Ενώ το Toyota Aygo είναι ένα αυτοκίνητο που βλέπουμε κάθε μέρα στους δρόμους της Ελλάδας, σίγουρα δεν έχετε συναντήσει στο δρόμο αυτό το… τρελό Aygo.
To Renault Clio V6 ήταν η πεμπτουσία του κεντρομήχανου hatchback, αλλά υπάρχουν και άλλες μάρκες που προσπάθησαν να μετατρέψουν ένα πρακτικό, μικρό αυτοκίνητο σε κάτι πολύ πιο ενθουσιώδες: από το Peugeot 205 Turbo T16 και το MG Metro 6R4, μέχρι το εξωφρενικό Golf με έναν W12 κινητήρα! Πρόσφατα, η Toyota παρουσίασε το κεντρομήχανο GR Yaris M Concept, αλλά γνωρίζετε πως αυτό το Yaris δεν είναι το πρώτο μοντέλο τέτοιου τύπου που κατασκευάζει η Toyota;
Στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου της Βρετανίας το 2008, η Toyota μετέτρεψε το μικροσκοπικό της αυτοκίνητο πόλης σε κάτι… τρελό! Έτσι, δημιουργήθηκε το μοναδικό Toyota Aygo Crazy, που ήταν πολύ διαφορετικό από το βασικό μοντέλο παραγωγής. Το Toyota Aygo Crazy δανείστηκε τον κινητήρα του Celica και του MR2, έναν τετρακύλινδρο, δεκαεξαβάλβιδο, ατμοσφαιρικό VVT-i 1,8 λίτρων, ο οποίος όμως, στο Toyota Aygo Crazy, έγινε turbo! Έτσι, η δύναμη του έφτασε τους 200 ίππους και τα 240ΝΜ ροπής, περίπου δηλαδή, το τριπλάσιο από την εργοστασιακή απόδοση των 68 ίππων.
Ταυτόχρονα, το Toyota Aygo Crazy χρησιμοποιεί και το χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων του MR2, το οποίο στέλνει τη δύναμη στους πίσω τροχούς. Ζυγίζοντας μόλις 1.050 κιλά και με 200 ίππους στους πίσω τροχούς, η οδήγηση του πρέπει να είναι τρομερή. Η ίδια η Toyota το περιέγραφε ως ένα καρτ με πόρτες και οροφή! Το Aygo Crazy δεν είναι καμία ηλεκτρονική υποβοήθηση, ούτε καν ABS ή υδραυλικό τιμόνι. Όπως και το νεότερο GR Yaris M Concept, έτσι και ο προκάτοχος του ήταν αυστηρά διθέσιος.
Η ανάρτηση είναι επίσης από το MR2, με γόνατα MacPherson εμπρός-πίσω. H Toyota έδωσε στο Aygo Crazy ρυθμιζόμενους αποσβεστήρες και το φάρδυνε κατά 25 χιλιοστά. Η αεροτομή από ανθρακονήματα στο πίσω μέρος ήρθε από το πρωτάθλημα American Champ Car, το οποίο καταργήθηκε την ίδια χρονιά. Οι ζάντες του μεγάλωσαν σημαντικά, φτάνοντας τις 17 ίντσες με ελαστικά 225/45, αντικαθιστώντας τις 14άρες ζάντες του Toyota Aygo παραγωγής, ενώ τρυπητοί δίσκοι αντικατέστησαν τα ταμπούρα στον πίσω άξονα. Φυσικά, και τα εμπρός φρένα αναβαθμίστηκαν με μεγαλύτερους δίσκους και δαγκάνες από τη Brembo.
Η Toyota ανέφερε πως το 0-100 χρειαζόταν 5,75 δευτερόλεπτα για το «supermarket supercar» της και η εκτιμώμενη τελική ταχύτητα ήταν τα 204 χλμ./ώρα. Το Toyota Aygo Crazy σχεδιάστηκε ως ένα πλήρως λειτουργικό αυτοκίνητο. Μπορούμε να πούμε το ίδιο για το GR Yaris M concept αφού ο πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda θα αγωνιστεί με το κεντρομήχανο hot hatch αργότερα φέτος. Μια έκδοση παραγωγής είναι απίθανη, αλλά η εταιρεία δίνει υποδείξεις για την αναγέννηση των Celica και MR2. Αυτά τα αυτοκίνητα θα μπορούσαν να έχουν τον νέο κινητήρα G20E της Toyota, έναν υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο 2,0 λίτρων που αποδίδει περίπου 400 ίππους.
Όλες οι ειδήσεις
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πλέον εξίσου αξιόπιστα με τα συμβατικά
MG3: Αυτή είναι η πιο χαμηλή τιμή με το νέο κινητήρα στην Ελλάδα
To νέο Tesla Model Υ είναι εδώ και το «κράξιμο» στον Έλον πάει σύννεφο