Προς την απαγόρευση των εισαγωγών ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την Κίνα κινείται η αμερικανική κυβέρνηση του Τζο Μπάιντεν, επειδή «συνιστούν υπαρξιακή απειλή για την αυτοκινητοβιομηχανία των ΗΠΑ».
Προηγήθηκε σχετική πρόταση από τον πρόεδρο της Επιτροπής Τραπεζικών Υποθέσεων της Γερουσίας, Σέροντ Μπράουν, έπειτα από την έρευνα που ξεκίνησε τον Φεβρουάριο ο Λευκός Οίκος για τα κινεζικά ηλεκτρικά Ι.Χ.
«Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε στην Κίνα να μεταφέρει την κυβερνητικά υποστηριζόμενη εξαπάτησή της στην αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε ο γερουσιαστής Μπράουν σε βίντεο στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης X (πρώην Twitter). Ο γερουσιαστής Μπράουν, ο οποίος είναι Δημοκρατικός από την Πολιτεία του Οχάιο, που παράγει αυτοκίνητα, επιδιώκει να κερδίσει μια τέταρτη θητεία στο αξίωμα στις εκλογές του Νοεμβρίου.
Τον Φεβρουάριο, ο πρόεδρος Μπάιντεν δήλωσε ότι οι πολιτικές της Κίνας -που είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας ηλεκτρικών Ι.Χ. στον κόσμο- «θα μπορούσαν να πλημμυρίσουν την αγορά μας με τα οχήματά της, θέτοντας σε κίνδυνο την εθνική μας ασφάλεια», και ότι «δεν θα άφηνε να συμβεί αυτό επί των ημερών μου».
Αν συμβεί κάτι τέτοιο, θα είναι η μεγαλύτερη κλιμάκωση του σινο-αμερικανικού εμπορικού πολέμου, που ξεκίνησε με τους δασμούς ύψους 360 δισεκατομμυρίων δολαρίων του Τραμπ το 2018. Το Πεκίνο αντέδρασε με δασμούς σε προϊόντα των ΗΠΑ αξίας άνω των 110 δισ. δολαρίων. Αν και ο Λευκός Οίκος αρνήθηκε να απαντήσει σε σχετική ερώτηση του ΒΒC, ο Κινέζος υφυπουργός Οικονομίας, Λιάο Μιν, εξέφρασε «σοβαρή ανησυχία» για τους περιορισμούς που θέτουν οι ΗΠΑ σε εμπόριο και επενδύσεις.
Πέρυσι, η αξία των αγαθών που αγόρασαν οι ΗΠΑ από την Κίνα μειώθηκε περίπου στο 20%, στα 427 δισεκατομμύρια δολάρια. Ταυτόχρονα, οι εξαγωγές των ΗΠΑ προς την Κίνα υποχώρησαν κατά 4%, σε μόλις 148 δισ. δολάρια.
Όλες οι ειδήσεις
Στον Κωλοσούρτη με το Ford Puma ST Powershift: Η ιστορική και επικίνδυνη διαδρομή
Μέτρο σοκ: Σκέφτονται να απαγορεύσουν την κυκλοφορία των αυτοκινήτων τα σ/κ στη Γερμανία