Η επίσημη αυτονομία ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπήκε στο μικροσκόπιο νέας έρευνας του Consumer Reports και τα αποτελέσματα ήταν αποκαρδιωτικά.
Το να υπολογίσει κάποιος με ακρίβεια την αυτονομία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σίγουρα δεν είναι εύκολη δουλειά, αφού μη ξεχνάμε πως -όπως αναφέρουν και οι ίδιες οι αυτοκινητοβιομηχανίες- αυτή επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες. Κάποιοι από αυτούς είναι, η συνθήκες οδήγησης, ο τύπος της διαδρομής και οι καιρικές συνθήκες, ωστόσο, ακόμα κι αν συμπεριλάβουμε τους εν λόγω παράγοντες στην εξίσωση, κάποια ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθούν να απογοητεύουν.
Στα πλαίσια της έρευνας του Consumer Reports, συνολικά 22 ηλεκτρικά αυτοκίνητα δοκιμάστηκαν σε ιδανικές συνθήκες και σε θερμοκρασία 20-32 βαθμών Κελσίου. Τα αυτοκίνητα ήταν όλα πλήρως φορτισμένα και οδηγήθηκαν με ταχύτητα 70 μιλιών/ώρα (περίπου 113 χλμ./ώρα), ενώ κανένα δεν είχε πάνω από 24.000 χλμ. στον χιλιομετρητή. Παρότι οι συνθήκες ήταν ιδανικές, τα αποτελέσματα ήταν τουλάχιστον αποκαρδιωτικά, αφού σχεδόν τα μισά από τα 22 ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν κατάφεραν να κατάφεραν να τηρήσουν τις υποσχέσεις των κατασκευαστών τους όσον αφορά την αυτονομία.
Συγκεκριμένα, το Model S σταμάτησε 39 μίλια πριν την εκτίμηση των 405 μιλίων της Tesla, ενώ το Lucid Air σταμάτησε στα 40. Η πιο απογοητευτική επίδοση ήταν αυτή του Ford F-150 Lightning, το οποίο κατάφερε να διανύσει μόλις 270 μίλια, αντί για τα 320 που υπόσχεται η αμερικάνικη μάρκα. Παράλληλα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα των, Audi, Hyundai, Genesis, Nissan και Kia επίσης δεν κατάφεραν να τηρήσουν τις υποσχέσεις τους, αλλά τουλάχιστον πλησίασαν στα 20 μίλια ή λιγότερο.
Αντίθετα, εταιρείες όπως οι, BMW και Mercedes θριάμβευσαν, με τις, BMW i4 και BMW iX να ξεπερνούν τις εκτιμήσεις αυτονομίας κατά 47 και 46 μίλια αντίστοιχα. Στην κορυφή ήταν η Mercedes-Benz EQE, η οποία κατάφερε να διανύσει 332 μίλια, δηλαδή 72 περισσότερο από την εκτιμώμενη αυτονομία της.
Ακολουθεί η πλήρης λίστα όλων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που δοκιμάστηκαν:
Model | EPA Rating | CR Tested Range |
Audi Q4 50 E-Tron Premium Plus | 241 Miles | 226 Miles |
BMW i4 M50 | 271 Miles | 318 Miles |
BMW iX xDrive50 | 324 Miles | 370 Miles |
Ford F-150 Lightning Lariat ER | 320 Miles | 270 Miles |
Ford Mustang Mach-E Premium AWD ER | 270 Miles | 299 Miles |
Genesis Electrified GV70 Advanced | 236 Miles | 220 Miles |
Genesis GV60 Advanced | 248 Miles | 251 Miles |
Hyundai Ioniq 5 SEL AWD | 256 Miles | 267 Miles |
Hyundai Ioniq 6 SEL AWD | 270 Miles | 265 Miles |
Kia EV6 Wind AWD | 274 Miles | 277 Miles |
Kia Niro EV Wind | 253 Miles | 239 Miles |
Lexus RZ 450e Premium | 220 Miles | 202 Miles |
Πηγή: Consumerreports.org
Διαβάστε επίσης:
Ντελιβεράς στην Πάτρα μετέτρεψε το μηχανάκι του σε χριστουγεννιάτικο… έλκηθρο [Βίντεο]
Η κοινή χρήση αυτοκινήτου αυξάνει την ποιότητα ζωής και μειώνει την κυκλοφοριακή συμφόρηση
Προβλήματα με την ηλεκτροδότηση αντιμετωπίζουν οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης