MOTOTYPOS

Yamaha R1: Παραμένει στην Ευρώπη, αλλά μόνο για πίστα

yamaha-r1-paramenei-stin-evropi-alla-mono-gia-pista-705377

Και όμως, ήρθε η μέρα που η Yamaha ανακοινώνει την απόσυρση του R1 από τους ευρωπαϊκούς δρόμους.

του Μάρκου Πυλαρινού

Η Yamaha δήλωσε πως δεν θα αναβαθμίσει τα R1 και R1M για τους νέους κανονισμούς εκπομπών Euro5+ και από το 2025 δεν θα πωλούνται σαν πολιτικές μοτοσυκλέτες. Σαφώς δεν σημαίνει το ολοκληρωτικό τέλος για το R1 στην Ευρώπη, μιας και θα διατίθεται ακόμη ως “track only” έκδοση όπως έκανε η Yamaha με το R6.

Yamaha R1

Η Yamaha δημοσίευσε την απόφαση της στις 21 Φεβρουαρίου, δηλώνοντας πως δεν θα αναβαθμίσει τα R1 και R1M για τους κανονισμούς Euro5+, και επικεντρώνεται σε προϊόντα και στρατηγικές που θα έχουν μεγαλύτερο αντίκτυπο στο μέλλον.

Παρά τη δήλωση απόσυρσης της πολιτικής έκδοσης του R1, η Yamaha επεσήμανε πως θα συνεχίσει την παγκόσμια παραγωγή του R1, όπως και το αγωνιστικό πρόγραμμα. Το τελευταίο οφείλεται και στις επιτυχίες της Yamaha στο WorldSBK και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (Endurance World Championship).

Yamaha R1

Η Ιστορία ενός θρύλου

Το R1 πρωτοεμφανίστηκε το 1998 και σύντομα έγινε ένας από τους συνήθης ύποπτους του χώρου των Superbikes. Ήταν χαρακτηριστικά ελαφρύ με τόνους ιπποδύναμη, κλέβοντας μέχρι και την κορώνα του Fireblade της Honda ένα φεγγάρι (και μάλιστα και με ευπρεπέστατο αποθηκευτικό χώρο για όσους θυμούνται). Έκτοτε εξελίχθηκε κατά τη διάρκεια της χρυσής εποχής των superbikes με τη μεγάλη αλλαγή να γίνεται το 2009 με τον γνωστό Crossplane κινητήρα και το χαρακτηριστικό γαύγισμα.

Μετά εξελίσσεται σταδιακά, με την επόμενη μεγάλη αλλαγή να γίνεται το 2015 που άλλαξε ριζικά εμφάνιση και άρχισε να «φορτώνεται» με ηλεκτρονικά συστήματα. Το 2020 βγήκε και άλλη μια ελαφρώς ανανεωμένη έκδοση για τους κανονισμούς Euro 5.

Yamaha R1

Η θέση των Superbikes στην αγορά

Η είδηση της απόσυρσης της πολιτικής έκδοσης του R1 από την Ευρώπη δεν είναι τίποτα καινούριο. Τέτοιες ανακοινώσεις είδαμε με το GSXR600, GSXR1000, το R6, και το CBR600. Εκ πρώτης όψεως αυτές οι ανακοινώσεις μοιάζουν με κακά μαντάτα για την κατηγορία, αλλά ας μην βιαστούμε.

Αρχικά, ας τονίσουμε το γεγονός ότι πρόκειται για Ιαπωνικές κατασκευάστριες. Όπως και να το κάνουμε, οι περισσότερες Ιαπωνικές κατασκευάστριες είναι αρκετά συντηρητικές όσον αφορά την ανάπτυξη των μοντέλων τους. Τείνουν συχνά να ενημερώνουν ανεπαίσθητα τα μοντέλα τους κάθε χρονιά και σπάνια παρεκκλίνουν. Μια αλλαγή κανονισμών που προϋποθέτει χρόνο και χρήμα για ανάπτυξη τους βάζει αρκετά μεγάλη τρικλοποδιά.

Από την άλλη βέβαια έχουμε την Honda που αναβάθμισε σοβαρά το CBR600 για την επανένταξη του στις Ευρωπαϊκές αγορές, μαζί με το CBR1000RR-R Fireblade SP που υπέστει μεγάλη αναβάθμιση για το 2024. Επιπλέον, έχουμε Ευρωπαϊκά Superbikes που ζουν και βασιλεύουν όπως το BMW S1000RR, το Ducati Panigale V4, και το Aprilia RSV4. Οι αριθμοί πωλήσεων του 2023 μας δείχνουν επίσης και μια μικρή αύξηση της τάξης του 3.9% σε πωλήσεις sport μοτοσυκλετών, δείχνοντας πως η κατηγορία έχει ακόμα αισθητό «σφιγμό».

Yamaha R1

Νέα Ξεκινήματα

Παρά τα νέα, δύσκολο να έχει τελειώσει η Yamaha με τις πολιτικές sport μοτοσυκλέτες στην ευρώπη. Όπως αναφέραμε και σε παλαιότερο άρθρο, υπάρχουν ήδη πληροφορίες για την ανάπτυξη του R9, βασισμένο στον τρικύλινδρο κινητήρα του MT-09. Επίσης, έχει ήδη επιβεβαιωθεί η μετάβαση από το R6 στο R9 για το παγκόσμιο πρωτάθλημα Supersport.

Δεν ξέρουμε ακόμη σίγουρα αν η Yamaha θα αναπτύξει σχετικό πολιτικό μοντέλο, αλλά με την πρόσφατη ανανέωση του MT-09, και την έμφαση που του δίνει η Yamaha, είναι πιο εύκολο ίσως να μπει ένας κινητήρας που είναι ήδη Euro 5+ σε ένα sport πλαίσιο…

Όλες οι ειδήσεις

Οδηγούμε τη νέα BMW X2 M35i στους δρόμους της Πορτογαλίας

Δοκιμή ZR-V 2.0 e:HEV: Honda με… προσόντα!

Enigma GT: Το πρωτότυπο με τον V6 κινητήρα που καίει υδρογόνο

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο