Q-ELECTRIC

Αν δεν πουλήθουν τα ηλεκτρικά, θα παραχθούν λιγότερα θερμικά

an-den-poulithoun-ta-ilektrika-tha-parachthoun-ligotera-thermika-735741

Η δήλωση προέρχεται από τον όμιλο Stellantis, όπου πλέον έχει γίνει ξεκάθαρος ο προσανατολισμός προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Προκειμένου να επιτύχει τους στόχους του για τις εκπομπές ρύπων του 2025 και να αποφύγει την καταβολή υψηλών προστίμων, ο όμιλος Stellantis είναι έτοιμος να μειώσει την παραγωγή αυτοκινήτων με θερμική ενέργεια, δίνοντας προτεραιότητα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτό δήλωσε ο Ζαν-Φιλίπ Ιμπαρατό, πρώην διευθύνων σύμβουλος της Alfa Romeo και διορισμένος Chief Operating Officer στην Ευρώπη μετά τον πρόσφατο ανασχηματισμό της διοίκησης του ομίλου.

Η παραγωγή θα «αναδιαμορφωθεί»

Οι περικοπές της παραγωγής θα μπορούσαν να ξεκινήσουν ήδη από την πρώτη Νοεμβρίου. Σε συνέντευξή του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, ο Ιμπαρατό εξηγεί ότι η Stellantis θα πρέπει να διπλασιάσει το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων για να φτάσει το 25% που απαιτείται από τους στόχους του 2025. Αλλά αν η ζήτηση για ηλεκτρικά παραμείνει στα σημερινά επίπεδα, ο μόνος τρόπος για να επιτευχθεί αυτό είναι να μειωθεί η διαθεσιμότητα των αυτοκινήτων με κινητήρα θερμότητας. «Λαμβάνοντας υπόψη ότι ήδη παράγουμε μόνο τα αυτοκίνητα που όντως παραγγέλνονται, θα κατασκευάσουμε μόνο τα θερμικά που είναι απαραίτητα για να διατηρήσουμε το ποσοστό των ηλεκτρικών στο απαιτούμενο επίπεδο», επισημαίνει ο Ιμπαρατό, τονίζοντας ότι η άφιξη της Leapmotor στην Ευρώπη θα χρησιμεύσει στην αύξηση του μεριδίου των ηλεκτρικών στους δρόμους.

Δεν είναι όλες οι αγορές ίσες

Ο Ιμπαρατό διευκρίνισε ότι οι στόχοι των ηλεκτρικών πωλήσεων θα βαθμονομηθούν με βάση τις διαφορετικές αγορές. Στην Ισπανία και την Ιταλία, εξηγεί ο διευθυντής της Stellantis, το ποσοστό των ηλεκτρικών είναι μικρότερο του 5%, οπότε η απαίτηση δεν θα είναι να φτάσει το 20% μέχρι το 2025- σε άλλες αγορές, όπως η Ολλανδία, όπου η διείσδυση είναι πολύ μεγαλύτερη, μπορεί να απαιτηθεί το 50% του μίγματος. Ο όμιλος θα αυξήσει επίσης τα κίνητρα για τα μοντέλα με μπαταρία, καταλήγει ο Ιμπαρατό, χωρίς να διευκρινίζει αριθμούς ή τον τρόπο με τον οποίο θα παρέχονται.

Διαχωρισμένοι κατασκευαστές

Η Ευρωπαϊκή Ένωση προβλέπει ένα μέσο ποσοστό ηλεκτρικών οχημάτων μεταξύ 20 και 25 τοις εκατό έως το 2025, με στόχο οι εκπομπές ρύπων για τα νέα αυτοκίνητα να μην υπερβαίνουν τα 95 g/km CO2. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στο 14,4% (στοιχεία Αυγούστου), με μέσες εκπομπές 106,6 g/km. Κάθε γραμμάριο υπέρβασης θα κοστίζει στους κατασκευαστές 95 ευρώ για κάθε αυτοκίνητο που πωλείται πάνω από αυτό το όριο. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Renault, Λούκα ντε Μέο, οι κατασκευαστές κινδυνεύουν με περίπου 15 δισεκατομμύρια ευρώ (10 σύμφωνα με άλλους αναλυτές, σε κάθε περίπτωση ένα τεράστιο ποσό). Γι’ αυτό ορισμένοι κατασκευαστές, όπως η BMW και ο όμιλος Renault, ζητούν εδώ και μήνες την αναθεώρηση των προτύπων εκπομπών CO2 ή την αναβολή της εφαρμογής τους, ενώ άλλοι, όπως η Stellantis, αντιδρούν. Σύμφωνα με τον Κάρλος Ταβάρες, η Stellantis θα επιτύχει τους στόχους.

Alfa Romeo Junior Veloce

Το πιστωτικό σύστημα

Ο στόχος για τις εκπομπές του 2025, ωστόσο, δεν ισοδυναμεί τεχνικά με την υποχρέωση πώλησης περισσότερων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ο στόχος είναι να μειωθούν οι συνολικές εκπομπές και στα ηλεκτρικά, αλλά στα υβριδικά και στα plug-ins, τα οποία εμπίπτουν στην κατηγορία οχήματων μηδενικών και χαμηλών εκπομπών με εκπομπές μεταξύ 0 και 50 g/km, που μπορούν να συμβάλουν σε αυτό – πιο σημαντικά, φυσικά. Εκτός από τις κυρώσεις, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει πράγματι παράσχει διάφορα κίνητρα, όπως ένα πιστωτικό σύστημα που μειώνει αναλογικά τους στόχους εκπομπών (έως και 5%), εάν ξεπεραστεί το όριο του 25% των οχημάτων μηδενικών και χαμηλών εκπομπών. Τα οχήματα που εμπίπτουν σε αυτή την κατηγορία έχουν υψηλότερο ειδικό βάρος στον συνολικό υπολογισμό των εκπομπών.

Όλες οι ειδήσεις

How-to: Οι εφαρμογές φόρτισης αυτοκινήτου στην Ελλάδα

Φόρμουλα 1: Νέο «μέτωπο» μεταξύ Μαξ Φερστάπεν και McLaren

Κυκλοφοριακό: Οι 6 λόγοι πίσω από το «κομφούζιο»

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο