Τον τελευταίο καιρό έχουμε ολοένα και περισσότερες ειδήσεις που αφορούν ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες. Είτε μιλάμε για κάποιο καινούριο μοντέλο ή την τοποθέτηση κάποιου κατασκευαστή, η ηλεκτροκίνηση είναι από τα «καυτά» θέματα πλέον. Τώρα μπαίνει επίσημα στη συζήτηση και η Royal Enfield με το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής το 2025.
του Μάρκου Πυλαρινού
Τι γνωρίζουμε για το νέο ηλεκτρικό μοντέλο της Royal Enfield;
Σε συνέντευξη του με την εφημερίδα Financial Times, ο CEO της Royal Enfield, B. Govindarajan επιβεβαίωσε πως είμαστε περίπου ένα χρόνο από την παρουσίαση της πρώτης ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας παραγωγής της Royal Enfield. Δεν είναι τα πρώτα νέα ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας από τη Royal Enfield, μιας και πέρυσι είδαμε το πρωτότυπο ηλεκτρικό Himalayan (γνωστό και ως Him-E) που βασίζεται πάνω στο Himalayan 450 αλλά με ηλεκτροκινητήρα και μπαταρίες.
Αυτή τη φορά όμως μιλάμε για ένα μοντέλο παραγωγής το οποίο θα βασίζεται στη νέο-ρετρό αισθητική της εταιρείας. Επιπλέον η Royal Enfield επέλεξε την οδό του fast-charging, με μη-αφαιρούμενη μπαταρία. O B. Govindarajan υποστηρίζει πως το μοντέλο θα είναι ελκυστικό και πολύ διαφορετικό από τον ανταγωνισμό, παράγοντας άμεσα κέρδος μετά την άφιξη του στην αγορά.
Ποια θα είναι η τελική μορφή του μοντέλου;
Για την ώρα δεν έχουμε κάτι σίγουρο, αλλά τα διάσπαρτα στοιχεία που έχουμε σχηματίζουν μια ενδιαφέρουσα εικόνα. Αρχικά έχουμε μια πρώτη απεικόνιση από επίσημα αρχεία κατοχύρωσης που επιβεβαιώνει το μοντέλο ως μια νέο-ρετρό μοτοσυκλέτα πόλης. Τώρα όσον αφορά το όνομα του μοντέλου, τα στοιχεία είναι πιο αόριστα. Για την ώρα έχουμε δύο πιθανές ονομασίες, το Flying Flea ή το Royal Babe-E. Και τα δύο ονόματα είναι αναγωγές σε ιστορικά μοντέλα της Royal Enfield.
Τα τελευταία στοιχεία βγαίνουν από μια παρουσίαση για επενδυτές της Royal Enfield, όπου και αναφέρεται η ανάπτυξη ενός ηλεκτρικού μοντέλου όπου τονίζεται το ύφος του σχεδιασμού μαζί με κάποια βασικά τεχνικά στοιχεία.
Η θέση του μοντέλου της Royal Enfield στην αγορά
Οι ενδείξεις που έχουμε εώς τώρα από την αγορά, μαρτυρούν μια απροθυμία μεγάλων κατασκευαστών να εμπλακούν σε ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες επιδόσεων. Μια στο τόσο βλέπουμε κάποιο μεγάλο μοντέλο, χωρίς απαραίτητα όμως να παράγει πωλήσεις και κέρδος. Από την άλλη, οι μικρότερες μοτοσυκλέτες πόλης έχουν αρχίσει να πιάνουν τόπο στην αγορά. Λογική αυτή η τάση μιας και δεν αποτελεί τόσο πρόβλημα η αυτονομία και τα έξοδα κίνησης μειώνονται δραματικά. Παράλληλα τα αστικά κέντρα είναι ιδανικό περιβάλλον για μοτοσυκλέτες με μικρότερες διαστάσεις όπου ο εύκολος χειρισμός και η στάθμευση είναι κύρια κριτήρια. Επομένως οι δηλώσεις για άμεση κερδοφορία ενός μικρού ηλεκτρικού μοντέλου της Royal Enfield να μην είναι τόσο παράλογες. Παρά την ικανότητα ηλεκτοκινητήρων να παράγουν σοβαρές επιδόσεις, η ανακοίνωση ενός ακόμη μοντέλου πόλης πιθανώς σφραγίζει την μελλοντική πορεία της ηλεκτροκίνησης στο χώρο της μοτοσυκλέτας.
Όλες οι ειδήσεις
Σφαγή στον προφυλακτήρα. Πώς να καθαρίσεις τα «μυγάκια»
H νέα BMW M5 Touring: Υβριδική, “οικογενειακή” και φυσικά γρήγορη!