Ο πρόεδρος της Suzuki Motor Corporation, Toshihiro Suzuki, μίλησε πρόσφατα στο περιοδικό MCN για το μέλλον των μοτοσυκλετών της εταιρείας – αφήνοντας να εννοηθεί ότι θα μπορούσαμε να δούμε μια επιστροφή sport μοτοσυκλετών της Suzuki στο όχι τόσο μακρινό μέλλον.
του Μάρκου Πυλαρινού
Προς το παρόν, η πλήρης γκάμα της sport κατηγορίας της Suzuki στην Ευρώπη (συμπεριλαμβάνοντας το Ηνωμένο Βασίλειο) αποτελείται από το μονοκύλινδρο GSX-R125 φιλικό προς τα διπλώματα κατηγορίας A1 και το GSX-8R με εν σειρά δικύλινδρο κινητήρα 776cc – σχεδιασμένο να «σφηνώνει» στην ίδια κατηγορία με μοτοσυκλέτες όπως το Yamaha R7 και το Triumph Daytona 660.
Η ιαπωνική μάρκα δεν παράγει πλέον κανένα από τα GSX-R ή οτιδήποτε στημένο για πίστα για την Ευρώπη. Το τελευταίο GSX-R1000 που βγήκε ήταν πριν καν την άφιξη των κανονισμών ρύπων Euro5 το 2022.
Πριν από αυτό, τα supersport μοντέλα GSX-R600 και 750 είχαν ήδη εγκαταλείψει την ήπειρο – και τα τρία τετρακύλινδρα μοντέλα βρίσκονται πλέον μόνο σε επιλεγμένες αγορές, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ.
Ωστόσο, παρά το σημερινό τοπίο, τα πρόσφατα σχόλια του προέδρου της μάρκας υποδηλώνουν μια πιο θετική εικόνα για το μέλλον – με πολλές ευρωπαϊκές και ιαπωνικές μάρκες να ανασταίνουν την κατηγορία supersport για το 2025 (η Honda με το CBR600 και η Yamaha με το R9 για παράδειγμα).
«Δεν μπορούμε να σας πούμε τις λεπτομέρειες, αλλά πιστεύουμε ότι είναι σημαντικό να φέρουμε τις supersport μοτοσυκλέτες στην αγορά, προσαρμοσμένες τους νέους κανονισμούς», είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Suzuki.
«Πιστεύουμε ότι είναι σημαντικό, γιατί είναι η κληρονομιά της Suzuki».
Υγιής ανταγωνισμός
Παρά το γεγονός ότι σχεδόν εξαφανίστηκε πριν από μερικά χρόνια, η κατηγορία των supersport βρίσκεται τώρα στην καλύτερη κατάσταση που έχει υπάρξει εδώ και καιρό, με το 2025 να μας φέρνει το νέο τρικύλινδρο Yamaha R9, το αντίστοιχο KTM 990 RCR, το επανασχεδιασμένο Ducati Panigale V2 και ένα πιο ζωηρό MV Agusta F3 RR.
Προσθέστε σε αυτή τη γκάμα και το CBR600RR της Honda – που επέστρεψε στην Ευρώπη το 2024 μετά την αποχώρησή του το 2017 – και το ZX-6R της Kawasaki και έχετε μια εξαίσια σειρά μοτοσυκλετών της κατηγορίας.
Οι πωλήσεις ήταν επίσης ελπιδοφόρες, με το CBR600RR να βρίσκεται στην κορυφή της βρετανικής αγοράς για μοτοσυκλέτες 501-750cc τον Ιούνιο του 2024, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ένωση Βιομηχανίας Μοτοσικλετών.
Τα στοιχεία τους έδειξαν 162 ταξινομήσεις για την περίοδο και αποκάλυψαν περαιτέρω ότι ήταν το μοντέλο supersport με τις περισσότερες πωλήσεις τον επόμενο μήνα, με επιπλέον 71 ταξινομήσεις.
Παρά τη συζήτηση για sport μοντέλα, ο «κ. Suzuki» ήθελε να αποδείξει ότι αυτό δεν θα σήμαινε απαραίτητα μια πλήρη επιστροφή στους αγώνες, με το εργοστάσιο να μην επενδύει πλέον στο MotoGP, στο WSBK ή ακόμα και στο World Endurance – όπου η γαλλική Η ομάδα Yoshimura SERT Motul κέρδισε ξανά το πρωτάθλημα το 2024 χρησιμοποιώντας ένα GSX-R1000R.
«Το πιο σημαντικό πράγμα, πιστεύουμε, είναι να φέρουμε μοτοσυκλέτες στους πελάτες μας, τηρώντας όλους τους κανονισμούς», συνέχισε. «Φυσικά, οι αγώνες είναι σημαντικοί, αλλά δίνουμε προτεραιότητα στο να παράγουμε τις μοτοσυκλέτες που θέλουν οι πελάτες μας παραμένοντας ουδέτεροι όσον αφορά τους ρύπους».
Για το σκοπό αυτό, ο πρόεδρος της μάρκας επιβεβαίωσε ότι η Suzuki θα συνεχίσει να επενδύει στο project «Team Suzuki CN Challenge», το οποίο τους είδε να διαγωνίζονται στον φετινό αγώνα αντοχής Suzuka Eight Hours με ένα πειραματικό GSX-R1000R που λειτουργεί με καύσιμο 40% βιολογικής προέλευσης από την εταιρεία Elf, καθώς και λιπαντικό κινητήρα της Motul, παρασκευασμένο από βάση βιολογικής προέλευσης.
To project αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης συνεργατικής προσέγγισης για το μέλλον των μοτοσυκλετών παραγωγής. Για παράδειγμα η Yoshimura παρήγαγε μια πλήρη αγωνιστική εξάτμιση με καταλύτη και η Bridgestone προμήθευσε ελαστικά με αυξημένο όγκο ανακυκλωμένου υλικού.
Η ομάδα της Suzuki ολοκλήρωσε τον αγώνα αντοχής μόλις τέσσερις γύρους πίσω από τη νικήτρια, την Team HRC. Όλα δείχνουν λοιπόν πως η Suzuki δεν έχει τελειώσει με τον αγωνιστικό χώρο ακόμα… Ας ελπίσουμε πως το νέο GSXR θα κάνει την εμφάνιση του στο σχετικά άμεσο μέλλον.
Όλες οι ειδήσεις
Τα «πεντάστερα» του Euro NCAP: Αυτά είναι τα πιο ασφαλή αυτοκίνητα της αγοράς
H Toyota επιμένει στους θερμικούς κινητήρες: Ποιο είναι το νέο δίλιτρο μοτέρ της
Πως οι Φινλανδοί χρησιμοποιούν το χιόνι για να βρίσκουν τον δρόμο τους