Το νέο A290 είναι ένα κρίσιμο μοντέλο για την Alpine, αφού είναι ο «μπροστάρης» στην ηλεκτρική μετάβαση της μάρκας.
του Marco Rocca, απόδοση: Autotypos Team
Το νέο Alpine A290 θα είναι επίσης το πρώτο μοντέλο εξοπλισμένο με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Το hot hatch προσφέρεται με μπαταρία 52 kWh για περίπου 380 χλμ. εκτιμώμενης αυτονομίας και με 2 εκδόσεις κινητήρα: 180 ή 220 ίππων. Και οι δύο εκδόσεις, ωστόσο, μπορούν να βασίζονται στο σύστημα ESP με δυνατότητα απενεργοποίησης και σε εξαρτήματα επιπέδου, με φρένα Brembo και ειδικά εξελιγμένα ελαστικά Michelin.
Ηλεκτρικό από «κούνια»
Σχεδιασμένο ξεκινώντας από τη μικρή αρθρωτή πλατφόρμα AmpR, αφιερωμένη σε συμπαγή μοντέλα με μπαταρία, το νέο Alpine A290 διαθέτει δυναμικές γραμμές, με διευρυμένους θόλους τροχών κατά 60 χλστ. σε σύγκριση με το Renault 5 (από το οποίο προέρχεται), εντυπωσιακές εισαγωγές αέρα και ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών. Κάτω από το «δέρμα», λοιπόν, το σύστημα ανάρτησης έχει αναθεωρηθεί για να βελτιωθεί η οδηγική αίσθηση με πιο σκληρά αμορτισέρ και αντιστρεπτικές ράβδους.
Σαν τις παλιές δόξες;
Καθισμένοι στη θέση του οδηγού, μπορείτε να δείτε ένα τιμόνι εμπνευσμένο από την F1, το οποίο διαθέτει όλους τους χειρισμούς που μπορούν να αλλάξουν τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου σε πραγματικό χρόνο. Για παράδειγμα, είναι δυνατή η παρέμβαση στην ένταση της αναγεννητικής πέδησης, ενώ επηρεάζοντας και τη λειτουργία του ESP, το μικρό γαλλικό hatchback υπόσχεται χειρισμό αντάξιο των παλιών “turbo bombs” της δεκαετίας του ’80, με πίσω άξονα ικανό, αν χρειαστεί, να εκτελεί θεαματικές υπερστροφές. Θα είναι αλήθεια; Θα το τσεκάρουμε σύντομα στην πίστα μας στο Βαϊράνο, αλλά στα χαρτιά υπάρχουν όλα τα συστατικά για να περάσουμε καλά.
Όλα ψηφιακά
Οι εσωτερικοί χώροι του Alpine A290 είναι αυτοί του Renault 5, δεόντως προσαρμοσμένοι όσον αφορά τα φινιρίσματα και τα καθίσματα, τώρα πιο περιεκτικοί. Δεν λείπουν οι κεντρικές ενδείξεις οργάνων 10,25 και 10,1 ιντσών, επικεντρωμένες στον οδηγό. Επίσης στο τιμόνι υπάρχει ένα μαγικό κόκκινο κουμπί με την επιγραφή OV (Overtake) που, για 10 δευτερόλεπτα το πολύ, σου επιτρέπει να έχεις επιπλέον ισχύ. Προτού μπορέσετε να το χρησιμοποιήσετε ξανά είναι απαραίτητο να περιμένετε 30 δευτερόλεπτα, αλλά μετά τα 15 είναι ήδη δυνατό να το ενεργοποιήσετε και να επωφεληθείτε από την έξτρα δύναμη για 5 δευτερόλεπτα. Τέλος, υπάρχει και το launch control, για άφθονες εκκινήσεις!
Εδώ… απόδοση!
Το Alpine A290 είναι ένα ιδιαίτερο «κοκτέιλ» που υπόσχεται αξιοσέβαστες επιδόσεις για την κατηγορία στην οποία ανήκει, δηλαδή αυτή που περιλαμβάνει και το Abarth 500e. Οι Γάλλοι δίνουν την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα του A290 στα 6,4 δευτερόλεπτα, αυτό έχοντας παράλληλα την πρακτικότητα των 5 θυρών και πορτμπαγκάζ 326 λίτρων.
Ειδικά ελαστικά
Για το Alpine A290, η Michelin έχει αναπτύξει τρεις διαφορετικούς τύπους ελαστικών ανάλογα με τις ανάγκες: Pilot Sport EV, σπορ αλλά με βελτιστοποιημένη ενεργειακή απόδοση για μέγιστη αυτονομία. Michelin Pilot Sport S5, για μέγιστη πρόσφυση και τέλος, τα Michelin Pilot Alpine 5, για τους ψυχρούς μήνες.
Το Alpine A290 διατίθεται σε 4 αποχρώσεις: Etoilé Black, Nacré White, Satin Shale Grey και το νέο Alpine Blue vision. Δύο επίπεδα ρύθμισης: GT και GTS, για τέσσερις συνολικές εκδόσεις με βάση την ισχύ. Στο λανσάρισμα, σχεδιάζεται επίσης το A290 GTS Première Edition, το οποίο θα παράγεται μόνο σε 1.955 αντίτυπα. Τι γίνεται με την τιμή; Ξεκινά από τα περίπου 38 χιλιάδες ευρώ.
Όλες οι ειδήσεις
Νέα BMW M2: Περισσότερη ισχύς και μηχανικό κιβώτιο για όσους το επιθυμούν
Δοκιμή Opel Corsa 1.2 Turbo 100PS Hybrid 48V: Πέτρα που κυλά…
Τέλη Κυκλοφορίας: Ξεχάστε ότι ξέρατε – Τα πρόστιμα και οι αλλαγές