Q-ELECTRIC

Αμυράς: Πάνω από 10.000 σημεία φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων εντός του 2022 στην Ελλάδα

amyras-pano-apo-10-000-simeia-fortisis-ilektrokiniton-ochimaton-entos-tou-2022-stin-ellada-627508

Χιλιάδες θα είναι τα νέα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στη χώρα, τη διετία 2021-2022, σύμφωνα με στοιχεία που επικαλέστηκε ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργος Αμυράς απαντώντας νωρίτερα σήμερα σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού της ΝΔ Φωτεινής Πιπιλή για την “έλλειψη των ειδικών υποδομών για τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων”.

“Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων το χρονικό διάστημα Ιανουάριος 2013 έως και τον Οκτώβριο 2021, δηλαδή, μέσα σε οκτώ χρόνια συνολικά είχαν ταξινομηθεί 8.717 νέα ηλεκτρικά οχήματα στη χώρα μας.

Τα έτη 2020 και 2021 ταξινομήθηκαν 7.510 αυτοκίνητα. Τι σημαίνει αυτό; Ότι αυτά τα δύο χρόνια έχουμε 7.500 αυτοκίνητα σε σύνολο 8.717, δηλαδή 1.207 ηλεκτρικά αυτοκίνητα όλα κι όλα είχαν ταξινομηθεί περίπου από το 2013 μέχρι το 2020″, ανέφερε ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Ο κ. Αμυράς είπε επίσης ότι σήμερα λειτουργούν περίπου 1.100 σημεία δημόσιας φόρτισης στην ελληνική επικράτεια, τα 400 εξ αυτών ανήκουν στη ΔΕΗ υπερκαλύπτοντας τον ευρωπαϊκό στόχο για έναν φορτιστή ανά 10 ηλεκτρικά οχήματα. Την ίδια ώρα 308 δήμοι έχουν υποβάλει προτάσεις για φτιάξουν σημεία φόρτισης τα οποία θα χρηματοδοτηθούν από το Πράσινο Ταμείο και το Ταμείο Ανάκαμψης. “Έτσι εντός του έτους θα έχουμε 10.291 καινούργια σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στη χώρα και δεν σταματάμε εκεί. Έχουμε από το Ταμείο Ανάκαμψης 80 εκατομμύρια ευρώ τα οποία τα προορίζουμε για ένα πρόγραμμα επιδοτούμενο που θα λέγεται “Φορτίζω παντού”, πέραν των δήμων δηλαδή που μέσα στην επόμενη χρονιά και τους επόμενους μήνες θα έχουν φτιάξει έντεκα σχεδόν χιλιάδες σημεία φόρτισης. Επιπλέον των υφιστάμενων […] θα έχουμε και χιλιάδες άλλα σημεία φόρτισης, σε αστικές και υπεραστικές περιοχές, στο δίκτυο των εθνικών οδών και σε σημεία ενδιαφέροντος επιβίβασης, μετεπιβίβασης αλλά και σε ιδιωτικούς χώρους με δημόσια όμως πρόσβαση”.

Η κ. Πιπιλή επικαλέστηκε μελέτη του Συνδέσμου Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, σύμφωνα με την οποία η Ελλάδα βρίσκεται μόλις στην προτελευταία θέση των ευρωπαϊκών χωρών, όσον αφορά τον αριθμό των φορτιστών ανά 100 χιλιόμετρα, γεγονός που καθιστά πάρα πολύ δύσκολη την επέκταση της ηλεκτροκίνησης σε όλη την επικράτεια. Κάλεσε λοιπόν τον παριστάμενο υφυπουργό να ενημερώσει ποιες κινήσεις και κίνητρα, θα προωθήσει το υπουργείο Περιβάλλοντος για την επιτάχυνση εγκατάστασης φορτιστών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ζήτησε επίσης από το υπουργείο να θέσει στην ευρωπαϊκή επιτροπή θέμα ώστε οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες να προβλέπουν κοινή τεχνολογία όλων των τύπων ηλεκτρικών αυτοκινήτων και να μη δημιουργούνται δυσλειτουργίες στη φόρτιση.

“Επιδότηση λογαριασμών ρεύματος για όλους”

“Η επιδότηση των λογαριασμών του ρεύματος θα παρασχεθεί σε όλους τους καταναλωτές για τον Σεπτέμβρη, τον Οκτώβρη, τον Νοέμβρη και τον Δεκέμβρη του έτους 2021, και η κυβέρνηση θα συνεχίσει να στηρίζει τους καταναλωτές, για όσο καιρό κρατήσει αυτή η παγκόσμια κρίση”, δήλωσε ο υφυπουργός Περιβάλλοντος Ενέργειας Γιώργος Αμυράς, απαντώντας, νωρίτερα σήμερα, στη Βουλή σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτη Φάμελλου για την υπό έκδοση υπουργική απόφαση.

Όπως ειδικότερα ανέφερε ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, για τους καταναλωτές οι οποίοι είναι συμβεβλημένοι σε κυμαινόμενα τιμολόγια προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, που συμπεριλαμβάνουν ρήτρες αναπροσαρμογής σχετιζόμενες με τη χονδρεμπορική τιμή αγοράς, εκτός των δικαιούχων του κοινωνικού οικιακού τιμολογίου και του τιμολογίου υπηρεσιών αλληλεγγύης, η μοναδιαία επιδότηση ορίζεται για τον Σεπτέμβριο στο ποσό των 30 ευρώ ανά μεγαβατώρα, ενώ για τον Οκτώβριο στο ποσό των 60 ευρώ ανά μεγαβατώρα, και για τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο επιδότηση ορίζεται στο ποσό των 130 ευρώ ανά μεγαβατώρα. Για τους καταναλωτές που είναι συμβεβλημένοι σε κυμαινόμενα τιμολόγια προμήθειας που συμπεριλαμβάνουν ρήτρες αναπροσαρμογής σχετιζόμενες με την χονδρεμπορική τιμή αγοράς, οι δικαιούχοι “απολαμβάνουν” μηνιαίας επιδότησης για τον Σεπτέμβριο στα 30 ευρώ ανά μεγαβατώρα, για τον Οκτώβριο 80 ευρώ ανά μεγαβατώρα, ενώ για τους υπόλοιπους δύο μήνες του έτους, Νοέμβριο και Δεκέμβριο, η επιδότηση ορίστηκε στο ποσό των 150 ευρώ ανά μεγαβατώρα.

Ο κ. Αμυράς είχε κληθεί να απαντήσει σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτη Φάμελλου, ο οποίος μίλησε για ακραία κρίση ακρίβειας στην ενέργεια. Ο βουλευτής είπε ότι έχουν περάσει δύο μήνες από την εξαγγελία του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ, αλλά η κυβέρνηση ακόμα δεν έχει εκδώσει την υπουργική απόφαση για την επιδότηση των λογαριασμών ρεύματος, αν και σε μικρότερο χρονικό διάστημα, “κατάφερε να παραδώσει τη ΔΕΗ στους ιδιώτες”.

“Η κυβέρνηση για να υποστηρίξει τους πολίτες, οι οποίοι πλήττονται από ένα πρωτοφανές, χωρίς προηγούμενο κύμα ακρίβειας, κωλυσιεργεί ενώ για να παραχωρήσει τη μέχρι πρόσφατα δημόσια επιχείρηση ηλεκτρισμού και μάλιστα σε μια περίοδο που η ίδια η κυβέρνηση δηλώνει ότι είναι κερδοφόρα και έχει σημαντικές προοπτικές δεν έχασε καθόλου χρόνο και μάλιστα παρέκαμψε το Κοινοβούλιο και παρέκαμψε την κοινωνία”, είπε ο Σωκράτης Φάμελλος και έθεσε ζήτημα ανεπάρκειας, λέγοντας ότι η κυβέρνηση “αδυνατεί να κατανοήσει το πρόβλημα της ακρίβειας, γι’ αυτό και έχει κάνει ήδη τρεις διαφορετικές δηλώσεις για το σύστημα επιδότησης, ενώ αφήνει απροστάτευτους τους καταναλωτές γιατί δεν έχει την πολιτική βούληση να παρέμβει στην αγορά ενέργειας”.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο