Αν έχετε κάτι έξτρα στον κουμπαρά και ψάχνετε ένα κράνος για πιο σοβαρή sport χρήση, η Nolan πρόσφατα έβγαλε στην αγορά το πιο καινούριο της αγωνιστικό κράνος, το X-804RS Ultra Carbon.
του Μάρκου Πυλαρινού
Το κράνος είναι το σημαντικότερο κομμάτι εξοπλισμού πάνω στη μοτοσυκλέτα. Εκτός της ασφάλειας, το κράνος είναι ακόμη πιο σημαντικός παράγοντας όταν μιλάμε για υψηλές επιδόσεις και πιο sport οδήγηση (ειδικά σε πίστα). Σε αυτό το σενάριο, κράνη υψηλών επιδόσεων διακρίνονται σε τομείς όπως η το βάρος, η αεροδυναμική, η ορατότητα και κυρίως η εργονομία, η εφαρμογή και η άνεσή τους. Σε αυτό το γήπεδο παίζει πλέον η Nolan με το X-804RS Ultra Carbon.
Εξωτερική Κατασκευή
To X-804RS Ultra Carbon, είναι η εξέλιξη του X-803 που το Nolan Group έβγαζε ως X-Lite. Πλέον το X-804RS έχει κέλυφος από ανθρακόνυμα και έρχεται σε τέσσερα διαφορετικά μεγέθη κελύφους. Η κατασκευή του κατά τα λεγόμενα της Nolan βασίζεται στην τεχνογνωσία της εταιρείας από την μακροχρόνια παρουσία τους στα πρωταθλήματα MotoGP και WSBK.
Επιπλέον χαρακτηριστικά
Η Nolan διαφημίζει διάφορες λειτουργίες με τα αγαπημένα όλων αρκτικόλεξα, αλλά θα κρατήσουμε τα πράγματα απλά. Το X-804RS έχει κλείδωμα για το Visor, εισαγωγές σε μέτωπο και σαγόνι και ίσως πιο σημαντικό απ’ όλα, διαφορετικά μεγέθη εσωτερικής επένδυσης που επιτρέπουν και επιπλέον παρεμβάσεις για την τέλεια εφαρμογή. Επιπλέον, το X-804RS έχει το αποκαλούμενο NERS (Nolan Emergency Release System) που είναι η δική του έκδοση της αφαιρούμενης επένδυσης που επιτρέπει την εύκολη αφαίρεση κράνους σε περίπτωση ατυχήματος.
Σαφώς, δεν μπορούμε να έχουμε αγωνιστικό κράνος χωρίς μια τεράστια αεροτομή από πίσω. Πέραν του ότι συχνά αγοράζονται για την εμφάνιση (δεν μπορώ να αδικήσω κανέναν), αυτές οι αεροτομές παρέχουν σταθεροποίηση και αυξημένη αεροδυναμική απόδοση σε μεγάλες ταχύτητες. Η Nolan δηλώνει ότι η συγκεκριμένη αεροτομή σχεδιάστηκε με προσομοιώσεις CFD (δηλαδή αεροδυναμικές προσομοιώσεις που γίνονται σε υπερυπολογιστές).
Όσον αφορά το βάρος του, η Nolan δηλώνει «μικρό βάρος» αν και δεν αναφέρει συγκεκριμένο αριθμό. Η αλήθεια πλέον για το βάρος ενός κράνους είναι ότι κάτω από 1.5 κιλό, είναι ίσως πιο σημαντική η κατανομή του βάρους και η εφαρμογή, άρα δεν θεωρώ πως είναι κάτι άξιο προσοχής.
Τιμή και ανταγωνισμός
Τα καλά πράγματα δεν είναι φτηνά, και το X-804RS Ultra Carbon παίζει γύρω στα 850€ με 900€ (η Nolan διαφημίζει 899€ για την ακρίβεια). Βέβαια όταν μιλάμε για αγωνιστικά κράνη τελικά κάθεται σε πιο «οικονομικά πλαίσια» σε σχέση με αγωνιστικές ναυαρχίδες όπως το AGV Pista RR (που κυμαίνεται στα 1300€) το Alpinestars Supertech R10 (1200€) και παίζει περισσότερο σε τιμές που παίζουν λίγο παλαιότερα αγωνιστικά κράνη, αν και εδώ μιλάμε για κάτι ολοκαίνουριο. Υπάρχουν και ελαφρώς φθηνότερες ναυαρχίδες σαφώς, όπως το Shoei X-Spirit, αλλά το X-804RS δείχνει να έχει όλα τα σωστά χαρακτηριστικά, ειδικά στο κομμάτι εφαρμογής. Το X-804RS Ultra Carbon είναι διαθέσιμο και στην Ελλάδα στις γνωστές αλυσίδες.
Όλες οι ειδήσεις
Ομάδα Σίγμα – Η επιστροφή στους δρόμους της Αθήνας
Πιο σπορτίφ με έως 333 ίππους το ανανεωμένο Cupra Formentor
Απεργία 1 Μαΐου: Ανατροπή στην ανατροπή στα Μέσα Μεταφοράς – Τι άλλαξε για Μετρό, ΗΣΑΠ και Τραμ