Στα πλαίσια της παρουσίασης των δύο νέων ελαστικών της Metzeler, ξεχυθήκαμε στην Iταλική εξοχή, σε άσφαλτο και χώμα, επάνω στις δημοφιλής μεγάλες Adventure μοτοσυκλέτες.
Η κατηγορία των μεγάλων Adventure ή Trail (ή on-off όπως την ξέραμε οι πιο παλιοί) μοτοσυκλετών, αυξάνει συνεχώς το μερίδιό της στην αγορά και μάλιστα στην Ευρώπη κατέχει το 50% των πωλήσεων. Δύο νέα σημαντικά ελαστικά παρουσιάστηκαν στην Ιταλία και ο απεσταλμένος μας Γιάννης Διατσίδης βρέθηκε στην Piacenza για να δοκιμάσει τα νέα μοντέλα, σε άσφαλτο και χώμα.
Το ανανεωμένο Tourance Next 2 είναι το “ασφάλτινο” ενώ το Karoo 4 δείχνει με τα τακούνια του ότι προτιμά το χώμα. Και τα δύο ελαστικά είναι αρκετά βελτιωμένα από τους προκατόχους τους και όπως μας εξήγησαν οι άνθρωποι του εργοστασίου, έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην ασφάλεια και στις επιδόσεις τους στη βρεγμένη άσφαλτο.
Σχεδόν όλες οι νέες Adventure είχαν χωριστεί σε δύο γκρουπ, ένα με το Tourance Next 2 και το άλλο με το Karoo 4. Εμείς αρχίσαμε από την άσφαλτο και τα Tourance, με τη διαδρομή να περιλαμβάνει πολλά διαφορετικά είδη ασφάλτου. Από καλά στρωμένη άσφαλτο και ανοικτές στροφές, μέχρι πολύ χαλασμένη με πολύ κλειστές στροφές, με πολύ μικρό πλάτος.
METZELER TOURANCE NEXT 2
Το ιδανικό ελαστικό για την κατηγορία είναι το ΤΝ2, αφού συνδυάζει τα πάντα ακολουθώντας την ιδέα κατασκευής τέτοιων μοτοσυκλετών. Κορυφαίο κράτημα σε όλες τις συνθήκες (στεγνό – βρεγμένο), προσαρμοστικότητα σε κάθε επιφάνεια (σκονισμένη, κακή άσφαλτο, χωματόδρομος) και φυσικά μεγάλη διάρκεια ζωής.
Οι αλλαγές σε σχέση με το προηγούμενο Tourance Next στη γόμα με τη χρήση περισσότερου πυριτίου, το νέο σχήμα των αυλακώσεων, τη δυναμική συμπεριφορά των τοιχωμάτων των αυλακώσεων ανάλογα με τη γωνία κλίσης (DYMATEC=Dynamic Mould Angle Technology) και άλλες ενδιαφέρουσες καινοτομίες.
Το αποτέλεσμα είναι καλύτερες επιδόσεις στο στεγνό και το βρεγμένο τόσο σε ταχύτητα μέσα στη στροφή, όσο και στην καλύτερη έξοδο από τη στροφή.
Στο φρενάρισμα έχουμε το εντυπωσιακό 7% μικρότερη απόσταση ακινητοποίησης σε βρεγμένη άσφαλτο.
Φθάνοντας το μεσημέρι στο σημείο που θα αλλάξουμε μοτοσυκλέτες και διαδρομή, με αυτές που φοράνε τα Karoo, όλοι οι δημοσιογράφοι ήταν εντυπωσιασμένοι από την ασφάλεια που ένιωσαν σε αυτές τις συνθήκες, τη σταθερότητα και ταυτόχρονα την εύκολη αλλαγή κατεύθυνσης. Τα λάστιχα ζεσταίνονται αμέσως και από την πρώτη στροφή μπορείς να “ρίξεις” με ασφάλεια τη μοτοσυκλέτα στο εσωτερικό της στροφής! Ένα από τα δυνατά σημεία του Tourance είναι η οδήγηση στο βρεγμένο. Δυστυχώς ή ευτυχώς δεν βρήκαμε βρεγμένη άσφαλτο, παρά μόνο υγρασία σε ανήλια σημεία, τα οποία δεν μας τρόμαξαν.
Η ώρα του Karoo έφτασε και ο γυρισμός από χώμα ήταν “όλα τα λεφτά”. Το μόνο πρόβλημα ήταν η σκόνη λόγω της ανομβρίας στην Ιταλία, (όλοι μιλήσανε για τον ξηρότερο χειμώνα). Κατά τα άλλα, η διαδρομή είχε κάθε είδους χώμα. Από πέτρες μέχρι λάσπη.
KARRO 4
Για αυτούς που θέλουν να κάνουν μεγάλες και δύσκολες χωμάτινες διαδρομές, το ανανεωμένο Karoo, φέρνει την τεχνολογία DETRATEC (Dual Effect Traction Technology) να εφαρμόζεται στον τρόπο σχεδίασης των τακουνιών του πέλματος. Με λίγα λόγια ο τρόπος που είναι σχεδιασμένα τα κεντρικά και τα πλαϊνά τακούνια, οι γωνίες τους και ο τρόπος παραμόρφωσης όταν συμπιέζουν το χώμα ανάμεσά τους, δημιουργεί καλύτερες συνθήκες πρόσφυσης και αποβολής της λάσπης. Το βάθος των τακουνιών είναι 8 με 9 χιλιοστά στο εμπρός ελαστικό και 11 χιλ. για το πίσω.
Οι βελτιώσεις σε σχέση με το προηγούμενο Karoo δεν σταματούν μόνο στην χρήση στο χώμα αλλά και στην άσφαλτο. Ο σχεδιασμός επιτρέπει να πατά περισσότερη γόμα στην άσφαλτο με αποτέλεσμα το καλύτερο κράτημα. Δεν είναι όμως μόνο αυτό, αφού ο καλύτερος σχεδιασμός δίνει πιο ομαλή είσοδο και γρηγορότερη έξοδο. Και αυτό όχι μόνο στο στεγνό αλλά και στο βρεγμένο όπου και εδώ μειώνεται η απόσταση φρεναρίσματος κατά 5%.
Τα μεγάλα Adventure μεταμορφώθηκαν σε enduro. Η σιγουριά που αποκτούσες ακόμη και σε χαλικάκι με αυτά τα θηρία ήταν αξιοθαύμαστη. Τα μεγάλα τακούνια έσκαβαν το χώμα και κάθε ανηφόρα γινόταν παιχνίδι.
Το κερασάκι στη τούρτα ήταν τα κομμάτια ασφάλτου που περάσαμε με τα Karoo 4. Η συμπεριφορά τους ήταν αντίστοιχη με αυτή ενός ασφάλτινου ελαστικού.