο πιο εύχρηστα και «καθημερινά» γίνεται, αυξάνοντας τις ταχύτητες φόρτισης από 270 σε 320 kW, κάτι που επιτρέπει στα νέα μοντέλα να φορτίζουν από 10-80% σε μόλις 18 λεπτά. Παράλληλα, μια γρήγορη φόρτιση 10 λεπτών προσθέτει περίπου 280 χλμ. αυτονομίας.
Σημαντικές είναι και οι αλλαγές στους ηλεκτροκινητήρες των νέων e-tron, με το S e-tron GT να διαθέτει πια ισχύ 670 ίππων, ενώ το RS e-tron GT του 2025 διαθέτει 845. Οι σημαντικές αυξήσεις ιπποδύναμης έχουν και τα ανάλογα αποτελέσματα στον δρόμο, με το S e-tron GT να μπορεί να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 3,4 δευτερόλεπτα, ενώ το νέο RS e-tron GT μπορεί να κάνει το ίδιο σε 2,8. Τέλος, η κορυφαία έκδοση RS e-tron GT Performance έρχεται να κλείσει πολλά… στόματα, με χρόνο μόλις 2,5 δευτερολέπτα.
Ωστόσο, οι ανανεώσεις δεν τελειώνουν εδώ, με την Audi να προικίζει τα νέα e-tron και με νέα συστήματα πέδησης. Το S e-tron GT διατίθεται με χαλύβδινους δίσκους ως στάνταρ, ενώ τα μοντέλα RS διαθέτουν δίσκους επικαλυμμένους με καρβίδιο βολφραμίου. Παράλληλα, υπάρχει η προαιρετική επιλογή κεραμικών δίσκων και μπροστινών δαγκάνων 10 εμβόλων για όλες τις εκδόσεις Audi e-tron του 2025.
Όλα τα νέα μοντέλα διαθέτουν ένα νέο σύστημα ενεργής αερανάρτησης που μπορεί να αλλάζει εύκολα και γρήγορα την απόσταση των νέων Audi e-tron του 2025 από τον δρόμο. Η Audi λέει πως η νέα ανάρτηση μπορεί να κρατήσει το e-tron «σχεδόν σε οριζόντια θέση κατά το δυναμικό φρενάρισμα».
Μικροαλλαγές έχουν γίνει και στο εσωτερικό των νέων e-tron, οι οποίες περιλαμβάνουν, νέα καθίσματα, νέο τιμόνι και μια προαιρετική γυάλινη πανοραμική οροφή που μπορεί να γίνει διαφανής με το πάτημα ενός κουμπιού. Στο ανανεωμένο πιλοτήριο συναντάμε έναν νέο συνδυασμό υλικών, όπως ξύλινα ένθετα και προαιρετικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, ενώ ο νέος ψηφιακός πίνακας του RS e-tron GT Performance έχει ένα λευκό θέμα εμπνευσμένο από το RS2 Avant του 1994.
Οι τιμές για ένα νέο Audi S e-tron GT ξεκινούν από τις 126.000 ευρώ στη Γερμανία, ενώ η έκδοση RS ανεβαίνει στα 147.500, με την κορυφαία έκδοση Performance να ξεκινά από τα 160.500 ευρώ.
Βίντεο: Auditography
Όλες οι ειδήσεις
Οι τιμές του νέου Suzuki Vitara στην Ελλάδα
Δοκιμή Citroen C5 Aircross 1.2 136 Hybrid e-DCT6
H McLaren Artura Spider στις γραφικές διαδρομές του Μόντε Κάρλο