Αν και η Suzuki έχει πλούσια αγωνιστική ιστορία και επιτυχίες, έχει ταραχώδη σχέση με τον αγωνιστικό χώρο τον τελευταίο καιρό. Έχοντας ήδη αποσυρθεί από το παγκόσμιο πρωτάθλημα Superbike, η Suzuki έφυγε και από το MotoGP στο τέλος του 2022. Η αναχώρηση έμοιαζε οριστική, αλλά ίσως και να μην ήταν…
Του Μάρκου Πυλαρινού
Η ιστορία της Suzuki στο MotoGP
Παρά την αναχώρηση της Suzuki από τα πρωταθλήματα WSBK και MotoGP αλλά και την απόσυρση θρύλων της όπως το GSXR-1000, η Suzuki είναι από τα πιο σημαντικά ονόματα του δίτροχου αγωνιστικού χώρου. Ξεκινώντας στην μεγάλη κατηγορία το 1971, η Suzuki ήταν η πρώτη κατασκευάστρια που πήρε νίκη στην τότε μεγάλη κατηγορία των 500 κυβικών με δίχρονο κινητήρα.
Η Suzuki μπήκε επίσημα σαν εργοστασιακή ομάδα στην μεγάλη κατηγορία το 1974 με τους Jack Findlay και τον θρυλικό Barry Sheene καβαλώντας το RG500. Η Suzuki σύντομα κέρδισε δύο συνεχόμενους τίτλους το 1976 και το 1977 με τον Barry Sheene. Πέρασαν μερικά χρόνια για τον επόμενο τίτλο ο οποίος ήρθε το 1993 με τον Kevin Schwantz. Η Suzuki πήρε ξανά τίτλο το 2000 με τον Kenny Roberts Jr. Ο επόμενος τίτλος καθυστέρησε αρκετά αλλά ήρθε το 2020 στην εποχή του COVID με τον Joan Mir να παίρνει τον πρώτο και μοναδικό του τίτλο ως τώρα.
Το 2022 ύστερα από αναδιάρθρωση και αλλαγές προτεραιοτήτων της Suzuki, το αγωνιστικό πρόγραμμα έλαβε ένα γρήγορο και ίσως άδοξο τέλος. Τον Μάιο του 2022 η Suzuki ανακοίνωσε πως διαπραγματεύεται με την Dorna για την αναχώρηση της από το πρωτάθλημα, και το επίσημο τέλος ήρθε στη λήξη της σεζόν του 2022. Τα νέα τάραξαν τον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού μιας και η Suzuki είχε πάρει πρόσφατα πρωτάθλημα και είχε ακόμη μοτοσυκλέτα ικανή να πάρει νίκες, κατακτώντας την ψηλότερη θέση του βάθρου στους δύο τελευταίους αγώνες της χρονιάς του 2022.
Η πιθανή επιστροφή της Suzuki
Δεν πρόλαβε καλά-καλά να φύγει η Suzuki και ήδη έχουμε δηλώσεις από τον ίδιο τον πρόεδρο της Toshihiro Suzuki για πιθανή επιστροφή. Σε συνέντευξη του Toshihiro Suzuki με την εφημερίδα Corriere dello Sport, ο ίδιος δήλωσε πως «θα επιστρέψουμε στην κατηγορία, και θα το κάνουμε για τη νίκη. Αλλά πρώτα πρέπει να λύσουμε τα προβλήματά μας στην αγορά». Η Suzuki φαίνεται πως θέλει πρώτα να διευρύνει την γκάμα των μοτοσυκλετών της και να λύσει πιθανά οικονομικά προβλήματα. Ο πρόεδρος της Suzuki εμφατικά δήλωσε πως «αν δεν έχουμε πλήρη γκάμα μοντέλων να προσφέρουμε στους πελάτες μας, η συμμετοχή μας στο πρωτάθλημα MotoGP δεν έχει νόημα».
Παρά τις προϋποθέσεις της επιστροφής, ο πρόεδρος της Suzuki ακούγεται θετικός στην ιδέα. Ο Toshihiro Suzuki έκανε και νύξη για πιθανή επιστροφή της Suzuki στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Superbike από το οποίο απουσιάζει τα τελευταία 10 χρόνια. Παραδόξως η συγκεκριμένη δήλωση έχει ίσως ακόμη μεγαλύτερο βάρος μιας και προαπαιτεί και ύπαρξη αντίστοιχης σπορ μοτοσυκλέτας παραγωγής για να συμμετάσχει στο πρωτάθλημα.
Μετά την αναχώρηση της Suzuki από το MotoGP το 2022, το κενό που άφησε έχει τροφοδοτήσει φήμες για τη συμμετοχή νέου έκτου κατασκευαστή. Ονόματα όπως την MV Agusta και την BMW έχουν ήδη ακουστεί, αλλά δεδομένης της τεχνογνωσίας και των πόρων της Suzuki, ίσως η θέση συμπληρωθεί από την μάρκα στην οποία άνηκε.
Προσοχή στις ειδήσεις MotoGP και Suzuki τα επόμενα χρόνια λοιπόν, ειδικά όσο πλησιάζουν οι νέοι κανονισμοί του 2027. Ίσως οι Μπλε από το Hamamatsu να επιστρέψουν ξανά…
Όλες οι ειδήσεις
Δοκιμή Tesla Model 3 Performance: Το ηλεκτρικό «BMW M3 Killer»;
Σκληρό τεστ στην έρημο για το πρώτο ηλεκτρικό Range Rover
Βανδαλισμοί στο Μετρό Θεσσαλονίκης, προειδοποίηση για «επεισοδιακά» εγκαίνια!