Η Yamaha πρόσφατα κατοχύρωσε νέο σύστημα αυτόματου συμπλέκτη παρόμοιο με το E-Clutch της Honda το οποίο φαίνεται πως θα ανταγωνιστεί.
του Μάρκου Πυλαρινού
Όταν η Honda μας έφερε τα CB650R και CBR650R, έφερε επίσης και το σύστημα E-Clutch που είχε σκοπό να προσφέρει μια φθηνότερη λύση από το κιβώτιο ταχυτήτων DCT. Το σύστημα της Honda διατηρεί τη μανέτα συμπλέκτη αν θέλει να τη χρησιμοποιήσει ο οδηγός, και οι ταχύτητες αλλάζουν ξανά με το πόδι. H Yamaha όμως ξεφορτώνεται τελείως τις συμβατικές επιφάνειες ελέγχου για ένα πιο καθαρά ημιαυτόματο σύστημα. Αντί για μανέτα και λεβιέ ταχυτήτων, η Yamaha βάζει κουμπιά στο τιμόνι για να ανεβαίνουν και να κατεβαίνουν οι σχέσεις του κιβωτίου.
Στο σχέδιο που υπέβαλε η Yamaha βλέπουμε το σύστημα εγκατεστημένο σε ένα σασί με τον κινητήρα του MT-07. Και τα στοιχεία της πατέντας δείχνουν πως θα μας έρθει στο σχετικά άμεσο μέλλον MT-07 με ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Το ημιαυτόματο κιβώτιο της Yamaha
Η Yamaha έχει ξαναπειραματιστεί με ημιαυτόματα κιβώτια. Για την ακρίβεια, το 2006, στο FJR1300 προσέφερε το YCC-S (Yamaha Chop Controlled Shifting) που απλά αυτοματοποιούσε τη λειτουργία του συμπλέκτη και την αλλαγή ταχυτήτων σε ένα κατά τα άλλα συμβατικό κιβώτιο. Η πατέντα του MT-07, αν και εν μέρει περιγράφει παρόμοιο σύστημα, έχει περισσότερο να κάνει με τον ηλεκτρονικό έλεγχο και τα μοτέρ που θα οδηγούν το σύστημα.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως αν η Yamaha τοποθετήσει ημιαυτόματο κιβώτιο στο MT-07, αυτόματα μπορεί να κάνει το ίδιο και στο R7, το XSR700 και το Tenere 700 μιας και όλα χρησιμοποιούν τον ίδιο κινητήρα. Με αυτά τα δημοφιλή μοντέλα, ανταγωνίζεται άμεσα τη λύση της Honda. Αυτό επιβεβαιώνει και το γεγονός πως έχει υποβληθεί κι άλλη πατέντα της Yamaha με το ίδιο κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά αυτή τη φορά τοποθετημένο πάνω στο R7.
Η λειτουργία του συστήματος
Όπως άλλα ανάλογα συστήματα, και εδώ η Yamaha έχει 2 κουμπιά για να ανεβαίνουν και να κατεβαίνουν οι ταχύτητες στην αριστερή λαβή. Στο σχέδιο βλέπουμε επίσης και δύο actuators. Ένας για τις ταχύτητες, ένας για το συμπλέκτη. Ένα μοτέρ μεταφράζει τις οδηγίες από τα κουμπιά στο τιμόνι σε ανάλογη λειτουργία κιβωτίου και συμπλέκτη για ομαλή αλλαγή ταχυτήτων. Το σύστημα επίσης ελέγχει αυτόματα τον συμπλέκτη και εκκινήσεις και στάσεις. Η πατέντα της Yamaha αφήνει ανοιχτό και το ενδεχόμενο να αυτοματοποιείται εντελώς το κιβώτιο για πλήρως αυτόματη χρήση.
Η θέση του συστήματος στην αγορά
Αν και ενδιαφέρον λειτουργικά, το νέο σύστημα της Yamaha μπορεί να γεννήσει δύο στρατόπεδα οδηγών όπως της Honda το E-clutch και το DCT. Οι μεν σκληροπυρηνικοί που θέλουν τη διατήρηση κλασικών χαρακτηριστικών της μοτοσυκλέτας, και η δε που είναι ανοιχτοί στην ιδέα μιας πιο εύχρηστης μοτοσυκλέτας. Ανεξάρτητα της θέσης σας όμως, λόγω του ελαφρώς αυξημένου κόστος τέτοιων συστημάτων, το σύστημα της Yamaha μάλλον θα είναι option και όχι βασικός εξοπλισμός, άρα θα και η επιλογή θα είναι δική μας.
Όλες οι ειδήσεις
Ομάδα Σίγμα – Η επιστροφή στους δρόμους της Αθήνας
Πιο σπορτίφ με έως 333 ίππους το ανανεωμένο Cupra Formentor
Απεργία 1 Μαΐου: Ανατροπή στην ανατροπή στα Μέσα Μεταφοράς – Τι άλλαξε για Μετρό, ΗΣΑΠ και Τραμ