MOTOTYPOS

Νέο σύστημα Anti-Slide από την Bosch

neo-systima-anti-slide-apo-tin-bosch-687358

Νέα αντιολισθητική τεχνολογία από τη Bosch. Βήμα ουσιαστικής ασφάλειας ή μήπως επίδειξη “τεχνολογικής εξέλιξης”;

του Ηλία Λαΐτσα

Η Bosch είναι μια εταιρεία που με τις τεχνολογίες της, έχει αναπτύξει την ασφάλεια τόσο στα αυτοκίνητα όσο και στις μοτοσυκλέτες. Άλλωστε, είναι αυτή η οποία εφηύρε το ABS το 1978, καθώς και πιο πρόσφατα το Cornering ABS στις μοτοσυκλέτες.

Τι προσφέρει;

Ένας από τους μεγαλύτερους φόβους που έχει ένας αναβάτης, είναι να γλυστρήσει η μοτοσυκλέτα κατά τη διάρκεια μιας στροφής. Είτε λόγω εξωτερικού παράγοντα (π.χ ολισθηρό οδόστρωμα), είτε λόγω κακού χειρισμού, με το δεύτερο να είναι κάτι σύνηθες.

Οι περισσότεροι αναβάτες, λόγω απειρίας ή λόγω ελλειπούς εκπαίδευσης, έχουν την τάση να κρατούν το τιμόνι πολύ σφιχτά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην αφήνουν τη μοτοσυκλέτα να διορθώσει μόνη της ένα πιθανό γλύστρημα, μιας και η ίδια είναι κατασκευασμένη έτσι ώστε να προσπαθεί συνεχώς να ανακτήσει την ευστάθειά της.

Το “Anti-Slide System” της Bosch -λοπως είναι ανεπίσημα το όνομά του-  μειώνει δραστικά τη πιθανότητα μιας τέτοιας πτώσης, ακόμη και αν τα χέρια του αναβάτη είναι πολύ σφιχτά κατά την οδήγηση.

 Πώς λειτουργεί;

 Η μοτοσυκλέτα εξοπλίζεται με δύο προωθητές -έναν σε κάθε πλευρά- οι οποίοι είναι ίδιοι με αυτούς που εξοπλίζονται οι στολές αστροναυτών και μπορούν να λειτουργήσουν ακόμη και σε κενό αέρος.

Έτσι, στη περίπτωση που η μοτοσυκλέτα κατά τη διάρκεια μιας στροφής ξεκινά να ολισθαίνει, τότε ενεργοποιείται ο προωθητής που βρίσκεται στην εξωτερική πλευρά, ωθώντας τη μοτοσυκλέτα προς τα κάτω και προς το εσωτερικό της στροφής. Η μοτοσυκλέτα ανακτά την ευστάθειά της και παραμένει στη γραμμή της.

Θυμίζει ένα διαφορετικό Traction Control, μόνο που στη συγκεκριμένη περίπτωση, το βόηθημα δεν επιδρά μόνο στον πίσω τροχό αλλά στο σύνολο της μοτοσυκλέτας.

Σε τι στάδιο βρίσκεται;

 Το “Anti-Slide System” της Bosch βρίσκεται ακόμη σε αρχικό στάδιο, με αυτό να σημαίνει πως υπάρχουν ακόμη στάδια βελτίωσης.

Δύο σημαντικά σημεία που εντοπίσαμε ότι ένα τέτοιο σύστημα χρειάζεται βελτίωση είναι τα εξής:

  • Επιπρόσθετο βάρος στη μοτοσυκλετα

Μια τέτοια κατασκευή επιφέρει κάποια παραπάνω κιλά στο σύνολο της μοτοσυκλέτας. Συνεπώς, επηρεάζει άμεσα και τη γεωμετρία της.

  • Συντήρηση

Σύμφωνα με τη Bosch, όπως και οι αερόσακοι του αυτοκινήτου, έτσι και οι προωθητές χρειάζονται αντικατάσταση μετά τη λειτουργία τους.

Σε μια μοτοσυκλέτα που οι περιπτώσεις γλυστρήματος είναι αρκετές π.χ. λίγα νερά, ολισθηρό οδόστρωμα κ.ά., η μοναδική φορά που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ο προωθητής, ίσως να μην είναι αρκετή.

Κατ’επέκταση, η επισκευή τους πιθανότατα θα είναι τόσο συχνή που θα γίνεται ασύμφωρη.

Το ερώτημα

 Όλη αυτή η εξέλιξη της τεχνολογίας είναι πάντα ευπρόσδεκτη και σίγουρα εντυπωσιακή. Τα ερωτήματα όμως που τριγυρίζουν στο μυαλό μας, είναι πολλά!

– Τέτοιου είδους βοηθήματα είναι όντως κάτι που χρειάζεται ένας αναβάτης ή μήπως είναι βοηθήματα που “πρέπει” να δημιουργηθούν διότι η τεχνολογία “πρέπει” να εξελίσσεται;

– Τι είναι πιο σημαντικό; Να εξελισσόμαστε οι ίδιοι σαν αναβάτες, μαθαίνοντας ασφαλή οδήγηση από ανάλογες σχολές εκμάθησης με  έμπειρους και εξειδικευμένους εκπαιδευτές ή να αφήνουμε τα ηλεκτρονικά βοηθήματα να οδηγούν για εμάς;

– Η μη εκπαίδευση του αναβάτη και παράλληλα η τυφλή εμπιστοσύνη στα ηλεκτρονικά βοηθήματα είναι σίγουρα το σωστό;

– Μπορεί ένα ηλεκτρονικό βοήθημα να κρίνει καλύτερα μια κατάσταση από ένα ανθρώπινο μάτι;

Συμπέρασμα

 Μην ξεχνάμε πως η οδήγηση της μοτοσυκλέτας είναι ένας τρόπος απόλαυσης, που αναβάτης και μοτοσυκλέτα βρίσκονται σε απόλυτη αρμονία.

Η σωστή εκπαίδευση ασφαλούς οδήγησης μοτοσυκλέτας, καθώς και η ισορροπία μεταξύ χειρισμού του αναβάτη και παρεμβατικότητας των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, είναι τα εργαλεία που προσφέρουν οδηγική απόλαυση με την μέγιστη ασφάλεια.

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο