Η Ultraviolette κάνει πάλι αισθητή την παρουσία της, αυτή τη φορά με την F99. Πρόκειται για την ταχύτερη μοτοσυκλέτα που έχει κατασκευαστεί ποτέ στην Ινδία.
Το ηλεκτρικό superbike κατέγραψε νέο ρεκόρ στο 1/4 του μιλίου με τον χρόνο των 10,712 δευτερολέπτων, ανοίγοντας το δρόμο για την παγκόσμια κυριαρχία της εταιρείας.
Του Ελευθέριου Γριμπάπη
Η επίδοση αυτή καταγράφηκε στο Valley Run στο Aamby Valley της Ινδίας την 1η Δεκεμβρίου 2024, όπου επικυρώθηκε από την Ομοσπονδία Μηχανοκίνητων Αθλημάτων της Ινδίας (FMSCI). Με χρόνο αντίστοιχο των κορυφαίων superbike μεσαίου κυβισμού, η F99 απέδειξε ότι η ινδική τεχνολογία μπορεί να σταθεί επάξια απέναντι στους μεγάλους παίκτες της παγκόσμιας αγοράς.
Ιδιαίτερα έξυπνη είναι η επιλογή των γραφικών “The World’s Fastest Indian” που παραπέμπουν στην ομώνυμη ταινία του 2005 με πρωταγωνιστή τον Antony Hopkins. Η ταινία περιγράφει την ιστορία του Νεοζηλανδού Burt Munro, ο οποίος αφιέρωσε χρόνια στην ανακατασκευή μιας Indian μοτοσυκλέτας του 1920. Γεγονός που τον βοήθησε να καταρρίψει το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας εδάφους στα Πεδία άλατος του Μπόνεβιλ στη Γιούτα το 1967.
Αυτό το ρεκόρ είναι μόνο η αρχή. Ο διευθύνων σύμβουλος της Ultraviolette, Narayan Subramaniam, είχε δηλώσει το 2024 ότι στόχος της εταιρείας είναι η κατάρριψη δύο ρεκόρ. Το ταχύτερο τέταρτο του μιλίου και η υψηλότερη τελική ταχύτητα για ινδική μοτοσυκλέτα. Το πρώτο ρεκόρ είναι ήδη γεγονός. Πλέον, η Ultraviolette έχει βάλει στο στόχαστρο το δεύτερο ρεκόρ.
“Είναι μια τεράστια στιγμή υπερηφάνειας για την Ινδία και την Ultraviolette,” δήλωσε ο Subramaniam. “Μέχρι τώρα αναζητούσαμε τις καλύτερες επιδόσεις είτε από την Ανατολή είτε από τη Δύση. Τώρα αλλάζουμε το αφήγημα, δείχνοντας τι μπορεί να πετύχει η ινδική τεχνολογία και εξειδίκευση.”
Για να πετύχει αυτήν την επίδοση, η F99 έπρεπε να κάνει “αυστηρή δίαιτα”. Χρησιμοποιήθηκε ένα υποπλαίσιο από ανθρακονήματα, πακέτο μπαταρίας από ανθρακονήματα, όπως επίσης ένα εξ ολοκλήρου ανθρακονημάτινο “κουστούμι”, μειώνοντας το συνολικό βάρος στα 180 κιλά. Ο υγρόψυκτος ηλεκτρικός κινητήρας της F99 αποδίδει 120 ίππους (90 kW) με την εντυπωσιακή ροπή των 972 Nm. Η μοτοσυκλέτα μπορεί να φτάσει τα 201 km/h (125 mph) σε λιγότερο από 10 δευτερόλεπτα, ενώ επιταχύνει από 0 έως 96,5 km/h (60 mph) σε μόλις 3 δευτερόλεπτα. Διαθέτει ανεστραμμένο πιρούνι Ohlins μπροστά, με μονό αμορτισέρ πίσω. Τα φρένα είναι της Brembo με διπλούς δίσκους μπροστά και μονό πίσω. Το σύνολο ολοκληρώνουν οι ζάντες από ελαφρύ κράμα μετάλλων.
Η Ultraviolette δεν σκοπεύει να μείνει μόνο στην ινδική αγορά. Ήδη έχει ξεκινήσει τις εξαγωγές στην Ευρώπη, με αποστολές σε Γερμανία, Ισπανία, Τουρκία, ενώ ακολουθεί η Ιταλία. Η εταιρεία αποκάλυψε επίσης ότι έχει παρουσιαστεί ενδιαφέρον από 190 χώρες, δηλαδή σχεδόν από κάθε γωνιά του πλανήτη. Σε αυτό έχει συμβάλλει η δυναμική παρουσία της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η Ultraviolette ήδη συγκέντρωσε 15,5 εκατομμύρια δολάρια σε νέο γύρο χρηματοδότησης, ενισχύοντας τη θέση της στον ταχέως αναπτυσσόμενο κλάδο των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ινδία. Επιπλέον, η F77 Mach2 της εταιρείας απέκτησε την παγκόσμια πιστοποίηση L3e για χρήση στους δρόμους σε 40 χώρες, επιτρέποντας στην Ultraviolette να διευρύνει την παρουσία της στις διεθνείς αγορές.
Η εταιρεία εκτιμά ότι σύντομα το 30% των εσόδων της θα προέρχεται από τις αγορές του εξωτερικού. Αν το ρεκόρ της F99 είναι μια ένδειξη, τότε το μέλλον της Ultraviolette προβλέπεται εξαιρετικά γρήγορο… και πολλά υποσχόμενο.
Όλες οι ειδήσεις
Παρουσίαση VOLVO EX90: Το Volvo των υψηλών προσδοκιών