Το πρώτο, αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Volvo βασίστηκε στο επιτυχημένο XC40 και αποτέλεσε την αρχική πράξη του έργου της ηλεκτροκίνησης για την μάρκα.
Το XC40 Recharge Pure Electric (το «Pure Electric» διαφοροποιεί τη συγκεκριμένη έκδοση από τις υβριδικές εκδόσεις της γκάμας), έχει, φυσικά, παραπλήσιες διαστάσεις σε σχέση με τις «συμβατικές» εκδόσεις, με την απόσταση από το έδαφος να είναι μειωμένη λόγω των μπαταριών που τοποθετούνται στο δάπεδο. Αντίστοιχα, το συνολικό σχήμα παραμένει απαράλλαχτο, αλλά η «κλειστή» μάσκα (για λόγους αεροδυναμική απόδοσης), είναι το ενδεικτικό στοιχείο για το ποιόν της έκδοσης. Σε κάθε περίπτωση, το ηλεκτρικό XC40 είναι ένα όμορφο αυτοκίνητο και ένα ενδιαφέρον αμάξωμα, όπως άλλωστε και υπόλοιπο lineup, παρ’ ότι τώρα πια αποτελεί σύνηθες θέαμα στους δρόμους λόγω της εμπορικής του επιτυχίας. Οικείο είναι και το καλοσχεδιασμένο, απέριττο εσωτερικό, με τα δεκάδες συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας, που περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό.
Το XC40 Recharge Pure Electric, βασίζεται στην πλατφόρμα CMA (Combat Modular Architecture platform), που προορίζεται τόσο για θερμικές, όσο και για υβριδικές και ηλεκτρικές εκδόσεις. Η «συνδυασμένη» απόδοση των δύο μοτέρ -που είναι τοποθετημένα στους άξονες εμπρός και πίσω καθιστώντας το μοντέλο τετρακίνητο- ανέρχεται στους 408 ίππους, τιμή που τοποθετεί την έκδοση στην κορυφή της γκάμας. Εκτός όμως από τον αριθμό ως απόλυτο νούμερο, ο ρυθμός που αποδίδεται είναι καταιγιστικός και η επιτάχυνση ανάλογη. Είναι χαρακτηριστικό, ότι ο χρόνος για τα 0-100 χλμ./ώρα περιορίζεται στα 4,9 δευτερόλεπτα, για ένα αμάξωμα που υπερβαίνει τους δύο τόνους (2.150 κιλά). Η μπαταρία αποτελεί δομικό μέρος του πλαισίου (το οποίο είναι εκ νέου σχεδιασμένο) και προσφέρουν χαμηλό κέντρο βάρους αλλά και εξαιρετική κατανομή μεταξύ των αξόνων. Αυτά ακριβώς τα στοιχεία, είναι που εντυπωσιάζουν επί του πρακτέου: Το XC40 P8 AWD (όπως είναι η «κωδική» ονομασία του μοντέλου) είναι υπόδειγμα σταθερότητας στις ευθείες, αλλά και απολαυστικά ταχύ και ευχάριστο σε «κλειστές» διαδρομές. Δεν χρειάζονται παρά λίγα χιλιόμετρα οδήγησης για να εξοικειωθείς με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας «One Pedal Drive», που επί της ουσίας καταργεί τη χρήση του πεντάλ του φρένου, ασφαλώς υπό κανονικές συνθήκες και όχι σε περιπτώσεις ανάγκης ή αυξημένων αναγκών πέδησης. H αυτονομία φτάνει τα 418 χιλιόμετρα, ενώ ο χρόνος φόρτισης της μπαταρίας των 78 kWh που ανέρχεται σε 8 ώρες με τη χρήση επιτοίχιου φορτιστή των 11 kW (0-100%), περιορίζεται στα 40 λεπτά μέσω ταχυφορτιστή 150 kW (0-80%). Αξίζει να σημειώσουμε ότι η εγγύηση της μπαταρίας έχει 8ετή διάρκεια (ή 160.000 χιλιόμετρα).
Το XC40 Recharge Pure Electric είναι το όχημα που θα οδηγήσει τη Volvo (και το κοινό της) σε ένα μέλλον που η εταιρία θα παράγει και θα διαθέτει αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα (2030), και θα συμβάλει στη επίτευξη μεσοπρόθεσμων στόχων, όπως η -επίσης αποκλειστική- διάθεση εξηλεκτρισμένων μοντέλων το 2025, τόσο στην Ελλάδα όσο και παγκοσμίως. Οι τιμές ξεκινούν από τις 46.252 ευρώ για την εισαγωγική έκδοση Ρ6 των 231 ίππων, και από τις 58.838 ευρώ για την κορυφαία, τετρακίνητη Ρ8.