Η εργοστασιακή αυτονομία του Cupra Born διαφέρει σημαντικά από αυτή που καταγράψαμε, όμως δεν αποτέλεσε πρόβλημα στην μήκους 165 χιλιομέτρων διαδρομή μας έως τα Τρίκαλα Κορινθίας.
Το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Cupra δεν βασίζεται σε κάποιο από τα αυτοκίνητα της θυγατρικής SEAT, αλλά χρησιμοποιεί την πλατφόρμα ηλεκτρικών οχημάτων MEB του ομίλου Volkswagen και είναι «δίδυμο» με το ID.3.
Ο εξωτερικός σχεδιασμός του Born παραπέμπει στο προαναφερθέν εταίρο ήμισυ με το σήμα της Volkswagen, αλλά είναι λίγο μεγαλύτερο και με πιο έντονο σχεδιασμό στα φωτιστικά σώματα. Εσωτερικά, η οθόνη του infotainment κυριαρχεί σε σχέση με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, ο οποίος φιλοξενεί, στην πάνω δεξιά γωνία του, τον επιλογέα ταχυτήτων.
Η διαδρομή από την Αθήνα μέχρι τα Τρίκαλα Κορινθίας είχε μήκος 165 χιλιομέτρων και το πλήρως φορτισμένο Born έδειχνε στην αρχή του ταξιδιού μας αυτονομία 353 χιλιομέτρων, ενώ η σύμφωνα με την Cupra η αυτονομία κατά WLTP είναι) 416 χιλιόμετρα. Επιλέξαμε να έχουμε το σύστημα κλιματισμού σε λειτουργία καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού και καταγράψαμε κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο, κινούμενοι με 110 χλμ./ώρα 12,9 kWh/100 χλμ. Η διαδρομή μας αποτελούνταν από 90 χιλιόμετρα σε εθνικό οδικό δίκτυο και 75 σε επαρχιακό. Η μέση κατανάλωση για το πρώτο τμήμα ήταν στις 14,2 kWh/100 χλμ. ενώ για το σύνολο της διαδρομής ήταν 17,7 kWh/100 χλμ.
Έχοντας διανύσει συνολικά 214 χλμ. με το Born και έχοντας ακόμα αυτονομία για άλλα 164 χλμ. με την μπαταρία να δείχνει ποσοστό 43%, αποφασίσαμε να σταματήσουμε για φόρτιση. Φορτίσαμε για πάνω από μία ώρα σε φορτιστή 11 kWh με την αυτονομία να φθάνει στα 275 χλμ. για να επιστρέψουμε χωρίς «δεσμεύσεις» στην Αθήνα.
Αθήνα ————————————————- Τρίκαλα Κορινθίας
Απόσταση 165 χλμ.
Μέση κατανάλωση 17,7 kWh/100 χλμ.
Μέση κατανάλωση αυτοκινητόδρομος (με 110 χλμ./ώρα) 14,2 kWh/100 χλμ.
Αυτονομία 353 χλμ.