Η σημαντικότερη μοτοσυκλέτα στην ιστορία της BMW Motorrad, προσαρμοσμένη στο σήμερα
Στα τέλη της δεκαετίας του 1970, η BMW Motorrad (Μotorrad πάντα αναφέρεται στο μοτοσυκλετιστικό της τμήμα) είναι σε δυσμενή θέση. Η εμμονή της να αναπαράγει κλασικές φόρμες μοτοσυκλετών την έχει εγκλωβίσει σε ένα πολύ μικρό τμήμα της αγοράς, τα έσοδα είναι λιγοστά και το τελεσίγραφο από την BMW (την «μαμά», τετράτροχη εταιρεία) είναι πολύ συγκεκριμένο: «ή παρουσιάζετε άμεσα κερδοφορία ή πέφτει λουκέτο».
Επικεφαλής τίθεται ο Karl Gerlinger, ο οποίος βρίσκει μπροστά του μια ρητή εντολή και λιγοστά μέσα, με την έννοια του ότι μέχρι τότε η BMW Motοrrad ήταν κάθε άλλο παρά συνδεδεμένη με την εξέλιξη και την καινοτομία. Ωστόσο η αλλαγή αυτής της φιλοσοφίας ήταν επιτακτική και ο Gerlinger αποφασίζει να το τραβήξει στα άκρα. Επιδεικνύοντας μια χωρίς προηγούμενο τόλμη και «πατώντας» πάνω στη δημοφιλία του Paris-Dakar, παρουσιάζει το 1980, το R 80 G/S.
Είναι η πρώτη on-off / adventure / διττής χρήσης (όπως θέλετε πείτε το) μοτοσυκλέτα μεγάλου κυβισμού της ιστορίας και στην αρχή αντιμετωπίζεται με σκεπτικισμό ή και χλεύη. Πολλοί λίγοι κατάλαβαν άμεσα το ότι η BMW Motorrad δημιούργησε μια ανάγκη, που δεν έχει ακόμα διαμορφωθεί και αποκρυσταλλωθεί στην αγορά: τα μακρινά δίτροχα ταξίδια σε μεικτό πεδίο (άσφαλτο και χώμα) με φόρτωμα και ενίοτε δεύτερο άτομο.
Τα υπόλοιπα είναι ιστορία. Το R 80 G/S, μετά τις πρώτες διθυραμβικές δοκιμές, γίνεται «κατανοητό», οι πωλήσεις αρχίζουν να παίρνουν τα πάνω τους, η BMW Motorrad γλυτώνει τα «λουκέτο» και τελικά, δημιουργείται μια νέα κατηγορία η οποία στις μέρες μας είναι από τις πιο δημοφιλείς, αν όχι η πιο δημοφιλής.
Τα GS στο πέρασμα του χρόνου εξελίσσονται, αποκτούν κινητήρες μεγαλύτερου κυβισμού (πάντα boxer!), γίνονται φορείς για εναλλακτικά συστήματα ανάρτησης / διεύθυνσης (telelever) και φορτώνονται με τεχνολογία, αποτελώντας διαχρονικά τα best seller μοντέλα της BMW Motorrad αλλά και τις best seller μοτοσυκλέτες μεγάλου κυβισμού σε πολλές αγορές του κόσμου.
Το νέο R 12 G/S αποτελεί έναν φόρο τιμής σε αυτή την σημαντικότατη μοτοσυκλέτα αλλά και μια πρόταση ουσίας, σε όσους αποζητούν την περιπέτεια με μια πιο απλή προσέγγιση, τηρουμένων πάντα των αναλογιών, βάση των τεχνολογικών εξελίξεων. Με σχεδίαση που παραπέμπει στη μοτοσυκλέτα του 1980, αεροελαιόψυκτο boxer κινητήρα 1.170 κ.εκ. απόδοσης 109 ίππων και εξοπλισμό που ευνοεί την χρήση εκτός δρόμου, το R 12 G/S αναβιώνει το πνεύμα της περιπέτειας εκείνης της εποχής.
Ακτινωτοί τροχοί διαστάσεων 21 και 17 ιντσών, μπροστά και πίσω αντιστοίχως «ντύνονται» με ελαστικά διττής χρήσης σε διαστάσεις 90/90-21 και 150/70-17, ενώ οι αναρτήσεις, αποτελούνται από μονό αμορτισέρ (πλήρως ρυθμιζόμενο) και συμβατικό πιρούνι, με την έννοια του ότι δεν υπάρχει σύστημα telelever γιατί κατά τα άλλα, η ανεστραμμένη φύση του, η διάμετρος των 45 χλστ. και το γεγονός ότι ρυθμίζεται πλήρως, μόνο «συμβατικό» δεν το καθιστούν.
Με τις διαδρομές των αναρτήσεων στα 210 και 200 χλστ., το ύψος της σέλας βρίσκεται στα 860 χλστ., ενώ το βάρος ανέρχεται στα 229 κιλά με γεμάτο ρεζερβουάρ.
Περισσότερα για τη νέα R 12 G/S, καθώς και τον αναλυτικό εξοπλισμό (βασικό / προαιρετικό), καθώς και την τιμή της, μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα της BMW Motorrad
Gallery
Όλες οι ειδήσεις
Δοκιμή BYD ATTO 2: Αξίζει περισσότερο από το Dolphin;
Τρίτη γενιά Mercedes-Benz GLA: Πολυδιάστατη ευφυΐα
Δοκιμή Volvo EX90: Η τεχνολογική ναυαρχίδα της αυτοκινητοβιομηχανίας