Η Moto Morini ξαφνιάζει με όχι μία, αλλά δύο μοτοσυκλέτες βασισμένες πάνω στη νέα πλατφόρμα των 750 κυβικών εκατοστών στη διεθνή έκθεση EICMA στο Μιλάνο. Οι εν λόγω μοτοσυκλέτες είναι οι Corsaro 750 και Corsaro 750 Sport.
του Μάρκου Πυλαρινού
Το γούστο είναι κάτι καθαρά υποκειμενικό αλλά σε κάθε περίπτωση πρόκειται για δύο ιδιαίτερα εντυπωσιακές μοτοσυκλέτες, με την Corsaro Sport 750 να κλέβει ίσως τα βλέμματα λίγο παραπάνω. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως ο δικύλινδρος κινητήρας τους είναι V-twin 90 μοιρών σε αντίθεση με τους πλέον συνηθισμένους παράλληλους δικύλινδρους κινητήρες της μεσαίας κατηγορίας sport και naked μοτοσυκλετών. Ο κινητήρας δεν είναι όμως η μόνη ιδιαιτερότητα των δύο μοντέλων.
Εντυπωσιακός είναι και ο σχεδιασμός του πλαισίου, αποτελούμενο από ένα ασυνήθιστο πάντρεμα αλουμινίου και ατσαλιού. Πρόκειται για ένα υβριδικό πλαίσιο με ατσάλινο χωροδικτύωμα στο κάτω μέρος της μοτοσυκλέτας (που συμπεριλαμβάνει και την άρθρωση του ψαλιδιού) και ένα “σμιλεμένο” αλουμινένιο άνω πλαίσιο πάνω στο οποίο βρίσκεται ο λαιμός του τιμονιού και “κουμπώνει” πάνω στον V-twin κινητήρα.
Επιπλέον, οι μοτοσυκλέτες έρχονται με πλήρως ρυθμιζόμενη μπροστινή ανάρτηση, εμπρός δισκόπλακες 320 χιλιοστών, πίσω δισκόπλακα 220 χιλιοστών, και αναμένονται ακόμη νέα σχετικά με το πακέτο ηλεκτρονικών που θα συμπεριλαμβάνουν τα δύο μοντέλα.
Το “ζουμί” του πράγματος όμως, είναι ο νέος 90 μοιρών V-Twin κινητήρας των 750cc που μας “κοιτάει” μέσα από το χωροδικτύωμα. Τα νέα είναι πως θα αποδίδει 94 ίππους με τον κινητήρα αρκετά πρόθυμο να ανεβαίνει το στροφόμετρο λόγω της μικρής διαδρομής των πιστονιών. Σε συνδυασμό με το εκτιμώμενο βάρος να είναι κάτω από τα 200 κιλά (γεμάτο), ευελπιστούμε η κόντρα μεταξύ των μεγάλων ονομάτων της μεσαίας sport και naked κατηγορίας να αρχίσει να “καπνίζει” λίγο.
Η παρουσίαση επίσης αποτελεί ιδιαίτερα ευχάριστο νέο από ένα εκ των παλαιότερων ονομάτων στο χώρο της Ιταλικής μοτοσυκλέτας. Η Moto Morini ιδρύθηκε το 1937 στη Bologna, παράγοντας αρχικά τρίτροχες μοτοσυκλέτες που δεν απαιτούσαν δίπλωμα οδήγησης. Στη συνέχεια το 1946 παρήγαγε την πρώτη της “σωστή” μοτοσυκλέτα, με δίχρονο κινητήρα 125cc. Έπειτα η Moto Morini μπήκε στον αγωνιστικό χώρο με ιδιαίτερη επιτυχία τις επερχόμενες δεκαετίες. Από τη δεκαετία του ‘80 και μετά, η εταιρία βίωσε μια ιδιαίτερα ταραχώδη οικονομική περίοδο, ανάλογη της Ducati, εξαγοράστηκε από την Cagiva και έπειτα την Texas Pacific Group. Χάθηκε για χρόνια από το προσκήνιο, και επανεμφανίστηκε ξανά το 2005, συνεχίζοντας μέχρι σήμερα, με άλλη μια αναγέννηση.