MOTOTYPOS

Yamaha R9: Η supersport μοτοσυκλέτα που όλοι περιμέναμε

yamaha-r9-i-supersport-motosykleta-pou-oloi-perimename-734891

Ύστερα από χρόνια αναμονής, παρακλήσεων και μήνες teasers και διαρρεύσεων η Yamaha επίσημα ανακοινώνει το R9, και η πραγματικότητα ίσως ξεπερνάει το όνειρο…

Του Μάρκου Πυλαρινού

Το R9 και η κατηγορία supersport

Μία που μειώθηκαν οι πωλήσεις των superbike και supersport μοτοσυκλετών, μία που οι κανονισμοί ρύπων έγιναν πιο αυστηροί, χάσαμε από την αγορά δύο εμβληματικά μοντέλα της Yamaha, το R6 και το R1. Τώρα τα ηνία έχει πάρει μια πιο «χαλαρή» μέση κατηγορία συνήθως δικύλινδρων μοτοσυκλετών που κοντεύουν τα 100 άλογα, με πιο άνετη εργονομία, οικονομική τιμή και αξιοσημείωτα περιφερειακά. Ας το ξεκαθαρίσουμε από τώρα, το R9 δεν ανήκει σε αυτήν την κατηγορία. Από την όψη του, την απόδοση του και τα περιφερειακά του, το R9 είναι σχεδόν αναχρονιστικό, θυμίζοντας τα χρόνια που η supersport κατηγορία μας έφερνε ποιότητα σε πιο προσιτή απόδοση (και τιμή).

Το R9 σε αριθμούς

Πάμε στο ψητό. 195 κιλά πλήρες υγρών, 117.3 ίππου στις 10,000 σ.α.λ. 93Nm ροπής στις 7.000 σ.α.λ. από τον τρικύλινδρο CP3 890 κυβικών εκατοστών που βρίσκουμε και στο MT-09 (με διαφορετική χαρτογράφηση και γρανάζωμα). Παρόμοια ιπποδύναμη λοιπόν με το R6, η οποία παράγεται συντομότερα και με περισσότερη ροπή. Ολοκαίνουριο πλαίσιο αλουμινίου τύπου Deltabox, το ελαφρύτερο σε μοτοσυκλέτα της Yamaha ζυγίζοντας 9.7 κιλά. Η Yamaha υποστηρίζει πως το πλαίσιο είναι στιβαρότερο σε όλους τους άξονες σε σύγκριση με όλα τα τρικύλινδρα μοντέλα της στην αγορά. Αξιοσημείωτο επίσης.

Αναρτήσεις και περιφερειακά

Αν και μιλάμε για supersport μοτοσυκλέτα, το R9 φαίνεται να έχει δανειστεί περισσότερα από το R1 παρά τις χαμηλότερες κατηγορίες. Πλήρως ρυθμιζόμενο πηρούνι KYB 43 χιλιοστών εμπρός που εκτός της ρυθμιζόμενης απόσβεσης έχει και ρύθμιση αργής και γρήγορης συμπίεσης. Το πίσω αμορτισέρ είναι ρυθμιζόμενο ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου, την απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς καθώς και του πίσω ύψους της μοτοσυκλέτας.

Φαίνεται να εισακούστηκαν και οι προσευχές πολλών μιας και σημαντικές παρεμβάσεις έγιναν στα φρένα. Το R9 θα φοράει Brembo Stylema δαγκάνες πάνω σε δίσκους 320 χιλιοστών εμπρός με Brembo ακτινική αντλία φρένου και σωλήνωση υψηλής πίεσης.

Σαφώς δεν μπορούν να λείψουν τα αεροδυναμικά βοηθήματα από το R9. Το νέο μοντέλο έχει δύο πτερύγια στο μπροστινό fairing τα οποία κατά τα λεγόμενα της Yamaha μειώνουν την ανύψωση του μπροστινού τροχού κατά 6-7% στις ευθείες. Αντίστοιχη απόδοση στις στροφές υποστηρίζει η Yamaha και με το λεγόμενο «M Duct» κάτω από την εισαγωγή να μειώνει την ανύψωση του τροχού κατά 10%.

Ηλεκτρονικά βοηθήματα και λειτουργίες

Εδώ βλέπουμε αρχικά τις τυπικές λειτουργίες χαρτογράφησης όπως το Sport, Street και Rain με δύο custom προγράμματα και τέσσερα προγράμματα πίστας που προδίδουν το χαρακτήρα του R9. Όλη η πλατφόρμα ηλεκτρονικών βασίζεται πάνω στο IMU του R9 που έχει cornering Traction Control, Slide Control System και cornering ABS. Στα βοηθήματα συμπεριλαμβάνεται το Lift Control, το Launch Control και επιλογή προγραμμάτων ισχύς. Οι αλλαγές σχέσεων γίνονται πλέον με το τρίτης γενιάς Quickshifter της Yamaha για γρήγορα ανεβάσματα και κατεβάσματα.

Ιδιαίτερα αξιοσημείωτες είναι και οι επιμέρους ηλεκτρονικές λειτουργίες της TFT οθόνης 5 ιντσων. Η οθόνη παραμετροποιείται ανάλογα τη χρήση, με ειδικό track mode που εμφανίζει μονάχα απαραίτητες πληροφορίες για πίστα μαζί με χρονόμετρο και γυρολόγιο. Η οθόνη συνδέεται και με κινητό μέσω της εφαρμογής MyRide για διαχείριση κλήσεων, μηνυμάτων και πλοήγησης.

Αγωνιστική τηλεμετρία

Άλλο ένα βέλος στην αγωνιστική φαρέτρα του R9 είναι η εφαρμογή Y-Trac της Yamaha. Η εφαρμογή προσφέρει πλήρη γκάμα τηλεμετρίας που τραβάει δεδομένα από όλους τους αισθητήρες της μοτοσυκλέτας κατά τη διάρκεια οδήγησης. Τα δεδομένα μπορούν να παρουσιαστούν βάσει κάποιας επιλεγμένης πίστας και να προβληθούν μαζί με το γυρολόγιο του αναβάτη σαν έξτρα εργαλείο βελτίωσης σε περιβάλλον πίστας.

Θέση οδήγησης, εργονομία και χρήση

Βάσει διαγράμματος της Yamaha φαίνεται πως το R9 θα είναι αρκετά επιθετικό εργονομικά. Λίγες φαίνεται να είναι οι υποχωρήσεις για το δημόσιο δρόμο μιας και το σχετικό διάγραμμα της Yamaha δείχνει πως το R9 θα είναι πιο επιθετικό από το R7. Όλα μας δείχνουν πως το R9 προορίζεται περισσότερο για πίστα και σπορ οδήγηση, κάτι ιδιαίτερα αξιοσημείωτο δεδομένης της πιο χαλαρής εργονομίας πιο πρόσφατων supersport μοτοσυκλετών. Η κίνηση υποδηλώνει καθαρή πρόθεση από τη Yamaha να βγάλει στην αγορά ένα αγωνιστικό «νυστέρι» της supersport κατηγορίας, καλύπτοντας και ένα κενό σε μια αγορά που παρακαλούσε για μια μοτοσυκλέτα με τον κινητήρα του MT-09 και αγωνιστικό χαρακτήρα.

Όλες οι ειδήσεις

Από σήμερα η έκδοση του ψηφιακού ειδικού σήματος για τον δακτύλιο: Ποια ειναι η διαδικασία

Νέα λεωφορεία από σήμερα, 14/10, στα δρομολόγια της Αττικής

Δοκιμή Jeep Renegade e-Hybrid 130 PS DCT: Ατίθασο Νιάτο

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο