Στη φετινή Διεθνή Έκθεση Μοτοσυκλέτας και Εξοπλισμού, EICMA, στο Μιλάνο, η Honda παρουσίασε στο κοινό όλα τα μοντέλα της για το 2024.
Σε ένα φαντασμαγορικό show μέσα στο κατάμεστο Auditorium εν όψει της Διεθνούς Έκθεσης Μοτοσυκλέτας και Εξοπλισμού, η Honda παρουσίασε τις νέες μοτοσυκλέτες αλλά και τις νέες τεχνολογίες που διαθέτουν όλα τα μοντέλα της γκάμας της. Μεταξύ όλων ξεχώρισαν οι CRF1100L Africa Twin και Africa Twin Adventure Sports, NX500, και CBR1000RR-R Fireblade και CBR1000RR-R Fireblade SP.
CRF1100L Africa Twin και Africa Twin Adventure Sports
Η EICMA σηματοδοτεί επίσης το δημόσιο ντεμπούτο της 24YM CRF1100L Africa Twin και της έκδοσης Adventure Sports, οι οποίες έρχονται ανανεωμένες σε επίπεδο επιδόσεων και πρακτικότητας για το 24YM.
Και τα δύο μοντέλα έχουν αυξημένη κατά 7% μέγιστη ροπή – η οποία αποδίδεται 750 rpm νωρίτερα – χάρη στις αλλαγές στη σχέση συμπίεσης, στο χρονισμό των βαλβίδων, στους αυλούς εισαγωγής και στις ρυθμίσεις της ECU. Οι βελτιώσεις στο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη εξασφαλίζουν ότι οι επιλεγμένες σχέσεις του κιβωτίου ταιριάζουν απόλυτα στα νέα χαρακτηριστικά απόδοσης του κινητήρα, παράλληλα με βελτιωμένη ανίχνευση στροφών και ακόμα πιο φυσική αίσθηση κατά την εκκίνηση και την αλλαγή από πρώτη σε δεύτερη σχέση.
Η πρακτικότητα βελτιώνεται με την προσθήκη tubeless ελαστικών για ευκολότερη επισκευή στο πλάι του δρόμου και μιας μεγαλύτερης, ρυθμιζόμενης ζελατίνας 5 θέσεων.
Η CRF1100L Africa Twin θα διατίθεται τώρα προαιρετικά και για πρώτη φορά με την ανάρτηση Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (Showa EERA™), η οποία προσφέρει βελτιστοποιημένη απόσβεση σε όλες τις συνθήκες οδήγησης, καθώς και τη δυνατότητα αλλαγής της προ-φόρτισης του πίσω ελατηρίου εν κινήσει, μέσω της οθόνης αφής 6,5 ιντσών.
Οι δυνατότητες της CRF1100L Africa Twin Adventure Sports στο δρόμο ενισχύονται από το νέο μπροστινό τροχό 19″ με φαρδύτερο ελαστικό, ένα φαρδύτερο μπροστινό φέρινγκ που παρέχει υψηλότερη προστασία από τις καιρικές συνθήκες και μία μεγαλύτερη οθόνη. Η άνεση για τον αναβάτη αυξάνεται χάρη στην ενισχυμένη εσωτερική επένδυση της σέλας.
NX500
Η εμβληματική ονομασία “NX” επιστρέφει στη γκάμα της Honda, με τη μορφή της νέας NX500.
Με τα αρχικά “NX” να σημαίνουν ‘New X–over’, η ΝΧ500 έχει σχεδιαστεί για απολαυστική οδήγηση, τόσο σε δρόμους με στροφές και στο χώμα, όσο και σε μακρινές διαδρομές. Βασισμένη στη δημοτικότητα της απερχόμενης CB500X, υιοθετεί νέο στυλ και βελτιώνεται ως προς τις προδιαγραφές και τις επιδόσεις.
Η δυναμική συμπεριφορά και η αίσθηση της μοτοσυκλέτας έχουν βελτιωθεί χάρη στο μειωμένο κατά 3 κιλά συνολικό βάρος (έχει δεχθεί μείωση βάρους 1,5 κιλού, μόνο από τις νέες ελαφριές ζάντες από χυτό αλουμίνιο με 5 μπράτσα) που είναι πλέον 196 κιλά (πλήρες υγρών), στη βελτιστοποίηση της σκληρότητας του ελατηρίου και της απόσβεσης για το ανεστραμμένο πιρούνι Showa Separate Function Fork Big Piston (SFF-BP) 41 χλστ. και στην πιο ισχυρή επιτάχυνση χάρη στις νέες ρυθμίσεις του συστήματος ψεκασμού καυσίμου.
Οι αναβαθμίσεις περιλαμβάνουν επίσης μία νέα οθόνη TFT 5 ιντσών, συνδεσιμότητα smartphone Honda RoadSync* και προσθήκη του Honda Selectable Torque Control (HSTC). Η ανανεωμένη σχεδίαση περιλαμβάνει ένα νέο προβολέα, νέα πλαστικά από μπροστά μέχρι πίσω που συνδυάζουν την χρηστικότητα μιας compact adventure τύπου μοτοσυκλέτας, με την επιβλητική σιλουέτα και τη στιβαρότητα.
*Η εφαρμογή Honda RoadSync το παρόν δεν είναι διαθέσιμη στη χώρα μας.
CBR1000RR-R Fireblade και CBR1000RR-R Fireblade SP
Για το 24YM, η CBR1000RR-R Fireblade και η SP παραλλαγή της, εξελίσσονται ακόμα περισσότερο με μία σειρά βελτιώσεων στον κινητήρα και το κιβώτιο, που αυξάνουν σημαντικά την απόδοση στις μεσαίες στροφές και την απόκριση στο γκάζι.
Αξιοποιώντας την τεχνογνωσία καθώς και πολλά από τα επιτεύγματα της HRC στον τομέα της ανάπτυξης, η απόδοση ροπής και ισχύος των 113Nm και 217 Ps (160kW) της CBR1000RR-R Fireblade SP έχει αλλάξει σημαντικά, για καλύτερη επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών και εκρηκτική απόδοση στις υψηλές στροφές. Όλα αυτά ενισχύονται από τις νέες, πιο κοντές σχέσεις και την κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης, το επανασχεδιασμένο μεσαίο φέρινγκ με τα νέα αεροδυναμικά πτερύγια (winglets), καθώς και από το βελτιστοποιημένο, ελαφρύτερο πλαίσιο.
Η προσθήκη ενός Διπλού Μηχανισμού Συστήματος Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Γκαζιού (2-Motor Throttle By Wire) βελτιώνει τον έλεγχο στο μερικό άνοιγμα του γκαζιού και αυξάνει το φρένο του κινητήρα. Οι ελαφρύτεροι στροφαλοθάλαμοι, στροφαλοφόρος άξονας και μπιέλες, μαζί με το βελτιωμένο χρονισμό των βαλβίδων και την αυξημένη σχέση συμπίεσης, εξασφαλίζουν ότι η CBR1000RR-R Fireblade SP αντλεί περισσότερη ισχύ από κάθε κύκλο καύσης, ενώ οι αλλαγές στο τελικό της Akrapovič (στάνταρ εξοπλισμός) μειώνουν τον παραγόμενο ήχο από την εξάτμιση κατά 5dB.
Η έκδοση SP της CBR1000RR-R Fireblade είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα στον κόσμο που χρησιμοποιεί τη νέα, τρίτη γενιά του ανεστραμμένου πιρουνιού Öhlins Smart Electronic 43χλστ. S-EC3.0 (SV) NPX USD. Προσφέρει επίσης έναν ‘οδηγό’ ρύθμισης προφόρτισης ελατηρίου μέσω του πίνακα οργάνων, ο οποίος προσφέρει στους αναβάτες έναν κατανοητό και εύκολο τρόπο, ώστε να ρυθμίζουν ιδανικά τη Fireblade τους. Οι νέες, ακτινικά τοποθετημένες τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo Stylema R προσφέρουν σταθερά υψηλή απόδοση πέδησης.