Ένα στοιχείο εξοπλισμού που εντυπωσιάζει αλλά κανείς δεν χρησιμοποιεί έχουν τα τελευταία χρόνια τα μοντέλα της BMW. Ποιο είναι και τι θα γίνει με αυτό;
Το 2015 η BMW παρουσίασε μια λειτουργία που ονομαζόταν Gesture Control με την Σειρά 7 της εποχής εκείνης. Δεν ήταν ένα πρωτοποριακό σύστημα χειρονομιών, ήταν όμως το πρώτο που όντως δούλευε σωστά από την πρώτη του παρουσίαση και που όντως μπορούσες να το χρησιμοποιήσεις. Μάλιστα είναι ένα χαρακτηριστικό που και εμείς στις δοκιμές μας εκτιμούσαμε όταν υπήρχε σαν στοιχείο προαιρετικού εξοπλισμού, ενώ εκτός από το λειτουργικό του κομμάτι ήταν και ένα στοιχείο εντυπωσιασμού για τους συνεπιβάτες/φίλους.
Επί της ουσίας, με αυτή την λειτουργία μπορείς να περιστρέψεις κυκλικά το δάχτυλό σου για να ρυθμίσεις την ένταση του ήχου, να κάνεις Thumbs Up (👍) προς τα αριστερά ή δεξιά για να αλλάξεις τραγούδι, αλλά και να στρέψεις προς την οθόνη τα δάχτυλα σου με το «σύμβολο της Ειρήνης» για την εμφάνιση μιας προεπιλεγμένης λειτουργίας. Οκ, σίγουρα εξυπηρετεί κάπως όταν οδηγείς να αλλάζεις σταθμό με αυτόν τον τρόπο, όμως είναι πραγματικά αμφιλεγόμενο αν όντως έχει νόημα ή είναι πιο ασφαλές από τα να χρησιμοποιείς τα κουμπιά συντομεύσεων στο τιμόνι, που όλες οι BMW έχουν και λειτουργούν με «φυσικό τρόπο», χωρίς απτικές επιφάνειες ή κουμπιά αφής.
Η βαυαρική αυτοκινητοβιομηχανία προφανώς και έχει συνειδητοποιήσει το τελευταίο, καθώς ανακοινώθηκε στην CES ότι βάζει τέλος στον προαιρετικό έλεγχο χειρονομιών. Είναι στην πραγματικότητα λίγο πιο λεπτό ζήτημα από την χρησιμότητα τού, όπως αναφέρει το BMW Blog. Η εταιρεία πιστεύει ότι το νέο της σύστημα φωνητικού ελέγχου έχει σημειώσει μεγάλη πρόοδο λόγω της ενσωμάτωσης της τεχνητής νοημοσύνης (AI), η οποία καθιστά περιττές τις χειρονομίες. Επιπλέον, παραδέχεται ότι όντως δεν χρησιμοποιούσαν πολλοί ιδιοκτήτες τις χειρονομίες εξαρχής.
Παράλληλα, στην ίδια έκθεση τεχνολογίας, παρουσιάστηκε και η νέα εμπειρία χρήσης του Inforaiment της BMW. Φαίνεται πως το iDrive θα πάρει και πάλι τα… πάνω του και μάλιστα στο άμεσο μέλλον, βάζοντας τέλος στις πολλές και μεγάλες οθόνες και φέρνοντας στο τραπέζί κάτι διαφορετικό. Όχι δεν είναι ακριβώς Head-Up Display, όμως όλη η πληροφορία θα συγκεντρώνεται μπροστά στα μάτια του οδηγού.
Αποκαλύφθηκε λοιπόν για πρώτη φορά στο κοινό μία έκδοση του νέου BMW iDrive, που βρίσκεται ένα βήμα πριν την παραγωγή, με κεντρικό στοιχείο το BMW Panoramic Vision. Το βασικό λογισμικό είναι το νέο λειτουργικό σύστημα BMW Operating System X, το οποίο λειτουργεί ως εγκέφαλος πίσω από τη νέα φιλοσοφία απεικόνισης και χειρισμού. Με μία μοντέρνα σχεδίαση που έρχεται να διαμορφώσει το στυλ στο εσωτερικό, το ολοκληρωμένο αυτό σύστημα θα ενσωματωθεί σε όλα τα νέα μοντέλα BMW από τα τέλη του 2025.
Το νέο BMW iDrive συνδυάζει τέσσερα κεντρικά στοιχεία σε μία μοναδική φιλοσοφία απεικόνισης και χειρισμού.
- BMW Panoramic Vision – Μια νέα φιλοσοφία Head-Up Display που έχει αναπτυχθεί πρόσφατα από την BMW επιτρέπει την προβολή πληροφοριών ανάμεσα στις κολώνες Α σε μια μαύρη εκτυπωμένη επιφάνεια που βρίσκεται στο κάτω μέρος του παρμπρίζ. Το περιεχόμενο αυτό είναι ορατό σε όλους τους επιβάτες. Οι πιο σημαντικές πληροφορίες οδήγησης προβάλλονται ακριβώς στο οπτικό πεδίο του οδηγού στην αριστερή πλευρά του BMW Panoramic Vision (σε αριστεροτίμονα οχήματα), πάνω από το τιμόνι. Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να εξατομικεύσει το περιεχόμενο στην κεντρική και δεξιά περιοχή του BMW Panoramic Vision μέσω της κεντρικής οθόνης. Η ενσωμάτωση του BMW Panoramic Vision προσφέρει μια τρισδιάστατη εμπειρία για τον οδηγό και τους επιβάτες.
- Το νέο και προαιρετικό BMW 3D Head-Up Display πάνω από το BMW Panoramic Vision εμφανίζει τώρα συνδυασμένες πληροφορίες πλοήγησης και αυτοματοποιημένης οδήγησης στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Το περιεχόμενο στο BMW Panoramic Vision και στο BMW 3D Head-Up Display παρουσιάζεται με απόλυτα συντονισμένο τρόπο. Το επίπεδο καινοτομίας που επιτυγχάνεται με αυτές τις δύο τεχνολογίες HUD αποδεικνύεται από τον μεγάλο αριθμό αιτήσεων για διπλώματα ευρεσιτεχνίας που έχει καταθέσει το BMW Group ως επιστέγασμα της υλοποίησής τους.
- Η κεντρική οθόνη με τεχνολογία οπίσθιου φωτισμού matrix διαθέτει μια οικεία, μοντέρνα δομή μενού με QuickSelect που επιτρέπει τη βέλτιστη χρήση των επιμέρους λειτουργιών και περιεχομένου με απλό χειρισμό μέσω αφής. Η οθόνη με τη χαρακτηριστική σχεδίαση free-cut είναι εργονομικά τοποθετημένη κοντά στο τιμόνι και καθιστά τον χειρισμό εξαιρετικά απλό και διαισθητικό. Το επιλεγμένο περιεχόμενο (widgets) μπορεί να μεταφερθεί στο BMW Panoramic Vision με μία κίνηση τύπου swipe στην κεντρική οθόνη. Έως και έξι widgets μπορούν να τοποθετηθούν στο BMW Panoramic Vision, με οποιαδήποτε διάταξη.
- Το νέο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών αντικατοπτρίζει την καινοτόμο τεχνολογική προσέγγιση της BMW με φωτιζόμενα μπουτόν που επισημαίνουν τις διαθέσιμες λειτουργίες. Το τιμόνι λειτουργεί ως το κύριο φυσικό χειριστήριο, με τα μπουτόν του να παρέχουν ενεργή απτική ανατροφοδότηση. Η επιφάνεια των μπουτόν είναι προσεκτικά σχεδιασμένη και ανάγλυφη, διευκολύνοντας τον εντοπισμό τους. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να τα χρησιμοποιεί χωρίς να διασπάται η προσοχή του από το δρόμο. Η διάταξή τους βασίζεται στην καθιερωμένη αρχή ότι τα μπουτόν για τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού βρίσκονται στην αριστερή πλευρά του τιμονιού και εκείνα για τις λειτουργίες ελέγχου περιεχομένου στη δεξιά πλευρά.
Όλες οι ειδήσεις
Πρώτες εντυπώσεις από το Renault 5: Vive La R5volution
Νέο Tesla Model Y: Το παγκόσμιο best-seller επιστρέφει δριμύτερο