Q-ELECTRIC

Το μέλλον του μολύβδου στις μπαταρίες

to-mellon-tou-molyvdou-stis-bataries-0

Τα ηλεκτρικά και τα plugin προελαύνουν. Αλλά ακόμα και το 2030 τα ήπια υβριδικά θα αντιπροσωπεύουν το 60% των πωλήσεων. Με τις «αρχαίες» μπαταρίες να κάνουν ακόμα παιχνίδι, ενώ προετοιμάζονται να αναλάβουv περαιτέρω δράση

Δυναμική φόρτιση μπαταρίας είναι η κατά πέντε φορές ταχύτερη φόρτιση, η οποία αποτελεί στόχο για περισσότερους από 90 παραγωγούς μολύβδου ή μπαταριών, έως το 2022. Μεταξύ αυτών, βιομηχανικοί προμηθευτές, ερευνητικά ιδρύματα και πανεπιστήμια (με το 75% αυτών να δραστηριοποιούνται στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας) που συμμορφώνονται με τις οδηγίες της λονδρέζικης CBI (Κοινοπραξία για την Καινοτομία στις Μπαταρίες). Σε απόλυτες τιμές, αυτή η τεχνική παράμετρος που θεωρείται βασικό στοιχείο για τη μεγιστοποίηση της απόδοσης των μπαταριών που υπάρχουν στα αυτοκίνητα για περισσότερο από έναν αιώνα, έχει αυξηθεί στα 2 A/Ah. Τα A εκφράζουν αυτό που ονομάζουμε ικανότητα εκκίνησης και τα Ah εκφράζουν την ικανότητα της μπαταρίας ν’ αποθηκεύει ενέργεια. Με ακόμα πιο απλά λόγια, τα πρώτα χρησιμοποιούν τη μπαταρία για να θέσουν σε λειτουργία τον κινητήρα και τα δεύτερα της επιτρέπουν να διατηρεί αναμμένα τα φώτα.

Πενταπλασιάζοντας τον αριθμό των κύκλων φόρτισης, έως τις 5.000, θα επέτρεπε στις μπαταρίες μολύβδου-οξέως να εκτελούν τις λειτουργίες μιας μικρής μπαταρίας λιθίου, σαν αυτές που υπάρχουν στα ήπια υβριδικά σύνολα. Κάτι που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της CBΙ θα αντιπροσωπεύει το 60% των παγκόσμιων πωλήσεων μπαταριών σε 10 χρόνια. Το ποσοστό αυτό αυξάνεται στο 75% για τις ΗΠΑ και 80% για την Ευρώπη. Σύμφωνα με τον διευθυντή της κοινοπραξίας Alistair Davidson, αυτές οι τεχνολογικές εξελίξεις θα επέτρεπαν στις παραδοσιακές μπαταρίες να «συμβάλλουν στην απεξάρτηση των μεταφορών από τον άνθρακα», με την προϋπόθεση της ευρύτατης κυκλοφορίας των ηλεκτρικών οχημάτων που όλοι προβλέπουν, αλλά πολλοί εξακολουθούν να πιστεύουν ότι θα αργήσει να έρθει. Υπό αυτό το πρίσμα, η CBI ενέταξε πρόσφατα στα πλάνα της τη συστηματική δοκιμή νέων συνθέσεων των πιο διαδεδομένων πρόσθετων, όπως είναι ο άνθρακας, ο λιγνοσουλφονικός εστέρας και το θειϊκό βάριο. Η CBI είναι ο μοναδικός παγκόσμιος οργανισμός που εξακολουθεί να χρηματοδοτεί την εξέλιξη των μπαταριών μολύβδου-οξέως.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο