Ανακαλύπτουμε όμορφες διαδρομές στην Οίτη, για να θυμηθούμε το Ράλι Ακρόπολις, οδηγώντας ένα πολυεργαλείο, την αμφιταλαντευόμενη μεταξύ μοτοσυκλέτας και σκούτερ Honda X-ADV.
Κείμενο – φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος
Η Honda X-ADV είναι ίσως η πιο πολύπλευρη μοτοσυκλέτα που έχει κυκλοφορήσει ποτέ, καθώς συνδυάζει τα θετικά μιας on-off μοτοσυκλέτας με την πρακτικότητα ενός σκούτερ. Ο Ιταλός σχεδιαστής που ηγήθηκε το συγκεκριμένο πρότζεκτ στο μυαλό του είχε τους χωματόδρομους της πατρίδος μας που οδηγούν σε μία ερημική πανέμορφη παραλία, όπως χαρακτηριστικά έχει πει. Έτσι δεν είναι περίεργο που η X-ADV νιώθει τόσο άνετα σε άσφαλτο ή χώμα, ακόμα και εάν χρειάζεται να κάνει 1200 χιλιόμετρα ακολουθώντας τα αυτοκίνητα του WRC.
O Καβάφης αναφέρει το πασίγνωστο «Σα βγεις στον πηγαιμό για την Ιθάκη, να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος», και το Ράλι Ακρόπολις - όπως κάθε τέτοιου είδους αγώνας - είναι μια καλή ευκαιρία για ένα μικρό ταξίδι για τη δική σου Ιθάκη. Γιατί δεν είναι μόνο η απόλαυση που προσφέρουν οι χωμάτινες βολίδες με τις πλαγιολισθήσεις και τις εκρήξεις από τις εξατμίσεις ελέω turbo, είναι και μια πολύ καλή ευκαιρία να βρεθείς στα βουνά και να ανακαλύψεις νέες διαδρομές, κάποιες κοπάνες ίσως που οδηγούν σε Ειδικές.
Στο φετινό Ράλι Ακρόπολις η Ειδική της Παύλιανης μας έδωσε την ευκαιρία να εξερευνήσουμε λίγο παραπάνω το βουνό Οίτη, καθώς η Ειδική το διέσχιζε από τον νότο προς το βορεινό τμήμα του, για να κατευθυνθεί μετά δυτικά και να καταλήξει στο χωριό Μαυρολιθάρι. Ένας καλά πατημένος χωματόδρομος που ξεκινά λίγο μετά την Παύλιανη (πηγαίνοντας για Καλοσκοπή) σχεδόν αμέσως σε οδηγεί σε ένα πανέμορφο δάσος από έλατα, για να συνεχίσει για αρκετά χιλιόμετρα έως σχεδόν τον αρχαιολογικό χώρο των Πυρών Ηρακλέους. Σε αυτό το σημείο υπήρχε ένας αρχαιολογικός ναός που σύμφωνα με την μυθολογία χτίστηκε στο σημείο που αυτοπυρπολήθηκε ο Ηρακλής. Μετά από τα Πυρά Ηρακλέους ο χωματόδρομος διασχίζει χαμηλά υψίπεδα από όπου χαρακτηριστική είναι η απουσία δέντρων, δημιουργώντας ένα ατελείωτο βοσκότοπο έως την Καταβόθρα, ένα από τα κλασικά σημεία όπου μαζεύουν τον περισσότερο κόσμο τις ειδικές, καθώς η περιοχή ενδείκνυται για ελεύθερο κάμπινγκ. Αμέσως μετά την Καταβόθρα ο χωματόδρομος οδηγεί πάλι σε ένα άλλο ελατόδασος, μόνο που πλέον ο δρόμος είναι στενή λωρίδα χώματος με αλλεπάλληλες στροφές που σε συνδυασμό με το πατημένο χώμα κάνει τη σχετικά σβέλτη οδήγηση της X- ADV μια οδηγική απόλαυση. Η συνολική απόσταση του χωματόδρομου από την Παύλιανη έως το Μαυρολιθάρι είναι 24 χιλιόμετρα χωματόδρομου που μπορεί να καλυφτεί εύκολα από οποιαδήποτε on-off μοτοσυκλέτα.
Από την Καταβόθρα ξεκινά και ένας άλλος χωματόδρομος που οδηγεί προς το βορά για να καταλήξει στο χωριό Καστανιά. Ο δρόμος αυτός είναι σαφώς πιο δύσκολος με νεροφαγώματα, σαθρή πέτρα και κάποια σημεία με λάσπη, κάτι που δεν προβλημάτισε την X- ADV χάρη στο χαμηλό κέντρο βάρος της. Αυτός ο δρόμος οδηγεί στις βορινές πλαγιές της Οίτης που είναι πολύ απότομες, με τα έλατα να προσπαθούν να φυτρώσουν ανάμεσα στα βράχια. Μέχρι την Καστανιά ο ταξιδιώτης θα συναντήσει ένα μικρό ποτάμι, το Ρενιόρεμα, ένα ακόμα σημείο με χαμηλά υψίπεδα, τις Λιβαδιές, καθώς και ένα μικρό καταρράκτη.
Όπως αναφέραμε παραπάνω 1,200 χιλιόμετρα σε τρεις μέρες στα βουνά, οδηγώντας σχετικά γρήγορα από ειδική σε ειδική ήταν μια αρκετά δύσκολη δοκιμασία, μια δοκιμασία που φανέρωσε όμως την άριστη πολυμορφικότητα της Honda X- ADV. Το αυτόματο κιβώτιο σε τέτοιες περιπτώσεις είναι ένα «συν» στην άνεση, ενώ η λειτουργία του κιβωτίου με το διπλό συμπλέκτη ακολουθούσε όποιο ρυθμό έδινε το ride by wire γκάζι. Το μυστικό της επιτυχίας του DCT οφείλεται κυρίως και στην άφθονη ροπή χαμηλά του δικύλινδρου κινητήρα, που μοιράζεται τα ίδια χαρακτηριστικά με τον κινητήρα του Honda Jazz. Αναρτήσεις και φρένα είναι Honda, δηλαδή χωρίς να είναι "κραυγαλέα", κάνουν άριστα τη δουλειά τους σε χώμα ή άσφαλτο. Η προστασία από τον αέρα είναι πλήρης χάρη στη μεγάλη ρυθμιζόμενη ζελατίνα που δεν ενοχλεί στην οδήγηση, ενώ η σχεδίαση των πλαστικών της X-ADV σαν σκούτερ βοηθούν στο να μην λερώνεσαι στις λάσπες, αν και είναι λίγο οξύμωρο αν ακολουθείς το Ράλι Ακρόπολις με την τόση σκόνη. Μπορεί η X- ADV να μην έχει την αίγλη της Africa Twin, αλλά είναι σαφώς πολύ πιο πρακτική. Όπως μπορεί να μην είναι η σούπερ τουριστική αλλά καμιά άλλη μοτοσυκλέτα δεν μπορεί να ταξιδεύει με 120 και να έχει κατανάλωση 4 λίτρα/100χλμ. Ένα είναι σίγουρο. Ανυπομονούμε για το επόμενο Ράλι Ακρόπολις για να απολαύουμε τα αυτοκίνητα του WRC, αλλά και για να ανακαλύψουμε νέες διαδρομές στη σέλα μιας Honda X- ADV.