ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ

Οδηγούμε τα Honda CB1000 Hornet / SP: Vespa Mandarina!

odigoume-ta-honda-cb1000-hornet-sp-vespa-mandarina-754552

H Honda επαναφέρει το όνομα «Hornet» και στο λίτρο – Πρακτικά αλλά και λόγω τιμής, τα streetfighter γίνονται προσιτά σε όλους!

Vespa Mandarina είναι η επιστημονική ονομασία της γιγαντιαίας ασιατικής σφήκας, δηλαδή του πιο ζόρικου είδους  στην συγκεκριμένη συνομοταξία των υμενόπτερων και ο τίτλος ταιριάζει γάντι στις δύο εκδόσεις του νέου CB1000 Hornet της Honda. Πρόκειται για την επικαιροποιημένη παρουσία  της εταιρείας  στην κατηγορία των μεγάλων streetfighter, αυτή την φορά, με ένα όνομα που είναι άρρηκτα δεμένο με την «γυμνή» γκάμα μοντέλων της ιαπωνικής εταιρείας, η οποία ολοκληρώνεται με τα Hornet 500 και 750 κυβικών.

Ως βάση, οι δύο εκδόσεις του νέου CB1000 Hornet, μοιράζονται τον τετρακύλινδρο υγρόψυκτο κινητήρα του Fireblade (ΜΥ17), καθώς και ένα νέας σχεδίασης ατσάλινο πλαίσιο δύο  δοκών. Κοινό είναι και το πιρούνι μπροστά, μια Big Piston ανεστραμμένη μονάδα της Showa, με διάμετρο καλαμιών 41 χλστ., που προσφέρει ρυθμίσεις προφόρτισης ελατηρίου, απόσβεση επαναφοράς και απόσβεση συμπίεσης.

H SP έκδοση, ξεχωρίζει για την αυξημένη απόδοση και για κάποια άλλα τεχνικά χαρακτηριστικά που περιγράφονται στον πίνακα που ακολουθεί:

Σε ότι αφορά στα ηλεκτρονικά, αμφότερες οι εκδόσεις εξοπλίζονται με:

-Δικάναλο ABS

-Τraction Control (ΗSTC κατά Honda)

-…αντι-σούζινγκ (Wheelie Control)

-Tέσσερα Riding Modes (Standard, Rain, Sport, 2x User)

Σχετικά με την δυνατότητα παραμετροποίησης στις επιλογές User, ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει τρία επίπεδα απόδοσης αλλά και «φρένου» κινητήρα όταν κλείνει το γκάζι, καθώς και τέσσερα επίπεδα επίδρασης του traction control, το οποίο μπορεί επίσης να απενεργοποιηθεί.

Διαθέσιμη είναι (με πρώτη χώρα εφαρμογής στην Ευρώπη, την Ελλάδα!) και η σουίτα διασυνδεσιμότητας με smartphone, που ονομάζεται Honda RoadSync. O αναβάτης συνδέει μέσω Bluetooth το κινητό του (Αndorid & iOS) με το σύστημα και στην έγχρωμη TFT οθόνη των 5 ιντσών εμφανίζονται πληροφορίες που αφορούν την πλοήγηση, κλήσεις και μηνύματα, πρόγνωση καιρού και πολλά άλλα. Οι εντολές δίνονται φωνητικά, ή μέσω του toggle διακόπτη στην αριστερή πλευρά του τιμονιού.

H Honda επέλεξε το Τεχνολογικό Πάρκο Λαυρίου για την παρουσίαση της μοτοσυκλέτας και όχι τυχαία. Πέραν του ότι οι εγκαταστάσεις των μεταλλίων έχουν διαμορφωθεί σε έναν πολύ όμορφο και ξεχωριστό πολυχώρο, υπήρχε και άλλος ένας λόγος: η πρόσβαση στον παραλιακό δρόμο προς το Σούνιο, μια από τις ομορφότερες και πιο ενδιαφέρουσες οδηγικά διαδρομές της Αττικής.

Ο καιρός αποδείχθηκε σύμμαχος, προσφέροντας μας μια ηλιόλουστη ανοιξιάτικη ημέρα και στον προαύλιο χώρο τον κεντρικών κτηρίων ήταν αραδιασμένα έξι απαστράπτοντα CB1000 Hornet, τρία απλά και τρία SP.  Πρώτη οπτική επαφή και η επεξεργασία δια της αφής σε στατικό mode λοιπόν.

H εμφάνιση της μοτοσυκλέτας, είναι σίγουρα δυναμική αλλά όχι κραυγαλέα, με τις γραμμές να αποτελούν την πιο πλουραλιστική έκφραση της σχεδιαστικής γλώσσας  των Hornet. Η επιθετική μάσκα μπροστά, το μυώδες ρεζερβουάρ και η αιχμηρή απόληξη της ουράς, αποτελούν ουσιαστικά μια συνέχεια παράλληλων επικλινών γραμμών που δίνουν την αίσθηση της κίνησης προς τα μπροστά.

Ποιοτικά, το επίπεδο είναι… Honda. Υλικά και συναρμογή κορυφαίου επιπέδου, αλλά κάπως περιορισμένο χρωματολόγιο: το CB1000 Hornet διατίθεται σε λευκό, κόκκινο και γκρι, ενώ η SP έκδοση, αποκλειστικά σε μαύρο μεταλλικό χρώμα, έχοντας όμως ως «στολίδια» χρυσές ζάντες και στελέχη στην μπροστινή ανάρτηση.

Ήταν πολύ ωραίο το να επεξεργαζόμαστε τις μοτοσυκλέτες και να λιαζόμαστε σαν τα ιγκουάνα αλλά υπήρχε και ένα πρόγραμμα που έπρεπε να ακολουθηθεί, ξεκινώντας με την παρουσίαση, η οποία ήταν σύντομή, περιεκτική και ουσιώδης. Μιας και τα τεχνικά έχουν αναφερθεί πιο πάνω, το πιο ενδιαφέρον κομμάτι, είναι η τιμολογιακή πολιτική της Honda, που αλλάζει προς το καλύτερο.

Με εντολή από Ιαπωνία, η εταιρεία θέλει να καταλάβει ακόμα μεγαλύτερο μερίδιο από αυτό που ήδη έχει στην Ευρώπη και πέραν της πλήρους γκάμας της, μια από τις δέσμες ενεργειών για να το πετύχει αυτό, είναι η διαμόρφωση ελκυστικών τιμών. Στην προκειμένη περίπτωση λοιπόν, οι τιμές για το μοντέλο διαμορφώνονται ως εξής:

CB1000 Hornet – 11.850 €

CB1000 Hornet SP – 13.850 €

Τετρακύλινδρο χιλιάρι με 150 άλογα και σεβαστό εξοπλισμό, κάτω από τα 12.000 €, είχαμε πολύ καιρό να δούμε και σίγουρα η τιμή αυτή αποτελεί ένα από τα πιο δυνατά σημεία της μοτοσυκλέτας, με το «καλημέρα». Τα 13.850 € του SP από την άλλη, ουσιαστικά είναι το κόστος για τις αναβαθμίσεις σε πίσω αμορτισέρ και φρένα. Να σημειώσουμε πάντως, ότι στη γειτονική μας Ιταλία, οι τιμές διαμορφώνονται στα 10.390 € και 11.990 € αντιστοίχως…

Η διαδρομή που έχει σχεδιάσει η Honda ήταν σύντομη αλλά αρκετή για να πάρουμε μια πρώτη γεύση από το ποιόν των μοτοσυκλετών. Ξεκίνησα με το «απλό» CB1000 Hornet και… γνώριμη αίσθηση. Πρόκειται για νέα μοτοσυκλέτα βέβαια, αλλά ως Honda που σέβεται τον εαυτό της, έχει πασπαλιστεί με αυτή την «εργονομική χρυσόσκονη» που σε κάνει να αισθάνεσαι –ακόμα και αν πρόκειται για δυναμικό streetfighther- ότι την οδηγάς χρόνια.

Φιλικό και εύκολο, με έναν εξαιρετικό κινητήρα που είναι γεμάτος σε όλο το φάσμα των στροφών, έχοντας το χαρακτηριστικό τετρακύλινδρο «ξέσπασμα» ψηλά. Το CB1000 Hornet δεν είναι ένα «ξερό» μοντέλο με απόλυτη στοχοπροσήλωση σε πίστα και πολύ γρήγορη οδήγηση, είναι πιο «λειασμένο» στις αιχμές του και πολιτισμένο, χωρίς βέβαια να εμπίπτει στην κατηγορία του αδιάφορου.  Η θέση οδήγησης τοποθετεί το σώμα σε… αθλητική θέση αλλά δεν είναι ακραία, ούτε και κουράζει, ενώ οι αναρτήσεις, με τις ρυθμίσεις που παραλάβαμε για οδήγηση την μοτοσυκλέτα, ήταν αρκετά ενδοτικές (δηλαδή άνετες) αποσβαίνοντας με χαρακτηριστική ευκολία τις κακοτεχνίες του δρόμου.

Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης, με την μοτοσυκλέτα να ανήκει στην κατηγορία αυτών που κρύβουν χιλιόμετρα και μόνο ο αέρας μαρτυρά το ότι πα… γρήγορα. Το «γρήγορα» επιτυγχάνεται, με ένα απλό άνοιγμα του γκαζιού, ανεξαρτήτως του τι σχέση υπάρχει στο κιβώτιο, με τον κινητήρα να αποδεικνύεται πολύ ελαστικός.

Άριστα ζυγισμένο και με πολύ ελαφριά αίσθηση, το CB1000 Hornet έχει ουδέτερη συμπεριφορά, ακολουθώντας με ακρίβεια τις υποδείξεις που του δίνεις. Πρόθυμο στις εισόδους των στροφών και δεκτικό σε απότομες αλλαγές κατεύθυνσης, σε προδιαθέτει για δυναμική οδήγηση, με τα ηλεκτρονικά να επεμβαίνουν πολύ διακριτικά και ουσιαστικά, όταν χρειάζεται. Το μόνο που με προβλημάτισε λίγο, ήταν ότι σε ισχυρό φρένο (πανίσχυρο και με αίσθηση το σύστημα πέδησης) , οι αναρτήσεις, τουλάχιστον στις αρχικές ρυθμίσεις τους, ήταν υπέρ του δέοντος ενδοτικές, με το μπροστινό να βυθίζεται αρκετά και το πίσω  μέρος να ελαφραίνει.

Αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό σε όλες τις μοτοσυκλέτες των οποίων οι κατασκευαστές επιλέγουν εργοστασιακές ρυθμίσεις που ευνοούν την άνεση και το γεγονός ότι στο CB1000 Hornet μπορούν να ρυθμιστούν, σίγουρα δίνει μεγάλα περιθώρια βελτίωσης αλλά προφανώς, δεν υπήρχε χρόνος και άνεση για τέτοιου είδους πειραματισμούς στο test ride.

Σειρά είχε η έκδοση SP και στην πρώτη στροφή, γίνεται άμεσα αντιληπτή η διαφορά που προσδίδει στην μοτοσυκλέτα το αμορτισέρ της Ohlins.  Τα θέμα δεν είναι ποσοτικό αλλά ποιοτικό και δεν έχει να κάνει με το ότι το απλό CB1000 Hornet παρουσίαζε πρόβλημα. Το SP έχει πιο «συμπαγή» αίσθηση και είναι ακόμα πιο σταθερό στην καρδιά των στροφών με το αμορτισέρ να διαχειρίζεται το πίσω μέρος υποδειγματικά.

Ακόμα και αν ήταν αυτή η μοναδική αλλαγή σε σχέση με την βασική έκδοση θα άξιζε μέχρι τελευταίου cent την υπέρβαση για την αγορά του. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Η μικρή στα χαρτιά αύξησης της ισχύος του κινητήρα, δεν αφορά μόνο τις κορυφώσεις των τιμών αλλά συνολικά την απόδοση του κινητήρα, ο οποίος εμφανίζεται πιο «γεμάτος» σε όλο το φάσμα της λειτουργίας του, με «κερασάκι στην τούρτα» μια –καλοδεχούμενη και καλώς εννοούμενη –τραχύτητα.

Oι ακτινικές δαγκάνες Stylema της brembo συνδράμουν και αυτές στην «αναβαθμισμένη» αίσθηση της SP έκδοσης, αν και τα Nissin του απλού CB1000 Hornet, όπως ήδη αναφέρθηκε, απέδιδαν εξαιρετικά. Ένα στοιχείο που δεν είναι συγκρίσιμο, καθώς αποτελεί standard εξοπλισμό μόνο στο SP (προεραιτικά στο απλό), είναι το quickshifter που λειτουργεί άψογα και προσφέρει μοναδική αμεσότητα στις αλλαγές ταχυτήτων, χωρίς χρήση συμπλέκτη, τόσο προς τα πάνω, όσο και προς τα κάτω.

Tι έμεινε από την πρώτη επαφή με τα CB1000 Hornet και CB1000 Hornet SP; Ότι η Honda επιστρέφει σε μια δημοφιλή κατηγορία με τα παραδοσιακά χαρακτηριστικά της, δηλαδή φιλικότητα,  προσαρμοστικότητα και ουσία. Οι μοτοσυκλέτες αυτές, παρά τους 150 ίππους και τον προφανή δυναμικό προσανατολισμό τους, δεν είναι απαγορευτικές για όσους αναβάτες θα αισθάνονταν άβολα με ένα δίτροχο αυτής της ισχύος. Πέραν του ότι αποτελούν μια ιδανική λύση για την εισαγωγή στον κόσμο των τετρακύλινδρων 1000αριών, αίρουν και τους όποιους προβληματισμούς σχετικά με το εύρος χρήσης τους. Δεν πρόκειται για μονοδιάστατα, σκληροπυρηνικά μοντέλα και δεν θα αποτελεί υπερβολή το ότι θα μπορούσαν κάλλιστα να χρησιμοποιηθούν και σε καθημερινές διαδρομές.

Αν προσθέσει κανείς στα ανωτέρω και την τιμή των δύο εκδόσεων του νέου CB1000 Hornet, τότε μιλάμε για μοτοσυκλέτες που έχουν όλα τα φόντα για να αλλάξουν τις ισορροπίες στην συγκεκριμένη κατηγορία. Το απόλυτο έχει και αυτό την γοητεία του και σε ορισμένες περιπτώσεις είναι επιθυμητό, χωρίς παραχωρήσεις, ωστόσο η σκληρή πραγματικότητα είναι ότι το σενάριο της ιδιοκτησίας μοτοσυκλετών ειδικής και συγκεκριμένης χρήσης, δεν είναι δυνατό για όλους. Αν λοιπόν πρέπει να υπάρχει μια, αυτή πλέον μπορεί να είναι τετρακύλινδρη, «χιλιάρα» και steetfighter!

Όλες οι ειδήσεις

Δοκιμή Hyundai Inster: Το ηλεκτρικό που είναι καλύτερο από θερμικό

Υβριδικό αυτοκίνητο με 16.000 ευρώ – Ποιο best-seller μοντέλο είναι;

F1 – ΕΠΙΣΗΜΟ: Yuki Tsunoda ο αντί-Lawson στη Red Bull

 

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο