Η ήδη κορυφαία naked supersport της Aprilia, βελτιώνεται στα σημεία που πρέπει και μας εκπλήσσει ευχάριστα στη νέα άσφαλτο της πίστας των Σερρών. Ένα εξαιρετικό σύνολο με λεπτομέρειες που κάνουν τελικά τη διαφορά!
Του Νεκτάριου Διατσίδη – Φωτογραφία: Χρύσανθος Οικονομίδης
Μετά από την πολυαναμενόμενη νέα ασφαλτόστρωση της πίστας των Σερρών, βρεθήκαμε για να δοκιμάσουμε σε αυτήν, τη νέα Aprilia Tuono V4 Factory 1100 η οποία διαθέτει περισσότερα αεροδυναμικά βοηθήματα, διαφορετική θέση οδήγησης χάρις τον συνδυασμό μικρότερου ρεζερβουάρ καυσίμου 17.9 λίτρων και διαφορετικής σέλας, χαμηλότερης κατά 9 χιλιοστά, ενώ νέο είναι και το ψαλίδι ελαφριού αλουμινίου με ενύσχιση στο κάτω μέρος του.
Ο κινητήρας V4 έχει την ίδια απόδοση με την προηγούμενη έκδοση του μοντέλου, 175 ίππων στις 11,350 σ.α.λ. και 121Nm ροπής στις 9,000 σ.α.λ. και διαθέτει πλέον 8 μπέκ ψεκασμού του καυσίμου για τις απαιτήσεις του Euro 5 αλλά και για περισσότερη απόδοση του κινητήρα σε όλο το φάσμα των στροφών, καθώς και του καλύτερου ελέγχου του ηλεκτρονικού γκαζιού στις ανάγκες γρήγορης απόκρισης με όλες τις ρυθμιζόμενες ηλεκτρονικές μονάδες ελέγχου.
Οι αναρτήσεις της Ohlins μαζί με το αμορτισέρ τιμονιού ελέγχονται ηλεκτρονικά με το σύστημα Smart EC 2.0 το οποίο επεμβαίνει στο άνοιγμα και το κλείσιμο ηλεκτροβαλβίδων που ρυθμίζουν συνεχώς την απόσβεση και ανταποκρίνονται άμεσα σύμφωνα και με τη λειτουργία των υπόλοιπων ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου της πρόσφυσης ATC, ανύψωσης εμπρός τροχού AWC, χαρτογράφησης κινητήρα AEM και σε συνδυασμό επίσης με την αδρανειακή μονάδα ελέγχου 6 αξόνων.
ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ
Ξεκινώντας τους πρώτους γύρους στην πίστα με τη νέα άσφαλτο η οποία είναι πλέον λεία και με πυκνούς και μικρούς πόρους, παρατηρούμε την ομαλή συμπεριφορά των ελαστικών στο κράτημά τους ως προς τις διαφορετικές δυνάμεις στην επιτάχυνση, το πλάγιασμα και το φρενάρισμα. Η ασφαλτόστρωση είναι παντού ομοιόμορφη και επίπεδη χωρίς σαμαράκια και η πρώτη εντύπωση για το πώς δουλεύουν οι αναρτήσεις κυρίως σε αυτές τις ιδανικές συνθήκες είναι η πλήρης ομαλή συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας και τα όποια κουνήματα στις εξόδους με πολύ γκάζι είναι και αυτά ομαλά με τάση να μειωθούν από την αρχή της εμφάνισής τους.
Σε αυτές τις συνθήκες οι αναρτήσεις δεν έχουν δύσκολο έργο από τη στιγμή που δεν υπάρχουν ατέλειες, όμως όταν αυτές οι συνθήκες επιτρέπουν και περισσότερη πίεση στην οδήγηση τότε η λειτουργία των αναρτήσεων έχει να ανταπεξέλθει σε πιο ουσιαστικές παρεμβάσεις στην ισορροπία και την αποφυγή ταλαντώσεων. Η απόσβεση η οποία ελέγχεται ηλεκτρονικά, από τη στιγμή που θα υπάρξει πλαγιολίσθηση και τάση να δημιουργηθεί ταλάντωση, αυξάνει ή μειώνει τον βαθμό της είτε στην συμπίεση είτε στην επαναφορά και το αποτέλεσμα είναι να συμβαίνουν μόνο ομαλά φαινόμενα, τουλάχιστον όσο τα λάστιχα έχουν ακόμα περιθώριο (η γρήγορη φθορά τους ήταν το χαρακτηριστικό με τη νέα άσφαλτο). Η ομαλή συμπεριφορά οφείλεται και στο νέο ψαλίδι το οποίο πέρα από τη μάζα που βρίσκεται χαμηλότερα έχει διαφορετική παραμόρφωση σε στρέψη αλλά και πλάγιες μετατοπίσεις, συμβάλλοντας καλύτερα στις δυνάμεις που εφαρμόζονται στο πλαίσιο.
Με βάση τις τελευταίες αλλαγές του μοντέλου στην αεροδυναμική του, στη διαφορετική θέση οδήγησης καθώς και στο ψαλίδι πίσω, σε συνδυασμό με τα ηλεκτρονικά συστήματα και το πλαίσιο, η συνολική συμπεριφορά εντός της πίστας έχει φτάσει σε ένα πολύ υψηλό επίπεδο ακρίβειας χειρισμών.
Στο εμπρός μικρό φέρινγκ στο κάτω μέρος υπάρχουν πλέον πτερύγια μορφοποίησης της ροής του αέρα και κατεύθυνσής του προς τα επάνω όπως επίσης και στα πλαϊνά καλύμματα του ψυγείου και του κινητήρα όπου υπάρχουν ενσωματωμένα φτερά για τη ροή του αέρα επίσης προς τα επάνω και τη δημιουργία κάθετης δύναμης (αρνητικής άντωσης) του εμπρός κυρίως τροχού προς τα κάτω και την αποφυγή της ανύψωσής του στην επιτάχυνση αλλά και την καλύτερη πρόσφυση στις στροφές. Οι συνολικές δυνάμεις πίεσης του αέρα εφαρμόζονται σε ένα χαμηλό κέντρο πιέσεων το οποίο ορίζεται και αυτό αντίστοιχα όπως και οι μάζες που συνολικά συγκεντρώνονται στο κέντρο βάρους. Το φέρινγκ ενώ έχει μικρό μέγεθος καλύπτει αρκετά καλά τον αναβάτη και χάρις στο μικρότερο ρεζερβουάρ και τη χαμηλότερη σέλα η αντίσταση που νιώθεις στα πολλά χιλιόμετρα είναι μικρή. Το σημαντικό πλεονέκτημα του μικρού φέρινγκ είναι στην αεροδυναμική της μοτοσυκλέτας όταν ο αναβάτης βγάζει εντελώς το σώμα του δεξιά ή αριστερά στις στροφές όπου σε σύγκριση με μοτοσυκλέτες που έχουν κανονικό φέρινγκ, η αεροδυναμική αντίσταση για την μοτοσυκλέτα ξεχωριστά από τον αναβάτη, είναι πολύ μικρότερη και το κέντρο αεροδυναμικών πιέσεων σε πιο ευνοϊκή θέση. Στις ανοιχτές στροφές ιδιαίτερα, η μικρή αεροδυναμική αντίσταση της μοτοσυκλέτας διευκολύνει το κράτημα και δίνει ροπή περιστροφής της προς την φορά της στροφής κάτι που βοηθάει στο κράτημα του εμπρός τροχού αλλά και τη σταθερότητα της τροχιάς που διαγράφεται.
ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΤΙΚΗ
Η οδήγηση της νέας Tuono V4 Factory 1100 είναι άκρως διασκεδαστική και ασφαλής που σε συνδυασμό με τη χρήση της εντός της πίστας των Σερρών με τη νέα άσφαλτο αφήνει το τελικό συναίσθημα της απόλυτης ικανοποίησης για τις δυνατότητές της, επιτρέποντας να την οδηγείς και να αντιλαμβάνεσαι την ολίσθηση των ελαστικών σε κάθε συνθήκη, να οδηγείς με την ομοιογένεια της ασφάλτου να μην δημιουργεί αστάθειες στη διαγραφόμενη πορεία και στην ιδανική γραμμή, ενώ η όλη πίεση που δέχεται η μοτοσυκλέτα είναι εμφανής μόνο στη γρήγορη φθορά στα λάστιχα, μιας και η σταθερότητά της δεν αποκαλύπτει ότι κινείσαι σε πολύ γρήγορους ρυθμούς. Σε αυτούς τους ρυθμούς μάλιστα η άσφαλτος η οποία δεν έχει «δουλευτεί» ακόμα κυρίως από τα αυτοκίνητα για να καθαριστεί, να αγριέψει και να στρωθεί με λίγο «λάστιχο», σου δίνει τη δυνατότητα να κάνεις περισσότερα μικρογλιστρήματα και να εξοικειωθείς λίγο περισσότερο με αυτά αλλά και με τις ρυθμίσεις κυρίως του συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης ATC.
Αντίστοιχα και στο φρενάρισμα και με τη χρήση του πίσω φρένου στην είσοδο των στροφών τα ρυθμιζόμενα συστήματα ABS και ανύψωσης RLM, βοηθούν να πλαγιολισθήσεις και σε αυτό το στάδιο ενώ και μέσα στη στροφή το ρυθμιζόμενο φρένο κινητήρα είναι σημαντικό για να διατηρείται η ιδανική γραμμή. Τέλος και οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται απροβλημάτιστα με το ηλεκτρονικό σύστημα αλλαγής AQS είτε στο ανέβασμα είτε στο κατέβασμα ενώ η όλη εικόνα κλείνει και με τη γενική αίσθηση της ευελιξίας της μοτοσυκλέτας που ταυτόχρονα είναι απόλυτα σταθερή, δείχνοντας ότι οι αλλαγές της θέσης οδήγησης και η διαφορά της συμπεριφοράς της συνολικής μάζας με το νέο πίσω ψαλίδι να την μεταφέρει επίσης πιο κάτω, έχουν ως αποτέλεσμα την περισσότερη ευελιξία από το ήδη κορυφαίο προηγούμενο μοντέλο.
Ένας πολύ έμπειρος οδηγός μπορεί να κινηθεί εκπληκτικά γρήγορα, χωρίς να κουραστεί ιδιαίτερα, ένας μεσαίας εμπειρίας οδηγός μπορεί να ευχαριστηθεί οδήγηση στην πίστα και να “γυρίσει” γρηγορότερα από ότι θα έκανε μια superbike, ενώ ένας μικρής εμπειρίας σε πίστα έχει στη διάθεσή του μια «δασκάλα» που θα τον βοηθήσει να βελτιωθεί σημαντικά!
Την ίδια μοτοσικλέτα οδηγήσαμε και στην πίστα του Mugello, στην Ιταλία. Δείτε το βίντεο παρακάτω: