Ένα καραβάνι από επαναφορτιζόμενα Jaecoo 7 κάνει 1.300 χιλιόμετρα στην Κίνα για να φτάσει μέχρι το αρχηγείο της Chery.
Εκεί σχεδιάζεται, αυτή την εποχή, ολοκληρωτική επίθεση στην ευρωπαϊκή αγορά. Είμαστε κι εμείς εκεί και βλέπουμε με τα μάτια μας ότι ο κινεζικός αυτός όμιλος είναι ένα τρένο που τρέχει με 300.
Μη γελάτε με το όνομα Γουχού, δεν το ήξερα ούτε εγώ μέχρι πρότινος. Το έμαθα με την ευκαιρία αυτής της αποστολής. Αλλη μία «ανώνυμη» πόλη από το πουθενά. Πόσους κατοίκους να έχει; Πέντε, δέκα εκατομμύρια; Πόσες ευρωπαϊκές μητροπόλεις ξεπερνά άραγε σε πληθυσμό; Και πού οφείλει την όποια φήμη της;
Τέτοια ερωτήματα έχουμε θέσει στους εαυτούς μας και στο παρελθόν. Είτε μας αρέσει είτε όχι, θα τα επαναλάβουμε και στο μέλλον, όσο οι εμπορικοί δεσμοί με τις πόλεις-ατμομηχανές της κινεζικής βιομηχανίας γίνονται πιο στενοί. Εφόσον το επιτρέψουν οι δασμοί της Ε.Ε., η Κίνα μέλλει να γίνει βασικός προμηθευτής των αυτοκινήτων μας, όπως κάνει εδώ και χρόνια στους τομείς των επώνυμων sneaker και των smartphones. Έτσι θα μαθαίνουμε κάθε τόσο, εμείς οι Δυτικοί, όλο και περισσότερα τοπωνύμια, πέρα από τα σημαντικότατα του Πεκίνου και της Σαγκάης.
Πως δημιουργήθηκε η Chery; Πρώτα μάθαμε τη Γουχάν για εντελώς λάθος λόγους. Τώρα είναι η σειρά της Γουχού, η οποία βγαίνει στο προσκήνιο χάρη στην αυτοκινητοβιομηχανία της. Εν έτει 1997, το κομμουνιστικό κόμμα της Κίνας έστειλε τον κ. Yin Tongyue να ιδρύσει μία κρατική βιομηχανία ώστε να δώσει μία ώθηση στην τοπική οικονομία. Συγκεκριμένα, στην κομητεία του Ανχούι, μία ώρα με το αυτοκίνητο από τη Ναντσίνγκ και άλλες τέσσερις από τις παρυφές της Σαγκάης. Ακριβώς όπως είχε κάνει μία εικοσαετία πριν ο Deng Xiaoping με την επινόηση της Σενζέν. Η νεοφυής εταιρία, της οποίας είναι ακόμη πρόεδρος ο Tongyue, ονομάστηκε Chery και βρίσκεται πλέον προ των ευρωπαϊκών πυλών. Από τις μάρκες που διαθέτει ο όμιλος, δύο απευθύνονται στη «γηραιά ήπειρο»: η Omoda και η Jaecoo.
ECONOMY RUN
Δεν μιλάμε για τον συμβολικό αγώνα των Κινέζων κατασκευαστών να κατεβάσουν τις τιμές των αυτοκινήτων, αλλά για τον δικό μας μαραθώνιο οικονομίας των 1.300 χιλιομέτρων στη Νοτιοανατολική Κίνα. Επτά Jaecoo 7, plug-in υβριδικά που αναμένονται στην Ευρώπη το πρώτο εξάμηνο του ’25, με πληρώματα δημοσιογράφους αυτοκινήτων από ισάριθμες χώρες (Μ. Βρετανία, Ισπανία, Μεξικό, Μαλαισία, Σαουδική Αραβία, Τουρκία και Ιταλία). Όλα μαζί, εκκίνησαν από την Γκουανγκζού για να φτάσουν στα κεντρικά της Chery στη Γουχού χωρίς ανεφοδιασμό ή φόρτιση της μπαταρίας. Αυτό ήταν το στοίχημα και βλέπετε πώς οι Κινέζοι ρίχνουν το κόστος των δημοσιογραφικών αποστολών;
Το εγχείρημα των 1.300 χιλιομέτρων ήταν ιδιαίτερα φιλόδοξο, αλλά τελικά πέτυχε. Απέδειξε έτσι την τεχνογνωσία των Κινέζων και την ωριμότητα του μεσαίου SUV που θα αντιπαρατεθεί στην αγορά απέναντι στα Hyundai Tucson και Kia Sportage – τα δεδηλωμένα σημεία αναφοράς της Jaecoo. Στη διαδρομή πήραμε και μία πραγματική γεύση από την Κίνα και τα μυρωδάτα πιάτα της, μέσα από καθημερινές εικόνες με ντόπιες οικογένειες και παραδοσιακά τρίκυκλα rickshaw φορτωμένα με τόνους διακοσμητικά. Στον αντίποδα, βιώσαμε τον απίστευτο μοντερνισμό που έχει εισβάλει σε όλα τα κοινωνικά στρώματα της Κίνας. Κυρίως μέσα από εφαρμογές κινητού, άγνωστες σ’ εμάς τους Δυτικούς, οι οποίες κάνουν τα πάντα. «Χρησιμοποιούμε το Alipay για τα πάντα», μου εξηγούσε η ντόπια ξεναγός μας, η Lynn, ενώ κινούμασταν μέσα στην αιθαλομίχλη της Γκουανγκζού. «Πέρα από τις καθημερινές πληρωμές, σου επιτρέπει να αγοράσεις μετοχές, ασφαλιστικά συμβόλαια, εισιτήρια Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, λογαριασμούς ρεύματος, φόρους, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, μέχρι και το Didi (το κινεζικό Uber)».
Μιλάμε για το τελευταίο στάδιο της ψηφιοποίησης, το οποίο πηγαίνει χέρι χέρι με το λεγόμενο Ιnternet of Τhings, ενώ στην Γκουανγκντόνγκ η πυκνή βλάστηση σκαρφαλώνει σε σπίτια και ουρανοξύστες. Ας μην ξεχνάμε ότι βρισκόμαστε λίγο νοτιότερα του τροπικού του Καρκίνου. Εκεί, η εφαρμογή πλοήγησης στην όρθια οθόνη των 14,8” της Jaecoo μάς δείχνει τα δευτερόλεπτα που απομένουν για να γίνουν πράσινοι οι επόμενοι σηματοδότες, οι οποίοι επικοινωνούν απευθείας με τα αυτοκίνητα και τις έξυπνες συσκευές. Είναι σαν να πρωταγωνιστούμε σε ένα οργουελιανό σενάριο. Ένα δυστοπικό περιβάλλον, αλλά με τα οφέλη του. Κάμερες υπάρχουν παντού και συχνά πυκνά βλέπουμε φλας να ανάβουν, ενώ περνάμε. «Είμαστε συνηθισμένοι», μου λέει με χαμόγελο η Lynn.
ΑΡΧΟΝΤΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ
Στο τέλος της πρώτης μέρας, τα επτά αυτοκίνητα του Wuhu Express φτάνουν στη Ναντσάνγκ, πρωτεύουσα του Νομού Γιανξί. Έχει νυχτώσει όταν μπαίνουμε στην πόλη αυτή της ενδοχώρας, με το εντυπωσιακό skyline να αντανακλάται στα γαλήνια νερά του ποταμού Γκαν Γιανγκ, απέναντι από την ξύλινη παγόδα του πρίγκιπα Τενγκ. Η Ναντσάνγκ είναι πανεπιστημιούπολη και σημαντικός σιδηροδρομικός σταθμός. Έχουμε κάνει 770 χιλιόμετρα μέσα στη μέρα χωρίς να το καταλάβουμε. Το Jaecoo 7 μας απέδειξε αυτό που ξέραμε, ότι οι Κινέζοι προτιμούν τις μαλακές αναρτήσεις, ενώ ξέρουν πλέον να φτιάχνουν ποιοτικές καμπίνες που δεν απέχουν από τα ευρωπαϊκά στάνταρ. Όσο για το υβριδικό κινητήριο σύνολο, ταιριάζει απόλυτα με τον ήπιο χαρακτήρα του αυτοκινήτου, παρά την εντυπωσιακή ισχύ των 347 ίππων και τη ροπή των 525 Nm. Και αποδείχτηκε οικονομικό, τουλάχιστον στους ήρεμους ρυθμούς του ταξιδιού μας (90-100 χλμ./ώρα), αν κρίνουμε από την ένδειξη των 4,5 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα στον υπολογιστή.
ΤΟ ΤΡΕΝΟ ΞΕΚΙΝΑ
Τη δεύτερη μέρα, τα 490 χιλιόμετρα που μας χωρίζουν από τη Γουχού θα αποδειχτούν μεγάλη πρόκληση. Όμως οι υπολογισμοί των Κινέζων θα βγουν ρεαλιστικοί, χάρη στους ρυθμούς με τους οποίους θα κινηθούμε – και τα επτά πληρώματα. Αν και με ορατό τον κίνδυνο να μείνουμε χωρίς βενζίνη στη μέση του δρόμου και να αναγκαστούμε να κόψουμε τις σφραγίδες ασφαλείας στην τάπα καυσίμου και στην υποδοχή φόρτισης. Τελικά, θα φέρουμε όλα τα αυτοκίνητα στον προορισμό, χάρη στην ηλεκτρική αυτονομία που εξασφαλίζει η μπαταρία των 18,3 kWh. Μπροστά από τις εγκαταστάσεις των Omoda και Jaecoo, το δικό μας οδόμετρο θα γράψει 1.252 χιλιόμετρα με εναπομένουσα αυτονομία 31. Το ιταλικό πλήρωμα είναι τέταρτο στην κατάταξη –ένα κλικ από το βάθρο–, αλλά θα λάβει το τρόπαιο για την καλύτερη πρόβλεψη κατανάλωσης. Βλέπετε, εκεί φαίνεται η εμπειρία. Στη συνάντηση με τους δημοσιογράφους, ο πρόεδρος Yin Tongyue θα κάνει και τις απαραίτητες ανακοινώσεις: «Θα επενδύσουμε 20 δισεκατομμύρια γιουάν (2,6 δισ. ευρώ) ετησίως σε έρευνα και εξέλιξη τα επόμενα πέντε χρόνια. Πολλά από αυτά τα χρήματα θα διοχετευθούν σε προϊόντα για τη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη». Το εξπρές της Chery, κυρίες και κύριοι, έχει ήδη ξεκινήσει…
ROAD TRIP 1.300 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΩΝ
Η διαδρομή μας στο νοτιοανατολικό άκρο της Κίνας ξεκίνησε από την Γκουανγκζού, πρωτεύουσα της κομητείας Γκουανγκντόνγκ, μία από τις μεγαλύτερες πόλεις της χώρας με 19 εκατομμύρια κατοίκους. Την πρώτη μέρα διανυκτερεύσαμε στη Ναντσάνγκ, πρωτεύουσα του Γιανγκσί με έξι εκατομμύρια κατοίκους. Από εκεί, το καραβάνι των επαναφορτιζόμενων Jaecoo 7 κατευθύνθηκε προς τον τελικό προορισμό, την πόλη Γουχού της κομητείας Ανχούι. Στις όχθες του Γιανγκτσέ, του τρίτου σε μήκος ποταμού στον κόσμο, ο οποίος διασχίζει το Νανζίνγκ και εκβάλλει στη Σαγκάη. Στη Γουχού ιδρύθηκε το 1997 η Chery και σήμερα, 27 χρόνια μετά, η εταιρία κατασκευάζει 1,88 εκατομμύρια αυτοκίνητα το χρόνο, ενώ απασχολεί 48.000 εργαζομένους σε 10 εργοστάσια εκτός Κίνας.
Του Fabio Sciarra Απόδοση: Άκης Τεμπερίδης, Lexartis
Όλες οι ειδήσεις
Abarth 600e vs Alpine A290: Καυτά hatchbacks… με φορτιστή!
Τα 9 μεγαλύτερα σκάνδαλα της αυτοκινητοβιομηχανίας για το 2024